Inlägg från: lyckobubblor |Visa alla inlägg
  • lyckobubblor

Fertilitetsutredning 2014/2015

Hej, vi är oxå ett par som kämpar! 2,5 år nu och efter utredning för ett år sen vet vi att allt ser ut som det ska. Men då det ändå inte tar sig ska vi nu få hjälp på traven med insemination. Fått recept på Pergotime och har det inte kommit från leverantören då så skulle jag få sprutor att ta i stället. BIM nästa vecka och då hoppas vi att det drar igång.

Är det någon som testat insemination?

Kram

• lyckobubblor
    TheKitten skrev 2015-02-12 04:49:49 följande:

Jag har mejlat och frågat när Pergotime kommer och fick detta svar:Vi har haft leveransproblem på Pergotime. Den senaste informationen är att leverans till Sverige bör ske i slutet av denna vecka eller början av nästa vecka.

Så jag ska vänta lite och se om dom kommer

Den 18/2 är datumet nu, men det är det tredje datumet de fått nu så de vågade inte lova mig.

Jag var hos dem i måndags och då ringde läkaren och kollade... :)
  • lyckobubblor

Vad spännande FirstOne! Hur gick det? Blev det nu? Själv väntar jag på mens så vi kan ta ultraljud och sen börja med hormoner. Lycka till!

• lyckobubblor
    FirstOne skrev 2015-02-12 22:23:34 följande:

En äggblåsa på 22 mm var den största :D gyn sa att jag lär ägglossa typ imorn.

Blev ingen IUI för hon tyckte inte att det var nån ide att spendera så mkt pengar när allt ser ut att vara perfekt (spermier, ägg och endometrium) och dessutom är det bara första pergo kuren. Så det blev ICI (intracervical insemination) vilket man kan göra utan att tvätta sperman och därmed inga dyra kostnader.. Ska ge det 3 försök med ägglossningstimulernade medel innan vi går vidare till IUI. Kanske inte behöver några försök mer, vem vet.

Hoppas hoppas hoppas..

Aha, läste inte vidare! ;)

Vad spännande! Och man kan alltså inseminera utan "Vansbrosimmet" som vår läkare kallar det? Skönt att börja så iaf och spar sina tusenlappar till att börja med! Håller tummarna!!
  • lyckobubblor

Hur har det gått FirstOne, vad händer efter insemineringen? Jag har börjat med hormoner sedan några dagar och ska på ultraljud på fredag för att se hur det har vuxit och om det då är dags för ÄL-spruta.

• lyckobubblor

Gonal F, fem sprutor i fem dagar. Ungefär som Pergotime men de var slut i hela Sverige så det blev sprutor.

Hoppas du har fel och att det tog sig!

• lyckobubblor
    FirstOne skrev 2015-02-28 14:25:54 följande:
    Ville bara uppdatera: Jag hade fel och det tog sig.. ;)

Lycka till tjejer!
    Åh, vad roligt! Stort grattis!!! <3

Här blir det inseminering imorgon, tog en ÄL-spruta igår kväll... Så spännande! Första försöket, men jag kan inte låta bli att ha höga förväntningar ändå. :)
  • lyckobubblor
    FirstOne skrev 2015-03-01 20:08:21 följande:
    Tack :D <3 du får uppdatera hur det går!!! Det är med din mans spermier det blir inseminering?

Första barnet för mig (första graviditeten) så man är lite nervös. Ska till gyn imorn för att "konstatera" det 4 olika grav-test redan visat.. Kanske man blir mindre panikslagen då.
    Nu är det gjort!! Så spännande och det blir två långa veckor nu!

Japp, det är med min mans spermier. Vi blev nedslagna imorse då mängden var väldigt liten men antalet var jättestort så det gjorde inget!

Lycka till, här är det andra barnet men det kommer nog blir lika nervöst ändå när det väl tar sig :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning 2014/2015