• Anonym (Ilska)

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

• Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Anonym (Ingenjör)
    suziz skrev 2014-09-24 12:37:02 följande:
    Sverige ligger inte ens bland de tio bästa eu-länderna om vi tittar på statistiken, vi ligger elva. Men vi är bättre än genomsnittet så visst de får väl godkänt av mig, när det gäller arbetslöshetssiffrorna. 
    Ekonomin då?
  • Carnitas
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-24 13:44:59 följande:
    Ekonomin då?

Jag antar du redan vet svaret, men ändå skriver så.
    Efter Suziz sagt vi ligger på 11:e på arbetslösheten.

Varför?

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (A)

Har en kvinna på mitt jobb som är öppen moderatröstare.

Jag äcklas grovt av henne. Hon är enda anledningen att jag inte röstar på M.

• Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2014-09-24 18:53:43 följande:

Har en kvinna på mitt jobb som är öppen moderatröstare.

Jag äcklas grovt av henne. Hon är enda anledningen att jag inte röstar på M.

Fan vad hatar människan!!! Blandning mellan dieseldoris och en arktitekt från Bromma.

Skulle kunna skriva böcker om människan.
  • Anonym (A)

Eller hon svarare vill vara sofistikerad och liberal. Fast hon är troligen dotter till en grisbonde.

Om några timmar måste jag se människan igen. Usch!

• Anonym (T)

Wallström talar om social rättvisa ? fick 19 miljoner i lön

Publicerad 6 augusti 2009

Förmodligen mycket högre 2014

• Anonym (T)

Margot Wallström har tjänat nära 30 miljoner kronor som kommissionär. Men valt att inte betala skatt, trots att EU-parlamentarikerna gör det på mycket lägre löner. Varför? Som en av de främsta i en rörelse som ytterligare vill höja skatten har man vissa moraliska krav på sig, menar Klas Hjort.

• Carnitas
    Anonym (T) skrev 2014-10-03 22:17:19 följande:
    Wallström talar om social rättvisa fick 19 miljoner i lön
    Publicerad 6 augusti 2009
    Förmodligen mycket högre 2014

Att ha hög lön och prata om socialrättvisa, är inget som behöver hamna i konflikt.
    Vi har trots allt, många som har högre lön.
    Som ser på saken tvärtom, och sällan är de på det vänstra sidan av den politiska skalan.

Har Margot Wallström gjort fel, så kommer man kunna reglera detta via lagen.
    Utan några större problem.
    Och  nått säger mig att hon är inte ensam om detta, och bör ses över.

Och är inte skatt något smutsigt och äckligt?
    Jag tror du tillhör denna kategorin som tycker så.
    Så varför är du nu då en hycklare, och klagar?

Älskar när högavlönade eller tjänar massa pengar, försöker göra det bättre för de mindre bemedlade i samhället.
    Dessa verkar sticka rejält i vissas ögon.
    Det mest humoristiska är att fattiga röstar på M, dessa är nog faan de dummaste som finns.

Är man rik och är högavlönad, så har man pengar över i mängder.
    Så tar de i all fall ett val och offrar inkomster att hjälpa de som har sämre.
    Och lustigt nog har massor av pengar över, de är hjältar och inte som en del andra som är egoister.
    Inte som Koch-brothers(som dom kallas), som anser att det inte räcker med +$100 miljarder.
    Empatibefriade egoister.
    Så mer Bill Gates och Warren Buffetts, som inser de har för mycket pengar.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (T)
    Carnitas skrev 2014-10-04 00:16:39 följande:

Att ha hög lön och prata om socialrättvisa, är inget som behöver hamna i konflikt.
    Vi har trots allt, många som har högre lön.
    Som ser på saken tvärtom, och sällan är de på det vänstra sidan av den politiska skalan.

Har Margot Wallström gjort fel, så kommer man kunna reglera detta via lagen.
    Utan några större problem.
    Och  nått säger mig att hon är inte ensam om detta, och bör ses över.

Och är inte skatt något smutsigt och äckligt?
    Jag tror du tillhör denna kategorin som tycker så.
    Så varför är du nu då en hycklare, och klagar?

Älskar när högavlönade eller tjänar massa pengar, försöker göra det bättre för de mindre bemedlade i samhället.
    Dessa verkar sticka rejält i vissas ögon.
    Det mest humoristiska är att fattiga röstar på M, dessa är nog faan de dummaste som finns.

Är man rik och är högavlönad, så har man pengar över i mängder.
    Så tar de i all fall ett val och offrar inkomster att hjälpa de som har sämre.
    Och lustigt nog har massor av pengar över, de är hjältar och inte som en del andra som är egoister.
    Inte som Koch-brothers(som dom kallas), som anser att det inte räcker med +$100 miljarder.
    Empatibefriade egoister.
    Så mer Bill Gates och Warren Buffetts, som inser de har för mycket pengar.

Det handlar om hur partiet o de som röstar ser på klyftan.

De vill minska klyftorna. Ser det så kväll bra ut med en finansminister som tjänar så otroligt mkt o ej bet skatt?

Där kan vi snacka klyfta.

Men egna småföretagare ska beskattas högre. Invånare på landsbygden straffas om bensinen o bilskatt höjs.

Rimmar dåligt. Men det är typiskt sossar så länge de har så är det rättvist men har de lite mindre så ska det vara lika.

Tjohoooooo!!!

Falskare parti finns inte!
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!