• Anonym (Ilska)

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

• Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Anonym (Rodematerna)
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-22 12:39:12 följande:
    Tycker du att Sossarna är så imponerande då? Förr brukade dom ha 43-45% när dom styrde....
    Nej jag tycker faktiskt inte att dom är så imponerande. Jag är glad att sossarna "vann" men samtidigt så undrar jag, om jag ska vara ärlig, vad fan det ska bli av detta...
  • pellepelle
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-22 12:27:48 följande:
    30 kr dyrare snusdosa, 8 gram mindre i dosorna. runt 1200 kr dyrare att snusa i månaden om man snusar till exempel lös general (beroende på hur mycket man snusar så klart också). Cigarettpaket ca 20 kr dyrare. Bensin ca 3 kr dyrare per liter. Matpriser vet jag inte. Nog inte så mycket. Öl några kronor dyrare per burk. Priserna var på väg upp ännu mer. Man kan tycka att det är struntsaker, men faktum är att just dom här grejerna är viktiga i många låginkomsttagares liv. Där gjorde moderaterna bort sig.
    Så du tror att en röd regering hade velat underlätta missbruk eller? Eller att en rödgrön regering hade hållit nere bensinskatterna?
  • Anonym (Rodematerna)
    pellepelle skrev 2014-09-22 14:40:38 följande:
    Så du tror att en röd regering hade velat underlätta missbruk eller? Eller att en rödgrön regering hade hållit nere bensinskatterna?
    Det handlar inte om missbruk, det handlar om att dra in stålar. Bensinen, svårt att säga. Kanske inte
  • pellepelle
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-22 14:44:07 följande:
    Det handlar inte om missbruk, det handlar om att dra in stålar. Bensinen, svårt att säga. Kanske inte
    Så du menar att det faktum att skatterna på tobak och alkohol är så höga har inget att göra med dess medicinska påföljder?
  • Anonym (Rodematerna)
    pellepelle skrev 2014-09-22 15:09:43 följande:
    Så du menar att det faktum att skatterna på tobak och alkohol är så höga har inget att göra med dess medicinska påföljder?
    I det stora hela, nej. Det bevisade Anders Borg när han höjde skatten enormt mycket mer på snus än på cigaretter, och han erkände även i TV att det var lättare att höja på snus eftersom smugglingsrisken i princip inte finns. Hade han brytt sig om människors hälsa så hade han inte höjt skatten på snus så mycket.
  • pellepelle
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-22 15:30:20 följande:

I det stora hela, nej. Det bevisade Anders Borg när han höjde skatten enormt mycket mer på snus än på cigaretter, och han erkände även i TV att det var lättare att höja på snus eftersom smugglingsrisken i princip inte finns. Hade han brytt sig om människors hälsa så hade han inte höjt skatten på snus så mycket.

Hur menar du då? Det är väl ett bra sätt till att tvinga folk att skuta med nikotin.
  • Carnitas
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-20 17:34:27 följande:
    Hahaha du får mig att skratta, du är komisk. Om det inte vore för att du verkar så fanatisk och desperat skulle jag tycka synd om dig.

Hur kan du skratta?
    Du har påstått att jag har en åsikt om Borg, som du inte klarade av att visa.
    Jag berättade om Thomas Bodström, som jag sa haft en liknande effekt för S.
    Och den liknande effekten, sa du att jag hade sagt var samma som Borg´s.

Så hur du kan skratta, med två såna fel?
    Vore intressant att få höra varför det är roligt.
    Det är ju trots allt två stycken fel, och inget roligt att ha fel där.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-22 12:21:34 följande:
    Kom igen med fakta då!
    Den sk grovarbetaren har fått ca 1800 mer i plånboken. Skatterna du nämner har inte chockhöjts så att det överstiger detta....

Det är ju mer än snuset som ändrade kostnader.
    För mig man hade en del om bilar och skatter som ökade där.
    Sen även att man urholkat sjukvårdssystemet, och bedömningar som FK gör.

Jag vet man behöver göra mer i alla dessa områden, men vi borde fokusera på att få folk tillbaka i arbetet.
    Själv är jag sjukskriven nu, pga operation.
    Med nya regler, så har man satt tider på hur fort det ska gå att gå tillbaka till arbetet.
    Fick 6 veckor först, tänkte efter 4 veckor, vad faan är det nått fel på mig.
    Jag har ju fortfarande skit ont, och klarar inte av att nå mitt vattenglas utan det hugger i axeln.
    Dom säger jag kan få 6 veckor till, men tar MINST ett år innan jag är bra.
    Om det är så att jag har för ont efter 12 veckor, så är det kört för mig.
    Så jag håller tummarna.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • suziz
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-22 12:21:34 följande:
    Kom igen med fakta då!
    Den sk grovarbetaren har fått ca 1800 mer i plånboken. Skatterna du nämner har inte chockhöjts så att det överstiger detta....
    "De nya Moderaterna säger ofta att de har ändrat profil på sina skattesänkningar och numera riktar dem mot ?folk med vanliga inkomster?. Ibland lyckas de till och med få sina skattesänkningar att framstå som en del av arbetet för ökad jämlikhet och minskade skillnader. Men då tänker de naturligtvis bort effekterna av finansieringen via de sociala avgifterna och regelskärpningarna i trygghetsförsäkringarna. I själva verket blir den sammanvägda fördelningseffekten, när finansieringen av skattesänkningarna räknats in, att klassklyftorna ökar och att den sociala tryggheten för dem med ?vanliga inkomster? kraftigt naggas i kanten."

Citerar från denna sida: loblog.lo.se/valfard/borgs-reptrick-lontagarna-betalar-sjalva-sina-skattesankningar/
  • Vitrysk hockeyhjälte

Ja, LO känns verkligen som en objektiv källa....

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!