• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Missyk

När tycker ni att man kan testa som tidigast? Är på BIM-8
    idag. Och min kropp spelar mig verkligen ett spratt!!

• Emmissara
    Emilix skrev 2014-08-25 23:29:08 följande:

Vad många ni är som har julafton som mål :)

Det är fint tycker jag.

Ni som har det sim mål, vet era släktingar att ni försöker eller är ni bara säkra på att dom kommer bli glada över nyheten?

Jag har ångest över hur jag ska berätta för min mamma och mormor den dagen det är dags.

Har en känsla av att dom inte kommer bli så glada som jag skulle vilja att dom blir. :/

Mina släktingar vet inte om att vi försöker men ja tror att min mamma känner av det, men jag vet att mammas släkt skulle bli överlyckliga, jag är den yngsta i den släkten och släkten längtar till ett litet barn (jag är den enda bland kusinerna som har stabilt förhållande, förlovad, hus) min pappas släkt träffar jag max 1 gång per år så känner inte mig direkt och de skulle garanterat säga att jag är för ung, min sambos släkt så har ja ingen aning men ja tror att de skulle bli jätte glada de också :D
  • Bebben84

Så, besök hos gyn avklarat. Vet att några ville ha uppdatering så here it goes :)

Gick fit eftersom jag dels inte har ÄL-sekret och lite kort lutealfas. Fick hormontabletter som jag ska ta i 4 månader. Har vi inte blivit gravida till årsskiftet så ska vi återkomma för utredning. Så nu testar vi detta :)

• NILE90
    Bebben84 skrev 2014-08-26 10:39:07 följande:

Så, besök hos gyn avklarat. Vet att några ville ha uppdatering så here it goes :)

Gick fit eftersom jag dels inte har ÄL-sekret och lite kort lutealfas. Fick hormontabletter som jag ska ta i 4 månader. Har vi inte blivit gravida till årsskiftet så ska vi återkomma för utredning. Så nu testar vi detta :)

Ska hormontabletterna göra så att du får ditt ÄL-sekret? Hur kort lutealfas har du? 
    Dom sa inget om det var dåligt att inte ha/ha väldigt lite ÄL-sekret? 
  • Det vackraste

Vad roligt!

Vad är det för tabletter? Progesteron?

Vad fick du för att få mer äl-flyt?

Bebben84 skrev 2014-08-26 10:39:07 följande:

• Beth1
    NILE90 skrev 2014-08-26 08:58:56 följande:
    För oss blir det första barnbarnet på bådas sida, om inte sambons bror med tjej också håller på att försöka skaffa barn (vilket jag tror). 
    Åh vad roligt! Hoppas ni hinner först
  • Fiiaaa

Yes, då blir det full fokus på bim september istället, då det verkar som att mensen kommer igång på riktigt idag. Ny BIM 22/9. 4:e försöket efter missfall i våras blir det. Hoppas att detta är vår månad! (Även om jag just insett att äl ligger lite tokigt till för jobbresor etc). Men vi får försöka så gott det går, annars har vi ju en ny chans i oktober :)

• Lollipoppan
    Det vackraste skrev 2014-08-26 09:39:51 följande:

Stort grattis lollipoppan!! smile2.gif Sa att jag trodde du var gravid ;) Eller tänkte jag bara? :D

Tack! Jo det gjorde du nog .

Tack alla för alla grattis.

Tror jag eg har BIM torsdag eller fredag då är det iallafall 14 dagar efter ÄL.

Är overkligt!!
  • FiiaN
    Lollipoppan skrev 2014-08-26 11:08:22 följande:
    Tack! Jo det gjorde du nog .

Tack alla för alla grattis.

Tror jag eg har BIM torsdag eller fredag då är det iallafall 14 dagar efter ÄL.

Är overkligt!!
    Så himla kul! Grattis i mängder :D
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-26 10:46:39 följande:
    Ska hormontabletterna göra så att du får ditt ÄL-sekret? Hur kort lutealfas har du? 
    Dom sa inget om det var dåligt att inte ha/ha väldigt lite ÄL-sekret? 
    Tabletterna ge mig mer ÄL-sekret och längre lutealfas. Min är på 10 dagar just nu. Nä dom sa att ÄL-sekret inte är heeeeelt avgörande.
Svar på tråden BIM September 2014