BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag tror att jag mådde illa för att jag blev yr. Ett andetag och jag kände mig skitfull. Ungefär känslan av tonårsfylla.
Jag tror att jag mådde illa för att jag blev yr. Ett andetag och jag kände mig skitfull. Ungefär känslan av tonårsfylla.
Då är ni flera som uppfattar det om jag. Kvinnor är värre men jag kan inte hjälpa att tycka att det är konstigt att andra kvinnor mest oförstående. Håller med att denna grupp är väldigt bra. Skönt att kunna dela med sig av känslor/frågor/funderingar utan att bli dumförklarad eller hånad.
Va kul att du ska sy ett babynest. Är du van att sy eller är det ett projekt?
Jag har sängkläder & inrednings detaljer kvar, men man har ju några veckor på sig.
En liten fråga ? Har vi nån Bf lista?
Jag har nu sytt ett litet babylapptäcke (som jag ska ge bort) och ett stort som lekfilt. Är nu sugen på mindre syprojekt. Typ mössa, hakklapp eller så. Tips på sådana? Länkar? Bloggar? Mönster?
Jag ska ju snittas men kommer inte få veta än på några veckor och jag är i v33. Är ju snittad tidigare och de har alltid varit sena med att bestämma datum i växjö. Med ena barnet fick jag veta först en vecka innan snitt.
nu ska ju jag till min bm på måndag morgon ang dels bemötandet från läkaren på ultraljudet i onsdags men också för att trycka på, dels såg det inte bra ut på ul men läkaren vill kalla till en ny tid i v 36 samtidigt fokuserar hon på fel saker då jag sa att mitt förtroende är litet för att snittas här igen och började dilla om förlossningsrädsla och bokat in läkarbesök för det om två veckor. Jag är ju inte ett smack orolig för en ksförlossning till men med tanke på moderkakans felläge och deras ovana att operera sånt i kombination med att tre av fyra tidigare normala snitt inte har blivit optimala så vet jag inte om de är lämpade.... Så vad ska jag träffa en läkare för i onödan om de ändå vill ultraljuda mer innan de ens själva kan bestämma sig. Kan dock säga att Växjö gärna snittar så nära inpå bf som möjligt dvs i gravvecka 39 då det är normalplanerade ks.
Åh jag blir så irriterad på mig själv. Jag hade tänkt att virka en barnvagnsmobil i olika figurer. Jag är duktig på att virka filtar, sjalar men figurer hatar jag att virka, det är för pilligt. Varför har jag då fått för mig att göra en? Jag har gjort första figuren men jag tycker den är så ful, så jag funderar på att slänga den så jag slipper se den Makne gillar den dock, den ser hemgjord ut enligt honom, det duger inte för mig.
Tänkte idag att jag ska släppa idén med figurer och virka hjärtan i olika färger som jag sedan kan brodera bokstäver på så att det får bilda bebisens namn. Men inte ens ett förbannat hjärta kan jag få till idag
Gud vad ni är pyssliga :)
Jag har kollat lite på vagnmobiler, men jag tror att vi nog kanske skippar det denna gång. Minns från förra gången att den bara var i vägen så att jag tillslut tig bort den helt
Nu fick jag en idé, tack vare ditt inlägg :) Jag har ju ett tyg med Nalle Puh och hans vänner som bebisar, om man klipper ut dem några av dem från tyget och gör platta figurer av så borde det kunna bli söta figurer till en barnvagns mobil. Jag måste testa och se om det blir bra :)
Vaknade och kan inte somna om. Har haft en sån där dag då allt bara känns maktlöst och jobbigt och förlossningen alldeles för långt bort. Jag har ont i foglossningen, lider fortfarande av ont i axeln/överarmen (frozen shoulder? Nerv i kläm? Var söker jag hjälp?) är konstant trött och orkar inte göra mkt vettigt, förutom att se på serier och äta godis, vilket ger mig dåligt samvete. Skäms över mig själv, vill bara rycka upp mig, men orkar inte.
Jag är också lite illamående nu igen. Inte alls lika illa som i början, och jag hoppas att det inte blir värre än så här. Känns som att det vore bra om man kan äta obehindrat fram till förlossningen istället för att bara pina i sig ett halvt äpple då och då, det kommer ju gå åt en del energi.
Halsbrännan har eskalerat, så jäkla jobbigt.