Anonym (Ilska) skrev 2014-09-15 00:05:52 följande:
JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.
Här var vi visst lite onödigt arg.
För det första så är det rätt klart att (S) inte förstår vårt land då Sverige under större delen av 1900- talet varit ett av världens rikaste länder men också lett av en (S)- regering.
Vi hade dessutom starka statsfinanser när Alliansen tog över 2006, det var inte så att man "räddade" Sverige ifrån att förfalla.
Jag håller dock med att Alliansen skött Sverige på ett bra sätt och man fortsatte på en bana som redan var bra, Reinfeldt har varit en duktig statsminister dessutom.
Varför jag röstar på ett annat parti än (M) är av ideologiska skäl, men också för att jag tror på att kombinera marknadsekonomi med det sociala ansvaret.
Jag såg också hur många människor fick det sämre när Alliansen tog över och att sjuka människor för att använda en klyscha "kastades ut på gatorna" och det är därför jag inte röstar på dem.
Jag tycker också det är något positivt med statligt företagande och jag tycker det är mycket positivt med att svenska företag ska ägas av svenska intressen och vill absolut inte se utförsäljning av framgångsrika svenska företag som gynnar oss alla.