• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Mandy1

Emilix: Självklart är vi två om det. Men jag brukar faktiskt inte säga till att jag ska testa mig och oftast gör jag det när han inte är hemma. Det är inget jag håller hemligt heller men jag brukar inte säga att jag ska ta ett test eller dyl. Det händer att han frågar och då berättar jag att jag testat mig. Jag brukar inte säga när jag har BIM heller nu när jag tänker efter. Förra månaden frågade han och då berättar jag ju givetvis. Hahaha jag kanske är lite konstig
    Jobbar du också natt?

• NILE90
    Emilix skrev 2014-08-25 23:29:08 följande:
    Vad många ni är som har julafton som mål :) Det är fint tycker jag. Ni som har det sim mål, vet era släktingar att ni försöker eller är ni bara säkra på att dom kommer bli glada över nyheten? Jag har ångest över hur jag ska berätta för min mamma och mormor den dagen det är dags. Har en känsla av att dom inte kommer bli så glada som jag skulle vilja att dom blir. :/

Min pappa anar nog att vi försöker. Han fick själv ett barn i juli i år men jag tror ändå att alla i vår närhet kommer bli överlyckliga när vi väl berättar.
  • Mandy1

Det hugger och drar i livmodern. Det måste ju var ägglossning. Enligt min p-tracker är det en blomma just idag. Så det blir till att stämpla ut och åka hem och förföra sambon
    Konstig det där med trötthet och sex, när man vill bli gravid kan man ha sex trotts att ögonen går i kors av trötthet. När man har en bebis så orkar man inte ha sex just pga trötthet...

• FiiaN

Vad många ni är som har julafton som mål :)

Det är fint tycker jag.

Ni som har det sim mål, vet era släktingar att ni försöker eller är ni bara säkra på att dom kommer bli glada över nyheten?

Jag har ångest över hur jag ska berätta för min mamma och mormor den dagen det är dags.

Har en känsla av att dom inte kommer bli så glada som jag skulle vilja att dom blir. :/

Jag har inte berättat för någon att vi försöker, skulle nog känna en press då.

Men vet att min mamma och styvfar kommer bli så himla lyckliga när jag berättar, mamma har längtat ett tag efter barnbarn nu ;)
    Men pappa och min styvmor blir nog inte lika lyckliga, pappa kommer nog mest tjata om att det är mer jobb än man tror och att vi är för unga (23) han själv var 19 när han fick yngsta... Men håller för öronen, det viktigaste är att jag och min sambo blir lyckliga!
  • Emilix
    Mandy1 skrev 2014-08-26 04:38:55 följande:

Emilix: Självklart är vi två om det. Men jag brukar faktiskt inte säga till att jag ska testa mig och oftast gör jag det när han inte är hemma. Det är inget jag håller hemligt heller men jag brukar inte säga att jag ska ta ett test eller dyl. Det händer att han frågar och då berättar jag att jag testat mig. Jag brukar inte säga när jag har BIM heller nu när jag tänker efter. Förra månaden frågade han och då berättar jag ju givetvis. Hahaha jag kanske är lite konstig

Jobbar du också natt?

Nä det är iofs sant..det kanske inte är nått man säger till att man ska göra. Fast jag skulle nog göra det när jag tänker efter :) men å andra sidan är min sambo typ alltid hemma eftersom han är sjukskriven.

Ja jag jobbar som sjuksköterska på en avgiftnings klinik, och nu jobbar jag natt. Men ska snart gå över och bara jobba dag och kväll, ska bli skönt :)

Vad jobbar du som? :)
  • Mandy1

Emilix: Haha sjuksköterska här med på en avdelning med psykoser

• Emilix
    FiiaN skrev 2014-08-26 06:59:36 följande:

Jag har inte berättat för någon att vi försöker, skulle nog känna en press då.

Men vet att min mamma och styvfar kommer bli så himla lyckliga när jag berättar, mamma har längtat ett tag efter barnbarn nu ;)

Men pappa och min styvmor blir nog inte lika lyckliga, pappa kommer nog mest tjata om att det är mer jobb än man tror och att vi är för unga (23) han själv var 19 när han fick yngsta... Men håller för öronen, det viktigaste är att jag och min sambo blir lyckliga!

Ja eller hur, det viktigaste är ju att man själva blir glada :)

Sen fattar jag inte varför ens föräldrar inte skulle bli glada, och tjata om att det kommer vara jobbigt och så där. Det är ju ändå inte dom som ska ta hand om bebisen liksom. Men men känns som det är långt kvar tills den dagen kommer då man ska berätta.

Och skulle dom inte bli glada så är det deras problem känner jag, jag kommer hur som helst vara jätte glad :)
  • Emilix
    Mandy1 skrev 2014-08-26 07:10:08 följande:

Emilix: Haha sjuksköterska här med på en avdelning med psykoser

Haha vad lustigt..vi brukar också ha patienter med psykoser hos oss, drog utlösta då.
  • Lizzie09

Vad många ni är som har julafton som mål :)

Det är fint tycker jag.

Ni som har det sim mål, vet era släktingar att ni försöker eller är ni bara säkra på att dom kommer bli glada över nyheten?

Jag har ångest över hur jag ska berätta för min mamma och mormor den dagen det är dags.

Har en känsla av att dom inte kommer bli så glada som jag skulle vilja att dom blir. :/

Det är ingen som vet att vi försöker förutom en nära vän till mig som tog ut sin spiral i samma vecka som mig. Då var det rätt svårt att hålla sig ;) Är säker på att både min och min sambos familj kommer bli överlyckliga :) Annat är det dock med en annan vän till mig som på fullaste allvar har sagt "Skulle du bli gravid så skulle jag bli så jäkla arg på dig för jag skulle bli så jävla avundsjuk". Inte det roligaste att höra från sin vän kanske, men henne väljer jag att inte bry mig om. :)
Svar på tråden BIM September 2014