• Anonym (Ilska)

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

• Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Carnitas
    Vinterankan skrev 2014-09-20 07:47:01 följande:
    Jag är C-väljare och tycker verkligen att det är just ljusår mellan S och C. S har gått till val på att riva upp alla de reformer som C ligger bakom, hur kan någon tro att det går att samarbeta under de premisserna?

Om det är något borgerligt parti som ligger nära S så är det M.

Som partier ja, men de har historiskt sett hittat gemensam mark och arbetat under denna premiss.
    Ser inte alls detta som omöjligt att hända igen, dock så är C fast I alliansdyngan äna upp till nästippen.
    Så att det skulle samarbeta med S, är rätt osannolikt men inte omöjligt.

Kanske M och S tänker lika i nått, faan vore det annars.
    Ligger nära, nej det gör dom inte.

Det skulle väl vara att M försöker få folk att tro dom är ett arbetarparti.
    Där har M varit väldigt duktiga på att dupera folk.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Rodematerna)

Moderaterna kommer väl att lägga sig på runt 15-16 % i nästa val. KD åker ur, Fp växer lite och centern står still. Det är alliansens framtid.

• Carnitas
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-20 14:25:57 följande:
    Moderaterna kommer väl att lägga sig på runt 15-16 % i nästa val. KD åker ur, Fp växer lite och centern står still. Det är alliansens framtid.

KD´s exit längtar jag efter, religion och politik ska inte blandas.
    Hade faktiskt hoppats på att de skulle ryka redan i år, men icke :S

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-19 16:42:04 följande:

Vad du tror om mina åsikter om Borg är helt och fullständigt ointressanta.
    Man har en tendens att bli otrevlig, när man har en person som lägger orden i mun.
    När det inte passar fröken.

Har jag sagt att Bodström hade samma effekt?
    Vart?

Vad jag däremot sagt, var att Bodström haft en liknande effekt, som du fick till att jag menade att det var samma effekt.
    Folk i allmänhet gillade att lyssna på honom, fast han ibland inte ens hade nått att säga.
    Har väl med att göra att han har karisma, precis som Borg har.
    Fast på sina sätt givetvis, då jag inte vill du ska tro att jag säger dom har samma karisma eller är lika.
    Då du ofta gör egna antagande, så det passar in i dina inlägg.
    Problemet är att jag avslöjar dina försök till att ändra det jag säger.
    Kanske du ska sluta med detta, så blir diskussionen mer om politiken.
    Än att jag ska behöva rätta dig i vad jag har sagt.

Sen kan jag ibland vara otydlig, men det är då inte svårare för dig att fråga "vad faan menar du där, om xxx xxx xxx...osv...".
    Så ska jag göra så gott det går att förklara på annat sätt, så det blir förståeligt för dig.

Citerar dina egna ord:
    "Så jag säger inte emot som så, dock så överskattas hans betydelse i sammanhanget röster. I andra blocket så skulle jag tro Thomas Bodström har en liknande betydelse för partit(när han då var med)."
  • Carnitas
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-20 15:52:01 följande:
    Citerar dina egna ord:
    "Så jag säger inte emot som så, dock så överskattas hans betydelse i sammanhanget röster. I andra blocket så skulle jag tro Thomas Bodström har en liknande betydelse för partit(när han då var med)."

Så upp ordet liknande.
    För du ger skenet av att det betyder samma.
    Hade jag menat SAMMA, så hade jag inte skrivit "liknande effekt".

Så try again!
    Liknar nu som när du försökte säga att jag hade en åsikt om Borg.
    På den är det totaltystnad på nu, förståeligt då jag inte ens hade ventilerat några åsikter om Borg.

• Vinterankan
    Carnitas skrev 2014-09-20 14:14:13 följande:

Som partier ja, men de har historiskt sett hittat gemensam mark och arbetat under denna premiss.

Ser inte alls detta som omöjligt att hända igen, dock så är C fast I alliansdyngan äna upp till nästippen.

Så att det skulle samarbeta med S, är rätt osannolikt men inte omöjligt.

Kanske M och S tänker lika i nått, faan vore det annars.

Ligger nära, nej det gör dom inte.

Det skulle väl vara att M försöker få folk att tro dom är ett arbetarparti.

Där har M varit väldigt duktiga på att dupera folk.

Historiskt sett när de fört en helt annan politik och haft en helt annan väljarbas. Visst, de kan säkert komma överens om vissa saker, men ett organiserat samarbete kommer nog verkligen inte att ske. De är nog väl medvetna om att de kommer åka ut i nästa val i så fall.
  • Carnitas
    Vinterankan skrev 2014-09-20 16:27:54 följande:
    Historiskt sett när de fört en helt annan politik och haft en helt annan väljarbas. Visst, de kan säkert komma överens om vissa saker, men ett organiserat samarbete kommer nog verkligen inte att ske. De är nog väl medvetna om att de kommer åka ut i nästa val i så fall.

Håller med, och vet faktiskt inte hur de resonerar.
    Då detta sker innanför stängda dörrar och inte i media.

Ser dock inte ett samarbete i vissa frågor, som att det är nått som kommer göra så de åker ur i nästa val.
    Som väljare måste man vara bra puckad och inte se värdet i att få ut lite av sin politik.
    Och förstå varför detta sker.

Men och andra sidan är väljare generellt rätt blåsta, då det inte ens vet om varför de röstar som de gör.

• Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-20 16:13:13 följande:

Så upp ordet liknande.
    För du ger skenet av att det betyder samma.
    Hade jag menat SAMMA, så hade jag inte skrivit "liknande effekt".

Så try again!
    Liknar nu som när du försökte säga att jag hade en åsikt om Borg.
    På den är det totaltystnad på nu, förståeligt då jag inte ens hade ventilerat några åsikter om Borg.

Hahaha du får mig att skratta, du är komisk. Om det inte vore för att du verkar så fanatisk och desperat skulle jag tycka synd om dig.
  • Anonym (Ingenjör)
    ehhh skrev 2014-09-18 12:54:28 följande:

De andra länderna refererar bara till finanskrisen. Visst tog vi oss igenom den men de andra länderna vet inget om sjukvården, äldreomsorgen och skolorna här. Utöver att det är gratis och att vi får betalt för att gå i skolan. Wohoo. Men de har definitivt upptäckt att sverige har en av de minst... hmm intellektuella eleverna. Nämndes i valdebatten också. 

Jag själv har gått plus de senaste åren när alliansen styrde. Men vem fan gillar att rika ska bli rikare och resten ska få det sämre? Klyftan mellan rika och fattiga har aldrig varit såhär tydlig i sverige. Alliansen säger att hårt arbete ska löna sig. Men vad är hårt arbete? De lågavlönade yrken är lika viktiga och "hårda" som de högst betalda. Vem fan sopar gatorna åt oss? Vem tar hand om våra äldre? Vem utbildar nästa generation? De flesta får inte tillräckligt i lön men de är minst lika viktiga för vår samhälle. Och de hade ingen nytta av alliansen. Jag gick plus. Jag har gott och nog med pengar. Men jag går hellre lite minus för att mina medmänniskor som är vår framtid och har haft det ekonomiskt jobbig ska få det lite bättre. Alla är inte utnyttjande bidragstagare. 

OJ vad många sakfel! Löneskillnderna ökade mer under Perssson-regeringen 2002-2006, detta påtalades även innan valet.
    Pengarna till välfärden ökade från 7% av BNP till över 10% av BNP under Alliansen, sä vård skolor mm har fått mycket mera pengar.
  • Linnea1994
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:19:08 följande:

Inte varit någon större skillnad, kan ha blivit bättre eller sämre.
    Inget du kan sia om, att det skulle ha blivit sämre.
    Vi är ett pytte land, som bara är med på färden när det gäller konjunktursvängningar.

Annars har väl valresultatet visat att man inte har förtroende för M längre.
    Vi var i en nästan identisk situation 2008.
    Men då antar jag du ansåg det var helt rätt med ett regeringsbyte.
    Älskar när folk är så selektiva i sin uppfattning, som då visar så tydligt att de är förblindande av ideologi än nått annat.

Jag tror inte att någon insatt i ekonomi eller hyfsat förståndig ville byta regering 2008 pga att det rådde lågkonjunktur i hela världen.

Annat är det nu när konjunkturen är på väg uppåt! Snacka om att komma till dukat bord.

Ok, M förlorade mycket till SD, men hur mycket gick vänstern fram i valet? I princip inget alls!
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!