klown skrev 2015-01-08 19:08:09 följande:
Hej!
Ny här men har spanat ett tag på denna feed och tycker så mycket om att läsa om er som liksom jag ska föda i Mars. Härligt att ha ngt gemensamt med en massa främmande kvinnor runt om i landet. Behöver få ventilera mig lite.
Jag är i v 33 med mitt första barn. Har beräknad bf 1a Mars. Har gjort 5 st ivf-försök och det visade positivt nu på det sista försöket. Det har varit en helvetestid ( läs år) med sprutor och hormoner, som påverkar en både psykiskt och fysiskt men vi är så klart helt överlyckliga över att det verkar ha funkat denna gången. Hade helt ställt in mig på ett barnlöst liv.
Från att gå från det ena till det andra så har graviditeten varit fruktansvärd. Har kräkts varje dag sen vecka 9 och har haft dåliga värden, anemi och ont precis överallt.
Har precis blivit heltidssjukskriven vilket både känns skönt men också ångestfyllt. Tycker att det känns så svårt att vara borta från jobbet. Att jag sviker mina medarbetare och att jag är en svag person som inte klarar av det som typ alla andra kvinnor verkar klara av utan problem.
Nu är jag så sjukt trött på detta och vill bara föda ut ongen och kunna gå vidare i livet, utan konstanta krämpor, illamåeende, deppighet och ångest. Vill känna den glädjen som andra blivande mödrar gör. Jag har så svårt att göra det för jag mår så dåligt och har svårt att se ett slut på det hela.
Hur ska jag klara av tiden som är kvar?! Så rädd att jag ska deppa ihop totalt här hemma.
Kram Kate
Välkommen!
Tror du verkligen att du kommer deppa ihop?
Jag älskar mitt jobb och har tidigare lagt extremt mycket tid och engagemang där, men jag har släppt det mer och mer under hösten (dels för att jag flyttat fokus till graviditeten säkert, men också för att jag pga virrighet, tröttma och fysiska krämpor gjort ett sämre jobb än normalt - då är det inte roligt), och nu när jag slutat jobba är jag bara glad och lättad över det.
Det här är visserligen bara dag två, men jag har massor med bebisrelaterade grejer att dona med, så jag tvivlar inte på att jag ska kunna sysselsätta mig om jag vill. Dessutom blir det ju bara tyngre och tyngre.
Tror du inte att du också kan fylla dagarna med sådant som känns meningsfullt och mysigt? Och det där med vila är ju inte att förakta. :)