• Anonym (Ilska)

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

• Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Anonym (T)

Hur 17 kan du sitta o skriva på FL om du inte ens klarar av att lyfta ditt vattenglas?

Hm....!

• Anonym (urbi)

Du kanske känner att du, av någon anledning, känner dig gladare av sänkta skatter, men mängder av vetenskapliga tester och bevis visar att det är så att höjda skatter gör folk lyckligare. INGA undantag finns.

• Anonym (urbi)
    Anonym (T) skrev 2014-10-04 14:44:32 följande:

Löfven har varken idéer eller pengar

Tagit ifrån Expressen.

Räcker med att titta på tv o läsa tidningar. Dom verkar inte direkt stabila.

Hahahahaha! Så du anser alltså att TV och tidningar är tillförlitliga källor?
    Kom ihåg: bara för du hör ett påstående upprepas, innebär det inte att det är sant.
  • Anonym (urbi)
    Anonym (T) skrev 2014-10-04 15:28:38 följande:
    Bisarr???läs media!!!

Är allt som står taget ur luften?

Det verkar ju vara du som har noll koll på vad som skrivs o sägs.
    Du verkar ha noll koll på att media verkligen inte är tillförlitligt.
  • Carnitas
    Anonym (T) skrev 2014-10-04 15:25:45 följande:
    Då har vi en sak gemensamt allt det du kallar mig o tycker om det jag skrivit vänder jag emot dig!
    Exakt dom orden tycker jag om det du skrivit.
    Jag sparkar inte på någon som ligger. Däremot vill jag inte bekosta den som låtsas ligga.
    Ett samhälle med bidrag.
    Hur fan kan man tycka att a-kassan ska ge lika mycket som en del tjänar i månaden som heltidslön.
    Alla dessa bidrag hit o dit.
    Tvinga nästan myndiga att gå på gymnasiet tvinga pappan och mamman till val om vem som ska vara hemma med barn.
    Tvång leder sällan till något bra.
    Sen den ostabila statsminister vi nu fått...
    Räcker med att titta på tv o läsa tidning för att fatta var detta ska leda.
    Vart fasiken ska dom få alla pengar ifrån till denna drömbudget.

Varför pratar du om par fåtal, som om det vore alla som får bidrag?
    Sällan man träffar på så indoktrinerade folk som du.
    Som verkligen anammat "ni-och-dom "-inställning.
    Förmågan att tänka själv, brukar inte vara en stark egenskap hos dessa.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (T)

Tillhör dom som har eget företag. Jobbar dygnet runt under vissa perioder.

Jag betalar väldigt mycket i skatt. Men tycker inte att det finns någon logik med att jag ska bekosta den person som inte orkar jobba.

Menar du på fullaste allvar att man inte kan lita på vad politikerna själva säger på tv?

Hm.....?

Har dom dubbat Stefan o Margot o gänget?

Ha ha! Snälla!

Höj gärna skatterna men det ska inte drabba endast höginkomsttagare o företagare.

Höj skatterna på buss tåg åkandet också.

Deras tänk gynnar ju inte direkt landsbygden.

Sen påtvingad till att gå på gymnasiet hur tänker man då?

Pappadagar? Är vi omyndiga och inte kan styra våra dagar själva?

Jag är moderat och jag anser att den regering som sitter nu är ett gäng pajaser.

Kom igen om fyra år så får vi se hur statskassan ser ut.

Ta från dom rika o ge till dom fattiga gör jag gärna där o när folk förtjänar det.

Inte när herr o fru "jag orkar inte jobba mer" vill ha ut så mkt som möjligt.

Jag tänker inte skriva mer nu utan jag VET att den regering som ska sköta allt nu får mig att bli orolig för framtiden.

Eller kanske ska ta o avveckla företaget slå upp benen på bordet o låta någon annan se till att jag är högavlönad??!

Det finns ju bidrag!

• Carnitas
    Anonym (T) skrev 2014-10-04 15:28:38 följande:
    Bisarr???läs media!!!
    Är allt som står taget ur luften?
    Det verkar ju vara du som har noll koll på vad som skrivs o sägs.

Jag har bra koll, och är så flexibel att jag klarar av att tänka själv.
    Du tänker inte alls, då du redan har din vi och dom mentalitet.
    Där man säger nej, utan ens veta vad de pratar om.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (T) skrev 2014-10-04 15:34:08 följande:
    Hur 17 kan du sitta o skriva på FL om du inte ens klarar av att lyfta ditt vattenglas?
    Hm....!
    Jag använder andra armen såklart
    Hahahahaha, där tänkte du inte till igen Skål
  • Carnitas
    Anonym (T) skrev 2014-10-04 16:33:21 följande:
    Tillhör dom som har eget företag. Jobbar dygnet runt under vissa perioder.
    Jag betalar väldigt mycket i skatt. Men tycker inte att det finns någon logik med att jag ska bekosta den person som inte orkar jobba.

Menar du på fullaste allvar att man inte kan lita på vad politikerna själva säger på tv?
    Hm.....?
    Har dom dubbat Stefan o Margot o gänget?
    Ha ha! Snälla!
    Höj gärna skatterna men det ska inte drabba endast höginkomsttagare o företagare.
    Höj skatterna på buss tåg åkandet också.
    Deras tänk gynnar ju inte direkt landsbygden.
    Sen påtvingad till att gå på gymnasiet hur tänker man då?
    Pappadagar? Är vi omyndiga och inte kan styra våra dagar själva?

Jag är moderat och jag anser att den regering som sitter nu är ett gäng pajaser.
    Kom igen om fyra år så får vi se hur statskassan ser ut.
    Ta från dom rika o ge till dom fattiga gör jag gärna där o när folk förtjänar det.
    Inte när herr o fru "jag orkar inte jobba mer" vill ha ut så mkt som möjligt.
    Jag tänker inte skriva mer nu utan jag VET att den regering som ska sköta allt nu får mig att bli orolig för framtiden.
    Eller kanske ska ta o avveckla företaget slå upp benen på bordet o låta någon annan se till att jag är högavlönad??!
    Det finns ju bidrag!
    Jag lider med dig, för dina vanföreställning om hur det funkar i världen.
  • Carnitas
    Anonym (urbi) skrev 2014-10-04 16:04:04 följande:
    Hahahahaha! Så du anser alltså att TV och tidningar är tillförlitliga källor?
    Kom ihåg: bara för du hör ett påstående upprepas, innebär det inte att det är sant.
    FOX News är väl hans fakta ställe :p
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!