Kakan1976 skrev 2014-09-06 20:31:35 följande:
Nu har jag börjat blöda på riktigt. Inte jättemycket ännu men färskt mörkrött blod. Hoppas att det finns en annan förklaring än missfall men det känns inget vidare hoppfullt nu.
Åh nej! :((
maya02 skrev 2014-09-06 20:16:46 följande:
Grattis Moolie!!!
Förstår verkligen dina tankar! Känner precis likadant! Lipat hur mycket som helst och är så jävla rädd för missfall!! Satt å lästa massa trådar om missfall och det kändes inte som att någon graviditet slutade lycklig.. Men häromdagen bestämde jag mig för att jag är gravid till motsatsen är bevisad.. Å har bara läst om lyckade graviditeter osv.. Känns mycket bättre nu, men jag tror fortfarande ibland att jag bara inbillat mig allt. Måste gå å titta på mitt graviditetstest hela tiden.. Men nu har jag valt att vara lycklig för mitt plus, fast det är svårt stundtals.. Är ju totalt livrädd egentligen. Men jag kommer bli precis lika ledsen om jag får missfall även om jag oroat mig hela tiden som om jag är glad över det.. Så då kan jag lika gärna välja det senare. Nån klok människa har nångång sagt att man ska inte gå på samma begravningar två gånger..
Kram på dig iaf! Önskar dig all lycka!
Nä, det är ju sant... Men jag vågar inte hoppas något innan vi får vårt hjärtljud... Fram tills dess vill jag varken hoppas eller känna mig tröstlös... Det får gå som det går. Förra gången blev jag HELT förkrossad... Jag känner mig alltid SUPER gravid DIREKT. Och jag gick runt i min lilla bubbla. Jag var gravid och jävligt lycklig!! Men sen kom vi till ultraljudet... Hela vår värld rasade samman... Det var OMÖJLIGT att jobba resten av veckan... Vi bara låg och höll om varandra och väntade på vad som komma skulle... Aldrig mått så dåligt... :((
Jag är bara i v3+6 nu (enligt appen). Så det ÄR faktiskt för tidigt för MIG att få bli sådär överdrivet glad... Givetvis ska alla andra få vara det! Säger jag INGENTING om! Absolut inte! Men jag vågar inte riskera något... :(
Tänker på dig kakan1976!!