• Kakan1976

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej!

Startar en tråd för oss som äntligen blivit gravida efter att ha kämpat ett tag. Det hade varit roligt om vi i tråden plussade under ungefär samma månad, ca. augusti 2014, så att vi kan jämföra gravidsymptom. Hade också varit skönt om alla genomgått samma slags resa, IVF eller liknande, så att den förståelse också finns.

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
  • Kakan1976

Ringde Sahlgrenska och de tror att det är ett missfall men jag får inget UL för det är för tidigt att se nåt. Jag ska vänta en vecka och ta gravtest. Känns otroligt jobbigt att inte få besked på riktigt men utgår ifrån att det är kört.

• Moolie
    Kakan1976 skrev 2014-09-08 14:09:34 följande:

Ringde Sahlgrenska och de tror att det är ett missfall men jag får inget UL för det är för tidigt att se nåt. Jag ska vänta en vecka och ta gravtest. Känns otroligt jobbigt att inte få besked på riktigt men utgår ifrån att det är kört.

Fy! :((
  • Orka

Hej tjejer. Jag är 30 år och har äntligen blivit gravid efter tre års försök,ett ivf och nu andra FET. BF 5 maj. Just nu vecka 5 +5. Vi är oförklarligt barnlösa. Men nu hoppas jag så klart på att tiden som barnlös har nått sin ände.

Jag sänder en tanke till dig Kakan. Och er som oroar er. Själv oroar jag mig inte så mycket men är ändå inte så glad som jag trott. Jag misstänker att graviditetshormonerna gör mig lite deppig.

Jag testade med billiga analoga tester från den dagen min mens borde ha kommit. Varje morgon var det neg. Jag blev ledsen men ju längre tiden gick desto mer symtom fick jag. Så provade jag med cb fem dagar efter bim, och då ????.

Vi har bestämt oss att redan börja planera för bebisen. Jag tror det hjälper ett känna glädje och våga tro att det kommer gå bra.

Jag hade en nidationsblödning två dagar efter insättningen (5 dagars blastocyst) men sen inget.

Hormonerna kommer och går. Ibland känns inget, ibland ömma bröst, illamående, trötthet, hunger, huvudvärk, spänningar i livmodern.

• Moolie
    Orka skrev 2014-09-08 18:07:02 följande:

Hej tjejer. Jag är 30 år och har äntligen blivit gravid efter tre års försök,ett ivf och nu andra FET. BF 5 maj. Just nu vecka 5 +5. Vi är oförklarligt barnlösa. Men nu hoppas jag så klart på att tiden som barnlös har nått sin ände.

Jag sänder en tanke till dig Kakan. Och er som oroar er. Själv oroar jag mig inte så mycket men är ändå inte så glad som jag trott. Jag misstänker att graviditetshormonerna gör mig lite deppig.

Jag testade med billiga analoga tester från den dagen min mens borde ha kommit. Varje morgon var det neg. Jag blev ledsen men ju längre tiden gick desto mer symtom fick jag. Så provade jag med cb fem dagar efter bim, och då ????.

Vi har bestämt oss att redan börja planera för bebisen. Jag tror det hjälper ett känna glädje och våga tro att det kommer gå bra.

Jag hade en nidationsblödning två dagar efter insättningen (5 dagars blastocyst) men sen inget.

Hormonerna kommer och går. Ibland känns inget, ibland ömma bröst, illamående, trötthet, hunger, huvudvärk, spänningar i livmodern.

Jag känner mig nästan döende av alla symptom... Så olika det kan vara! :) Döende är ju lite att ta i... Men inte med mycket! ;)

Jag har suttit och planerat hemma idag och igår när jag varit placerad i horisontellt läge... Kollat utgifter och inkomster, vad man har rätt till i bidrag, räknat semestern, tittat på barnvagnen vi såg ut sist, föräldrapenningstillägg, FP. Fick fram att vi kan vara hemma i runt 25 månader! :) Underbart!!
  • ankilarsson32

6 dagar till VUL....nån som har nåt tips på hur man överlever väntan? Förutom att göra grav test i tid och otid...

• Moolie
    ankilarsson32 skrev 2014-09-09 12:12:19 följande:

6 dagar till VUL....nån som har nåt tips på hur man överlever väntan? Förutom att göra grav test i tid och otid...

Titta på ultraljudsfilmer på youtube! ;) Så fördrev jag tiden sist i alla fall! :P
  • Kakan1976

Läste nu att gravidhormonerna kan vara kvar i kroppen i flera veckor efter missfall. Enl. Sahlgrenska ska jag ju ta gravtest på tisdag för att kontrollera om det verkligen var ett missfall eller inte. Det är knappt 1,5 veckor efter missfallet. Tänk om det visar ett plus fast jag ändå inte är gravid? Hur ska jag orka det? Fan vad det här suger.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014