• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-01-09 13:04:24 följande:

Haha, tänk bara på att du inte får din kropp tillbaka fullt då du blir mamma (ex om du tänkte amma, då blir du en mjölkkossa ett tag istället ). Framförallt så är det inte bekvämt att ligga på mage med mjölkstinna bröst kan jag säga så ställ inte in dig på det

Men ja, det är ändå väldigt skönt att inte känna sig så otymplig längre helt klart men jag kände nog personligen att jag ännu mindre hade min egen kropp efter födseln än innan för medan de är i magen så behöver man iaf inte göra något aktivt för att de skall vara nöjda. Uttrycket "i magen kan ingen höra dig skrika" är väldigt passande

Nä det är klart, amningen kommer säkert vara lite kämpig, och eventuellt blir det problem med min kost (om bebis är känslig mot något), men jag räknar med att kunna gå ordentligt, ta på mig skorna, och sitta utan smärta (efter ett tag iaf). Gött! Och ännu lite längre fram kommer jag kunna träna och gå ner dessa extrakilon.
  • Kpax

Allt såg bra ut på ultraljudet. Bebisen ligger på -11%, flödet i navelsträngen och mängden fostervatten var bra. Lyckligtvis flyttade hon inte bf, men hon sa att det kan bli aktuellt längre fram om bebisen fortfarande är liten. Förstår inte riktigt poängen, om födelsevikten diffar 300g från det "normala" känns det ju mer som en individuell skillnad. Jag är inte så sugen på att behöva gå över tiden mer än nödvändigt, speciellt inte om deras mätningar ofta inte stämmer så väl...

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-09 17:08:30 följande:

Men så märkligt att dom kan komma att justera BF om den fortsätter vara "liten". En del barn väger 3 kg när dom föds och andra 5 kg - alla barn är ju inte lika stora för tusan. Hade hon missat det :)

Ja! Och hon sa till och med själv att första mätningen antagligen var fel (typ att bebisen sträckte ut sig, eller att jag hade väldigt full blåsa som tryckte upp livmodern), och om man bortser från det måttet följer magen understa kurvan bra.

Och visst är det väl så att bf beräknas vid rul just för att efter v 20 blir de individuella skillnaderna för stora?
  • Kpax

Åh fy, två dåliga nyheter i tråden nu ikväll. :(

Jag ska verkligen inte gnälla idag.

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-10 08:39:40 följande:

Ja jag vet ju liksom inte alls hur jag ska lösa det här. Visst kan vi beställa en ny från annan affär men isf ska vi vara tvungna att åka och hämta den PRECIS innan/efter förlossningen, och vi har 17mil till närmsta stad som har någon barnaffär.

Enda lösningen jag ser är att åka på lördag då dom EVENTUELLT skulle ha öppet då, men det var inte alls säkert! Vågar man boka hotell tills dess och sen få höra på fredagen att dom har stängt? Och orkar jag jobba hela veckan, till 17 på fredagen, åka 30mil på lördagen och 30mil hem på söndagen och sen jobba måndag och tisdag igen? Med mina förvärkar och med mina magproblem som gör mig nog orkeslös!

Finns det inte fler barnbutiker i Sundsvall som har öppet på lördag? Isf kanske ni kunde boka vagn där som back up? Vi köpte vagn online och fick den hemkörd, men den du vill ha kanske inte finns på nätet?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-10 09:12:04 följande:

Precis, den finns inte på nätet utan måste hämtas i butik. Verkar vara så med Emmaljungas vagnar tyvärr:( och lååång leveranstid (fast dom kan lova annat på hemsidan). Annars hade jag släppt det här och bara bokat från annan affär direkt! Har varit kär i den här vagnen sen vi började försöka bli med barn så jag blir lite extra ledsen:( sitter och kollar på andra märken i en desperassion nu men inget duger förstås haha

Jag förstår, det är inte alls kul när man ställt in sig på något och så skiter det sig...

Det finns en jättestor barnvagnsgrupp på Facebook, är du med där? Tänkte att du kanske kunde hitta någon som kan tänka sig att hämta den åt dig (om du kommer på något säkert sätt att göra det), eller någon som säljer sin likadana?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-10 09:59:57 följande:

Jag hittade en grupp igår som var sluten som bara hette barnvagnar som jag skickade begäran till om att få gå med men det har inte blivit godkänt än. Finns det någon annan grupp eller är det den du menar?

Det är den jag menar :)
  • Kpax

Vi har inte heller bestämt namn. Jag tycker om Josefin och Elsa, men sambon är tveksam och tror istället att det ultimata namnet kommer trilla ner från himlen så fort barnet föds. Det tror inte jag, så jag vill ha en shortlist på 3-5 namn att välja mellan när hon föds.

Jag har haft typ tio förslag till, men de blev tokratade.

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-11 09:03:28 följande:

Igår kände jag mig galet gravid. Jag hade jättemycket sammandragningar och bebisen tryckte neråt mot blåsan hela dagen. Kände mig för första gången tung, konstant kissnödig och att det är jobbigt att vara gravid.

Hoppas det bara var en tillfällig svacka :)

Jag har också känt mig galet gravid ett par dagar nu. Jag får sammandragningar om jag går för långt eller för fort, och det verkar innebära allt över 20 m och snigelfart. Det är ett större tryck längre ner i magen, men inte direkt nedåt tycker jag. Bebisen sparkar på blåsan och nerver som går ut i ljumskarna. Jag kan inte sitta i en position speciellt länge.

Jag är så glad att jag slutat jobba, för jag vet inte alls hur det skulle kunnat funka nu. Otroligt att det gått så fort, om det nu inte är en tillfällig svacka.

Soffläge och virkning känns alldeles lagom nu, funderar på att slänga ihop lite scones också :)
  • Kpax
    SvanE skrev 2015-01-11 13:02:09 följande:

Skönt med flera namnförslag, jag har bara ett och känner verkligen för att ha fler när dagen kommer :)

Undrar vem här inne som blir först ut??:D

Ja, säkert inte en av de två eller tre som har bf 1/3! :) Ska bli riktigt spännande att se vem som blir först, och vilka namn alla bebisar får.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?