• Anonym (Ilska)

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

• Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Anonym (Rodematerna)
    Linnea1994 skrev 2014-09-22 11:01:41 följande:
    Jag tror inte att någon insatt i ekonomi eller hyfsat förståndig ville byta regering 2008 pga att det rådde lågkonjunktur i hela världen.

Annat är det nu när konjunkturen är på väg uppåt! Snacka om att komma till dukat bord.

Ok, M förlorade mycket till SD, men hur mycket gick vänstern fram i valet? I princip inget alls!
    Så är det. 62 % ville inte ha alliansen, Då har man inte gjort ett så bra jobb.
  • Linnea1994
    Carnitas skrev 2014-09-19 15:04:00 följande:

Marginellt kan jag tänka mig.
    Men säkert betydligt mer än andra finansministrar.
    Så jag säger inte emot som så, dock så överskattas hans betydelse i sammanhanget röster.I andra blocket så skulle jag tro Thomas Bodström har en liknande betydelse för partit(när han då var med).
    Nu utan att ta hänsyn till hans kompetens.
    Undra om han är aktuell igen.
    Är han kvar i USA?

Jag tror många ser försämringarna för arbetaren, och de som inte valt att bli sjuka tex.
    Ekonomin i sig vet ju alla att det går i cykler, och helt enkelt förväntar sig det ska reda upp sig efter ett tag.
    Tror även privatisering och vinstuttagen från vården, är nått en del retar sig på rejält.
    Men du har rätt, väljare generellt är puckade.
    tex så gick dom på att M är ett arbetarparti, och måste säga det var skickligt av M att lyckats lura så många som de gjorde på den.

Sen det jag har problem med är såna som hanna(ovan) tex, som bara ser M och skulle svida illa och säga nått positivt om partier utanför alliansen.
    Vad som avgör vad som är ett bra förslag, är om det kommer från M och att det är dåligt om det kommer från S.
    Utan den minsta reflektion, sånt är sorgligt.

Jag säger inte att de måste samarbeta, det jag sa var att dom har gjort det historiskt.
    Och att ventilera såna tankar med C, skulle vara ett tjäsntefel av S att inte sondera där.
    Speciellt med tanke på hur den politiska scenen ser ut idag, och den odemokratiska behandlingen av SD(obs är inte SD'are och skulle aldrig någonsin rösta på dom).
    Så msåte man htita alternativ.
    Dock så är C långt ner i M´s ficka, så samarbeta med S idag vill mycket till.
    Katalysatorn är just SD, som skulle kunna få C att fundera på det.

Och igen vilka är ni?
    Är det bara en önskan att placera mig i ett fack, eller vad?

Kan du visa på några fakta att "arbetaren" fått det sämre! Kom igen med länkar till oberoende fakta! SCB:s siffror visar ju annar totalt tvärtom. Någons krev om detta tidigare också.
  • Anonym (Rodematerna)
    Linnea1994 skrev 2014-09-22 11:15:03 följande:
    Kan du visa på några fakta att "arbetaren" fått det sämre! Kom igen med länkar till oberoende fakta! SCB:s siffror visar ju annar totalt tvärtom. Någons krev om detta tidigare också.
    Klart grovarbetaren fått det sämre. Högre skatt på snus, cigaretter, alkohol, bensin och mat. Sånt måste man räkna också. Det går liksom inte bara trolla fram pengar till skattesänkningar. Så i själva verket har folk fått mindre pengar över.
  • Linnea1994
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-22 11:04:20 följande:
    Så är det. 62 % ville inte ha alliansen, Då har man inte gjort ett så bra jobb.
    Och 68% vill inte ha S......
  • Anonym (Rodematerna)
    Linnea1994 skrev 2014-09-22 11:21:41 följande:
    Och 68% vill inte ha S......
    Och 77 % ville inte ha moderaterna
  • Anonym (Ingenjör)
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-22 11:23:45 följande:
    Och 77 % ville inte ha moderaterna
    Tja M har ju 3 partier till som dom har styrt ihop med. S vill ju köra racet själva....
  • Anonym (Ingenjör)
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-22 11:19:58 följande:
    Klart grovarbetaren fått det sämre. Högre skatt på snus, cigaretter, alkohol, bensin och mat. Sånt måste man räkna också. Det går liksom inte bara trolla fram pengar till skattesänkningar. Så i själva verket har folk fått mindre pengar över.
    Kom igen med fakta då!
    Den sk grovarbetaren har fått ca 1800 mer i plånboken. Skatterna du nämner har inte chockhöjts så att det överstiger detta....
  • Anonym (Rodematerna)
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-22 12:21:34 följande:
    Kom igen med fakta då!
    Den sk grovarbetaren har fått ca 1800 mer i plånboken. Skatterna du nämner har inte chockhöjts så att det överstiger detta....
    30 kr dyrare snusdosa, 8 gram mindre i dosorna. runt 1200 kr dyrare att snusa i månaden om man snusar till exempel lös general (beroende på hur mycket man snusar så klart också). Cigarettpaket ca 20 kr dyrare. Bensin ca 3 kr dyrare per liter. Matpriser vet jag inte. Nog inte så mycket. Öl några kronor dyrare per burk. Priserna var på väg upp ännu mer. Man kan tycka att det är struntsaker, men faktum är att just dom här grejerna är viktiga i många låginkomsttagares liv. Där gjorde moderaterna bort sig.
  • Anonym (Rodematerna)
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-22 12:19:48 följande:
    Tja M har ju 3 partier till som dom har styrt ihop med. S vill ju köra racet själva....
    Ja alltså 38 % 4 partier mot 31 % 1 parti..... inte så imponerande allians faktiskt.
  • Anonym (Ingenjör)
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-22 12:29:23 följande:
    Ja alltså 38 % 4 partier mot 31 % 1 parti..... inte så imponerande allians faktiskt.
    Tycker du att Sossarna är så imponerande då? Förr brukade dom ha 43-45% när dom styrde....
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!