• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-12-28 10:05:38 följande:

Jag hade Elodie Details till dottern och har tänkt köpa det igen. Var supernöjd sist och hoppas det blir ännu bättre senna gång eftersom åkpåsarna ny har den där mysiga fuskpälskanten. Skötväskan däremot har jag ingen erfarenhet av.

Mina byxor är jättesköna, väldigt låga i midjan, och från hm's mammaavdelning. Om dom finns nu vet jag inte. Köpte mina i augusti

Vad bra, då ska jag satsa på en sån!

Äh, byxorna fanns inte kvar på nätet, och i butik har jag inte sett dem. Synd, jag behöver nya mjuka byxor känner jag.
  • Kpax
    sommarstad skrev 2014-12-28 13:16:54 följande:

Vilken snygg grön färg! Har själv ingen erfarenhet men färgen är underbar.

Ang sköterskor tycker jag att väldigt många ser ut som handväskor. Tråkigt tanke på att även män ska bära runt på dem. Vi fick iaf en väska i julklapp som både jag och min man känner oss nöjda med. Den har många fack och funktioner som jag tycker verkar smarta :)

Precis, och med tanke på hur dyra de är kan det ju inte vara meningen att man ska ha varsin skötväska direkt...

Jag satsar nog på de där rackarna, älskar också färgen. Men ska försöka låta bli att köpa åkpåsen den här säsongen, hoppas bara den finns kvar till hösten!
  • Kpax
    pink76 skrev 2014-12-28 10:19:56 följande:

Hur känner ni av den lilla så här sent i graviditeten. Jag börjar bli lite orolig då han inte sparkar o bökar som han brukar.

I natt har jag nästan inte kunnat sova alls för jag inte kände något av honom under kvällen o natten.

När jag väl sov så hade jag hemska mardrömmar om den lille.

Jag blir också nojig om jag får för mig att jag inte känt bebisen på länge. Försöker tänka efter lite mer när och hur jag känner henne, så jag lär mig när jag behöver bli orolig. Jag känner mycket mer nu, antagligen för att jag har moderkakan i framvägg och den har dämpat mycket tidigare, men så mycket som 5-6 gånger per dag vet jag inte..
  • Kpax

Jag får också kommentarer om att jag är stor, men det stör mig inte, jag håller med dem! Ser ut som en val! Jag har lyckligtvis aldrig haft några större problem med min kropp, och har inte en kroppstyp som får kommentarer, i så fall hade jag säkert känt annorlunda nu! Att folk inte bara kan vara tysta, de vet aldrig vad mottagaren känner för sin kropp -tjock eller smal.

Min kost har spårat ur och jag har lagt på mig rejält med fett märker jag. Det känns jobbigt, och från och med imorgon ska jag skärpa mig. Absolut inte banta, men äta betydligt mer grönsaker och mindre mackor och andra snabba men kassa lösningar. Jag har bara varit så himla trött och jobbat så mycket att jag inte haft ork. Dumt.

Min sambo föreslog (efter att ha läst i en av böckerna vi fick hos BM) att jag skulle börja träna. Jag blev jättearg och sårad, och började storgråta. Han menade inget illa, han hade bara läst att det skulle kunna underlätta graviditeten och förlossningen. Men jag tolkade det som att jag var oduglig och lat, och blev dessutom ledsen över att han uppenbarligen inte fattar hur trött jag är, hur ont jag har, och hur mycket jag gör hemma (förutom att jobba heltid då).

Uuuuh, längtar tills bebisen kommer ut i världen, och jag får tillbaka kropp och förstånd :)

• Kpax
    tovemaja skrev 2014-12-28 22:01:29 följande:

hoppas du inte missförstår men shit va skönt det var att läsa ditt inlägg! Fått i princip precis samma kommentar av min man, fast han fokuserar på kosten. Vill att jag ska göra "nyttighet-dealer" med honom, som innebär att han lagar all man men jag får inte äta socker... jag bröt ihop totalt, jag HAR REDAN D{LIGT SAMVETE f;rihelvete! Jag vet att jag 'tit onyttigt f;rutom grundkosten... men jag orkar bara inte... efter att ha st'llt mig p[ v[gen imorse, v.31, och inser att jag g[tt upp 14kg m[r jag OK men vill 'nd[ f;rs;ka sk'rpa mig n[got med just sockret... men det hj'lper inte alls att mannen ger mig extra kasst samvete

p.s kan av n[gon anledning inte skriva de 3 sista bokst'verna i alfabetet nu...

Ja, det är just det där dåliga samvetet som är så jobbigt. Känslan av att göra sitt bästa men känna att det inte duger.
  • Kpax

Jag var också hos BM idag, allt var bra utom SF-måttet. Bebisen låg diagonalt, så måttet blev lägre än förra gången, och jag har ju inte krympt, så jag ska tillbaka om en dryg vecka. Det gör inget, det är så trevligt att vara där :) Jag är inte orolig heller, jag tror henne när hon säger att hon bara måste mäta om för att få ett relevant mått, och jag känner bebisen ofta, hjärtat lät bra osv.

Vi pratade lite om amning också, och hon rekommenderade ett glas öl eller vin för att man skulle ha lättare att slappna av som nybörjare. Haha, fantastiskt råd! Vi får väl se om jag följer det eller om det känns för konstigt. :)

• Kpax
    Nixe skrev 2014-12-29 16:06:57 följande:

En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?

Jag vägde mig på inskrivningen, sedan dess har hon inte nämnt det. Skönt, jag är inte helt bekväm med mina nästan FEMTON ökade kilon.
  • Kpax

Just det, vi fick hem vagnen idag! En Brio Go Next från Babyland.se. Tyvärr fick vi två högerframhjul och inget vänster, så jag skulle maila chassinummer och så skulle de skicka ett nytt. Tur att vi är ute i så god tid.

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2014-12-29 19:46:56 följande:

Ååh lycka att få hem vagnen! Själv måste jag vänta en månad till! De ringde för typ tre veckor sedan och sa att den kommit in hos barnenshus så vi kunde hämta den när vi vill men vi har närmare 30mil dit så det får bli en resa i slutet av januari som planerat! Vi tänkte passa på att ha barnvakt en natt och bo på hotell då också så det blir nog bra:)

Ja det blir ju jättemysigt för er! Jag älskar hotellnätter och hotellfrukostar, kan sitta flera timmar och äta. Men nu dröjer det väl tills bebisen är tillräckligt gammal för att vara hos mor- eller farföräldrarna över en natt, jag har sån foglossning och sover så dåligt att jag inte vill slösa en hotellnatt, hehe :P
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-12-30 00:44:48 följande:

Hehe, jag är övertygad om att även jag når 15 om någon dag... Ska bli spännande att se om det stannar av eller ökar i takt nu de sista två månaderna!

Ang. Bm och vikt har jag aldrig vägt mig där.. Hon bara frågar ibland.

Ja, jag har ingen aning om hur det brukar vara, men det verkar ju rimligt att vikten ökar snabbare mot slutet, bebisen ska väga mer, man samlar på sig mer vätska osv. Puh, hoppas man är en sån där lycklig rackare som tappar massor efter förlossningen! :D Men det är klart, jag ser ju på höfter, rumpa och lår att det är fettvikt också, och sånt rasar väl inte av.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?