• Kakan1976

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej!

Startar en tråd för oss som äntligen blivit gravida efter att ha kämpat ett tag. Det hade varit roligt om vi i tråden plussade under ungefär samma månad, ca. augusti 2014, så att vi kan jämföra gravidsymptom. Hade också varit skönt om alla genomgått samma slags resa, IVF eller liknande, så att den förståelse också finns.

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
  • Orka

Helt galet Anki! Vilken lättnad, men jag förstår att du måste blivit  förstörd när du såg blodet. Oj oj oj, Skönt att det bara var ett blodkärl.
    Blomflugan, hur gick det med testet?
    Vi ska till mödravårdcentralen imorgon. Bara för samtal. Vi ska få en remiss till ultraljud, som jag hoppas blir nästa vecka. 
    Min man hörde idag på radion om fostervattendiagnostik, att det innebar stor risk för missfall att göra sånt. Det hade jag inte hört förut. Har ni någon koll på det?

• Blomflugan

Testet såg lika svagt ut idag på den officiella testdagen som innan och har börjat få tilltagande spottings, känns som mensen kommer igång när som helst. Det är nog över för mig för den här gången :( känns som det aldrig kommer funka... Som tur är har vi fem blastocyster kvar i frysen.

• Orka

Ånej Blomflugan! Vad tråkigt om det nu är mensen som är på väg. Har du gjort många försök? Jag håller tummarna för att mensen håller sig borta!

• Kakan1976

Vad tråkigt Blomflugan! Hoppas verkligen att det är nåt annat än missfall som är orsaken.

• Blomflugan

Imorse var testet helt negativt och blödningen har tilltagit med klumpar, det är definitivt över :( stannar hemma och deppar idag.

Vi har gjort ett ivf där man inte fick ut några ägg, ett ET med positivt gravtest men mensen kom på utsatt tid, blev sen gravid spontant men det blev mf i v 6+0, och nu detta FET. Känns ju som att det fäster men sen inte utvecklas som det ska.

• Kakan1976
    Blomflugan skrev 2014-09-18 10:04:54 följande:

Imorse var testet helt negativt och blödningen har tilltagit med klumpar, det är definitivt över :( stannar hemma och deppar idag.

Vi har gjort ett ivf där man inte fick ut några ägg, ett ET med positivt gravtest men mensen kom på utsatt tid, blev sen gravid spontant men det blev mf i v 6+0, och nu detta FET. Känns ju som att det fäster men sen inte utvecklas som det ska.

Vilken klinik går ni till? Kan ni få någon slags utredning på detta? Kan det vara progesteron som saknas? Jag har hört att man tillsätter extra progesteron i vissa fall och också Trombyl. Kan du höra med din klinik om detta kanske?

Jag känner med dig. Kram
  • Blomflugan

Fick progesteron både efter ET och detta FET, så det borde inte vara det. Funderar på det där med blodförtunnande, ska fråga läkaren om det. Verkar ju som att det hjälpt en del. Går på IVF-kliniken Sthlm.

• Orka

Lycka till Blomflugan! Jättetufft att det ska misslyckas hela tiden. Kämpa vidare!

Jag börjar känna tilltagande trötthet och illamående och metallsmak i munnen. Vi var på besök på mödravårdscentralen idag och hon sa att det var ett bra tecken att illamåendet ökat. Alltså inte minskat. Jag antar att det är helt ok att inte känna något alls också, men om man mått illa innan kanske det inte är bra om det plötsligt upphör.
    Hon rekommenderade armband på apoteket, som typ ska trycka på handleden. Men det kan jag ju inte ha på jobbet, då fattar ju folk direkt att jag är gravid. Och det vill jag ju inte ännu. Åksjuketabletter är inte heller något jag tänker prova. Ju mindre mediciner desto bättre.
    Nej, jag får lösa det genom att äta hela tiden. Får väl bli smällfet. Jag har redan gått upp minst 2 kg. Fattar inte hur jag ska kunna hålla mig till max 12 kg som rekommenderas för mig. Jag kämpade med vikten för två år sen, men sen dess har den legat på bra nivåer, under BMI 25. Jobbigt med en massa påbud om att äta ofta men samtidigt får jag inte gå upp för mycket. Man kan ju få ätstörningar för mindre.

• mylady

Här väntar vi med otrolig nervositet på morgondagen VUL kl 9

Hoppas på att få se ett levande litet pyre...

Och få veta vilken vecka vi är i

• mylady

Jättetråkigt blomflugan!!

Hoppas att det får bli er tur snart.

Styrkekramar

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014