• Kakan1976

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej!

Startar en tråd för oss som äntligen blivit gravida efter att ha kämpat ett tag. Det hade varit roligt om vi i tråden plussade under ungefär samma månad, ca. augusti 2014, så att vi kan jämföra gravidsymptom. Hade också varit skönt om alla genomgått samma slags resa, IVF eller liknande, så att den förståelse också finns.

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
  • maya02

Hej tjejer! Jag hoppar också in i tråden då jag äntligen plussat!!!!!! Om än väldigt tidigt, är på dag 11 efter ÄP. Fick egentligen plus redan på dag 9! Fick tillbaka ett litet embryo på 4 celler som såg jättefint ut på dag 2. Är ju såklart sjukt orolig för missfall, men försöker njuta å hoppas ändå!

Är vårat tredje försök, förra gången blev inget av de 10 äggen befruktat å det var tal om donator. Så vi blev väldigt chockad att det kanske lyckats denna gången! Fick t.o.m en till frysen!! ????

• Kakan1976

Härligt! Välkommen! Uppdaterar listan när jag är vid en dator.

Man är ju helnervös hela tiden :( Jag blir nojig om jag inte känt nåt graviditetstecken på en timme typ.

• Kakan1976

Vågar jag börja köra 7 minute workout tror ni? Jag gjorde det innan ÄP och är sugen på att sätta igång igen men är liksom rädd att skaka ut bebisen ;). Vad säger ni?

• maya02

Ja, den där nervositeten gör en riktigt knäpp!! Man vill ju bara vara säker att det ska gå hela vägen, känns som att det är så mycket som kan gå fel..

Det tror jag absolut att du kan! Jag brukar tänka att folk blir och har blivit gravida hur länge som helst utan att veta om det och fortsatt sina liv som tidigare och det har ju gått bra! Träning är bara bra för både dig och bebisen! Kör på bara! :)

• maya02

Jag har inte så mycket symtom än bara stora och lämna bröstet samt lite mensvärk då och då.. Jag måste kolla mitt gravtest hela tiden så jag inte bara inbillat mig allt!

• Kakan1976
    maya02 skrev 2014-09-02 16:37:57 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar också in i tråden då jag äntligen plussat!!!!!! Om än väldigt tidigt, är på dag 11 efter ÄP. Fick egentligen plus redan på dag 9! Fick tillbaka ett litet embryo på 4 celler som såg jättefint ut på dag 2. Är ju såklart sjukt orolig för missfall, men försöker njuta å hoppas ändå!

Är vårat tredje försök, förra gången blev inget av de 10 äggen befruktat å det var tal om donator. Så vi blev väldigt chockad att det kanske lyckats denna gången! Fick t.o.m en till frysen!! ????

När har du TD? Vilket är ditt beräknade förlossningsdatum?

Jag går in i vecka 6 idag :)
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014