• Kakan1976

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej!

Startar en tråd för oss som äntligen blivit gravida efter att ha kämpat ett tag. Det hade varit roligt om vi i tråden plussade under ungefär samma månad, ca. augusti 2014, så att vi kan jämföra gravidsymptom. Hade också varit skönt om alla genomgått samma slags resa, IVF eller liknande, så att den förståelse också finns.

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
  • Litet moln

Jag hade också tagit den tidigare tiden! När kan man egentligen se ett tickande hjärta?

• Kakan1976

Mellan vecka fem och sex läste jag mig till nu, på UL är jag 7+0 så det funkar ju då. Hoppas jag. :/

Mått illa som sjutton idag.

• Litet moln

Spännande med UL Kakan. Tänk om där är 2!!! Jobbigt att må illa men ett gott tecken :) mitt illamående kommer och går. Idag känner jag inget...

• ankilarsson32

Ja jag mår ganska konstigt. Blödningen har slutar, det blev bara ett litet stänk, som övergick i brunt och har nu försvunnit helt. Fortfarande inga symptom förutom ömma bröst. Jag ska ju vara i vecka 7 nu. Vad ska man tro?

• Kakan1976
    ankilarsson32 skrev 2014-09-05 11:45:33 följande:

Ja jag mår ganska konstigt. Blödningen har slutar, det blev bara ett litet stänk, som övergick i brunt och har nu försvunnit helt. Fortfarande inga symptom förutom ömma bröst. Jag ska ju vara i vecka 7 nu. Vad ska man tro?

Blödningar är ju vanliga även under en graviditet. Kan du inte ringa klinike eller en barnmorskemottagning och få ett ultraljud? Måste vara fruktansvärt att inte veta!
  • ankilarsson32

Jag ska göra vul nästa måndag så jag håller kanske ut. Testlagret visar två lika starka streck. Teststtrecket borde ju vara starkare än kontrollstrecket vid det här laget

• Litet moln

Som Kakan skriver så är blödningar vanligt i början av graviditeten. Vid min förra graviditet efter FET med 2 embryon fick jag blödningar och svagare gravtest. Var helt säker på att det var kört men på VUL i vecka 8 såg vi ett tickande hjärta.

Hoppas verkligen att blödningarna avtar och att det går bra!

• Kakan1976

Ska det andra strecket vara starkare? Inte hört om. Positivt att det är positivt ändå tycker jag!

Har ni hört att UL är farligt för fostret? Tänker på att jag ju har två inbokade...

• Kakan1976

Idag känner jag mig skitnojig. Har mer molvärk än vanligt och inte mått illa på ett par dagar så får för mig att det är missfall på gång. Går på toa stup i kvarten för att kolla så att det inte kommit blod. Önskar att jag kunde slappna av och bara njuta av graviditeten ist för att oroa mig hela tiden!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014