• Kakan1976

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej!

Startar en tråd för oss som äntligen blivit gravida efter att ha kämpat ett tag. Det hade varit roligt om vi i tråden plussade under ungefär samma månad, ca. augusti 2014, så att vi kan jämföra gravidsymptom. Hade också varit skönt om alla genomgått samma slags resa, IVF eller liknande, så att den förståelse också finns.

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
  • Gian80
    ankilarsson32 skrev 2014-08-28 10:52:00 följande:

Kunde inte hålla mig till fredag. Nu är det sluttestat!

Underbart!
  • Kakan1976

Det jag skriver verkar inte ha kommit med? Testar om det blir bättre när jag använder datorn ist för telefonen.

I alla fall Litet moln så räknas oftast ET som RD 0. Undrar om vi får tvillingar? Jag satte också tillbaka två. Sjukt spännande!

Jag har testdag på lördag men tänkte testa igen imorgon och ringa Sahlgrenska och förhoppnigsvis få tid för ultraljud. Vet ni om det är vecka 7 eller 8 som gäller för UL? Lite nervöst är det allt att testa igen, man vill hemskt gärna vara kvar i den här bubblan nu....

• ankilarsson32

Jag har ultraljud om 17 dagar. Och ser det bra ut sa dom att det är hög tid att skriva in sig hos barnmorskan

• Kakan1976

Testade imorse, Gravid 2-3.  Glad Fick tid för ultraljud den 23:e september. Känns bra att skriva i sig efter det känner jag också. Herregud var härligt allting känns!

• Gian80
    Kakan1976 skrev 2014-08-29 09:29:38 följande:

Testade imorse, Gravid 2-3.  Fick tid för ultraljud den 23:e september. Känns bra att skriva i sig efter det känner jag också. Herregud var härligt allting känns!

Åh va roligt!

Jag har inte tagit något mer test än, får bli ett till till helgen... Hoppas på 2-3 då också. Min klinik har ju inte testdag förrän på måndag.

Ja, just nu är livet rätt bra faktiskt! och det tycker jag absolut vi förtjänar efter allt slit!
  • Gian80

Hjälp!

Så ledsen!!

Fick på eftermiddagen för mig att ta ett test, har inte gjort på några dagar. Tog ett CB, det vanliga. Hade bara hållit mig ca 1,5 timma men är ju ändå 4+2 så det borde ju räcka...

Testet visade helt blankt!!! Inte en tillstymmelse.

Inget blod och heller ingen värk, men är väl bara en tidsfråga!

Fan! Så ledsen nu!

Men hur kan det bara försvinna utan att jag en blött..? Fattar inte nått..

• Kakan1976

Men vadå blankt? Var det digitalt? Det måste ju vara för att du kissade nyligen eller? Jag begriper inte heller.

• Gian80
    Kakan1976 skrev 2014-08-29 17:44:47 följande:

Men vadå blankt? Var det digitalt? Det måste ju vara för att du kissade nyligen eller? Jag begriper inte heller.

Jag Fick ett infall i eftermiddags och tog ett test med testlagrets sticka, som va dom jag började testa med.. Det va då bara en väldigt svag antydan till streck. Blev dock efteråt väldigt osäker på när jag hade kissat sist (hat varit hemma idag och så har jag tyvärr inte direkt tänkt på eller lagt på minnet när jag varit på toa). Blev då såklart jätte orolig och bestämde mig då efter ca 1,5 timma att testa med ett nytt test. Tog ett CB plus, som då ska ge ett +, men det enda som syntes va det vågräta strecket, dvs det va inte ens en antydan till horisontellt streck... Så enligt det testet är jag absolut inte gravid. Eftersom jag har passerat BIM så kan man ju ta testet vilken tid som på dygnet.

Fattar bara inte hur jag helt plötsligt inte längre är gravid bara så. Visst jag har haft lite bruna flytningar? Men det har bara varit lite spår på pappret när jag torkat mig (vilket bara va under två dagar och försvunnit) och en gång som typ en krona i storlek i trosskyddet. Så det bör ju knappast inte varit då jag förlorade det..

Känner mig bara så ledsen och fattar verkligen ingenting. Men förhoppningen om att det här ska gå vägen dog helt.. Klart man kan hoppas att jag bara är en låghormonare och att koncentrationen i urinen varit för låg, men känns tyvärr inte så troligt

Så nu är det antagligen bara till att invänta blödning antar jag... Men vad jag har fattat det som så är det vanligaste precis tvärt om, att man får en blödning först och att det sen kan ta dagar innan hormonerna gått ut kroppen och man får minus på testerna.
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014