Lycka till Blomflugan! Jättetufft att det ska misslyckas hela tiden. Kämpa vidare!
Jag börjar känna tilltagande trötthet och illamående och metallsmak i munnen. Vi var på besök på mödravårdscentralen idag och hon sa att det var ett bra tecken att illamåendet ökat. Alltså inte minskat. Jag antar att det är helt ok att inte känna något alls också, men om man mått illa innan kanske det inte är bra om det plötsligt upphör.
Hon rekommenderade armband på apoteket, som typ ska trycka på handleden. Men det kan jag ju inte ha på jobbet, då fattar ju folk direkt att jag är gravid. Och det vill jag ju inte ännu. Åksjuketabletter är inte heller något jag tänker prova. Ju mindre mediciner desto bättre.
Nej, jag får lösa det genom att äta hela tiden. Får väl bli smällfet. Jag har redan gått upp minst 2 kg. Fattar inte hur jag ska kunna hålla mig till max 12 kg som rekommenderas för mig. Jag kämpade med vikten för två år sen, men sen dess har den legat på bra nivåer, under BMI 25. Jobbigt med en massa påbud om att äta ofta men samtidigt får jag inte gå upp för mycket. Man kan ju få ätstörningar för mindre.