Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
Du vet utan det administrativa samt kontruktions arbeten som bla jag gör finns det inga arbeten för dej och dina arbetarkompisar på golvet!
Varför?
De kanske infinner sig i en situation, där man måste avgöra vad som är bäst för Sverige.
Än hänge sig till prestige.
För jag antar man är politiker för göra ett bättre samhälle.
Och då kan tidigare löften, få åka i papperskorgen.
Då lär det knappast vara första gången, som en politiker bryter sina vallöften.
Det finns ju alltid möjligheten att få en högerregering, det är bara och samarbeta med SD.
Svårare än så är det inte.
De andra länderna refererar bara till finanskrisen. Visst tog vi oss igenom den men de andra länderna vet inget om sjukvården, äldreomsorgen och skolorna här. Utöver att det är gratis och att vi får betalt för att gå i skolan. Wohoo. Men de har definitivt upptäckt att sverige har en av de minst... hmm intellektuella eleverna. Nämndes i valdebatten också.
Jag själv har gått plus de senaste åren när alliansen styrde. Men vem fan gillar att rika ska bli rikare och resten ska få det sämre? Klyftan mellan rika och fattiga har aldrig varit såhär tydlig i sverige. Alliansen säger att hårt arbete ska löna sig. Men vad är hårt arbete? De lågavlönade yrken är lika viktiga och "hårda" som de högst betalda. Vem fan sopar gatorna åt oss? Vem tar hand om våra äldre? Vem utbildar nästa generation? De flesta får inte tillräckligt i lön men de är minst lika viktiga för vår samhälle. Och de hade ingen nytta av alliansen. Jag gick plus. Jag har gott och nog med pengar. Men jag går hellre lite minus för att mina medmänniskor som är vår framtid och har haft det ekonomiskt jobbig ska få det lite bättre. Alla är inte utnyttjande bidragstagare.
Verdandis analys av alliansregeringens åtta år vid makten (se bilaga) visar:
? att regeringen lyckats med sitt mål att skapa en stor grupp arbetslösa med så små inkomster att de är beredda att minska sina lönekrav.
? att regeringens jobbskatteavdrag i huvudsak betalats av medelklassen i form av:
? ökade avgifter till a-kassa, premier till avtalsförsäkringar, i individuella försäkringar och minskad avdragsrätt.
? ökade kostnader för transporter, el och boende.
? att en stor del av skattesänkningarna har kommit till genom att investeringar i infrastruktur och bostadsbyggande hållits på sparlåga.
Verdandi konstaterar att en fortsatt allianspolitik kommer att fortsätta omvandlingen av Sverige till ett två-tredjedelssamhälle med ökade tendenser till rasism och främlingsfientlighet.
------------------------
www.verdandi.se/om-verdandi/
"Verdandi, arbetarnas socialpolitiska organisation, arbetar för social rättvisa och ett samhälle fritt från alkoholskador och missbruk, och för gemenskap och solidaritet mellan människor.
Verdandi är partipolitiskt och religiöst obunden. Vi arbetar med opinionsbildning, kamratstöd och nätverksarbete och organisering av utsatta grupper till kamp för bättre villkor. Våra prioriterade frågor är:"
Du kanske känner att du, av någon anledning, känner dig gladare av sänkta skatter, men mängder av vetenskapliga tester och bevis visar att det är så att höjda skatter gör folk lyckligare. INGA undantag finns.
Du är rolig, kanske du ska montera av dina skygglappar.
Och ja du är totalt blockerad.
Får en mycket stark känsla av dig, att du alltid tycker politiskt tvärtom mot en sosse.
Utan den minsta eftertanke, då det är viktigare att vara tvärtemot än tänka själv.
Om det är en sund bra politik eller inte.
Hur kan man bli så indoktrinerad?
Och sparka på såna som ligger, hur kan med gott samvete sova på nätterna när man är så empatibefriad?
Nä, inte i detta rantande, som gjordes.
Och så tydligt att allt som sossar rörde vid, är hemskt för jävligt, utan undantag.
Då ÄR man blockerad.
Känner mig inte det minsta kritiserad.
Sen är ja varken vänster eller höger, då jag ser guldkorn i alla partier.
Sen eftersom jag har empati för mindre beställda, och tycker det är bra med skatt.
Så vill man gärna tolka detta som man bara har ett parti/block.
Vet det är väldigt viktigt för såna som dig och en hel del andra, att sätta en stämpel på någon.
Så man kan använda sån retorik som du använde där, "vänsterfolk".
Som du använder på ett liknande sätt som en svordom.
Vilket bara visar din osäkerhet och rädsla.
Fortfarande så är denna person extremt blockerad.
Träffat på såna här människor under mitt liv ett par gånger.
Där de spyr galla över nått som ett parti lägger fram, som fruktansvärt och gud så kan man inte göra(fattar vilken idiot som helst).Det finns två varianter på samma grej, där den ena är deras hatparti har en gång framför exakt samma förslag.
Men nu har deras favoritparti tagit upp det, vilket gör förslaget helt plötsligt helt fantastiskt.
Andra varianten är egentligen helt tvärtom.
Där deras favoritparti, blir nedröstade på ett förslag.
Personen blir skogstokig, och undrar om de är helt jävla dumma i huvudet.
Sen tar det nått år, så tar deras hatparti upp frågan igen och röstar igenom samma förslag.
Men då helt plötsligt är de dom värsta avskummen på jorden.
Det är att vara blockerad, det mest humoristiska är att de inte ens fattar det själva.
Men blir oftast så när man har anammat "ni-och-dom" mentaliteten.
För en som kan se detta objektivt, så blir det väldigt roande beteende.