• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Madelia skrev 2015-01-19 12:18:04 följande:

Idag fick jag äntligen hem papper från försäkringskassan om att jag blivit beviljad graviditetspenning, så nästa fredag jobbar jag min sista dag och har då 5 veckor kvar till bf:) Känns verkligen skönt med en sak mindre att bekymra sig över :)

Grattis! Gud vad härligt!
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-19 12:31:55 följande:

Vad har du beställt från Jollyroom? Jag har kikat runt flera gånger på deras sida och det finns ju så mycket så man blir helt yr, vill ju ha allt! :)

Jag har också svårt att begränsa mig. Det resulterar i att jag lägger massor i kundkorgen men sedan inte går vidare till kassan för att jag får lite ångest. Nu missade jag ett jättebra pris på en amningskudde bara för det, grrr...

Kvar att beställa: babysitter, amningskudde, lakan, spjälskydd, badstöd. Resten är kläder och apoteksgrejer som jag köper i butik.
  • Kpax

Nu har jag bränt ytterligare 2000kr och klickat hem amningskudde, amningsBH, BH-inlägg, bröstvårtskydd, salva, babysitter, lakan, badstöd, spjälskydd, Tummen -docka/mjukis och Tummen snuttefiltar.

Nu är jag nästan klar.

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-19 14:28:23 följande:

Svårt att få en rättvis bild på pärlan men här är den iaf:) SÅ nöjd alltså

Vad kul! Vad heter den?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-19 19:43:17 följande:

Emmaljunga Super Nitro i färgen madrid. Köpte till citykorgen, som är på bilden. Sittdelen orkade jag inte ta kort på men den är i samma färg:)

Jättefin, hoppas du blir nöjd efter provkörningar också. Ska bli så kul att äntligen få en bebis att lägga i vagnen :)
  • Kpax
    Astilbe skrev 2015-01-19 21:17:58 följande:

Ringde till specmödravården i dag för att se så de inte hade missat mitt möte med läkaren inför kejsarsnittet och jo - någonting hade blivit fel eftersom jag skulle blivit kallad för ett par veckor sedan. Blir så trött på att man alltid måste dubbelkolla allt och alla hela tiden. Är det någon som har använt/ska använda gördel efter födseln och som kan rekommendera någon bra?

Fan, gördel glömde jag bort nu när jag näthandlade för femtioelfte gången. Har hört att det ska vara bra, men har inte läst om någon speciell.
  • Kpax
    Astilbe skrev 2015-01-19 22:01:34 följande:

Känner igen det där. Vet inte hur många nya saker som jag kommer på att jag har missat när jag har läst här. Det är dyrt att följa sådana här trådar

Ja verkligen! Men när man handlar åt sitt barn (speciellt första kanske) är det lätt att rättfärdiga även de märkligaste inköp (blöjhink för 900kr eller vagn för 11.000kr?), mig själv hade jag väl aldrig lagt de här pengarna på, haha :)
  • Kpax

Vi har också fått spjälsäng och lite annat (skötbord, mycket kläder, bärsele mm) och känner därför att vagnen var okej ny. Annars hade vi nog gjort som Snö 81, för jäklar vad man kunde sparat på att köpa begagnad vagn. Nåja, för 11000 fick vi i alla fall vagn med sitt och ligg + babyskydd och bas. Och nästa dyra inköp kommer bli nästa storlek bilbarnstol.

Jag har också lyckats pricka in kampanjer online och därmed sparat mycket jämfört med att handla i vanlig butik. Fast i en fysiskt butik vore det kanske enklare att begränsa sig, hehe.

• Kpax
    Astilbe skrev 2015-01-20 10:24:59 följande:

Det värsta är om det är (som i mitt fall) första barnet plus att mannen är väldigt dåligt insatt i vad som behövs. Då ligger plötsligt alla beslut på mig och det blir ju livsfarligt. Fast tycker iofs att alla inköp hittills har varit riktigt bra (förutom möjligtvis en pappabok till min man. Där stod det i ett helt jäkla kapitel om vad man inte behövde köpa in för saker.

Hahaha, av JUST den anledningen har jag undvikit pappaböcker hittills. Jag läste något om att det fanns ett rejält sånt avsnitt i en bok jag sneglat på, och det vill jag inte att han ska läsa innan det är för sent.

Det är bara första gången man kommer undan med det här också, "det är nog bra att ha" lär ju inte funka lika bra med facit i hand.
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-01-20 10:02:23 följande:

Vi har snart köpt en begagnad spjälsäng men babyskydd, sitter, sele och lite annat sånt får vi låna. Ev kommer vi ta över min systers vagn och slipper därmed köpa det men eftersom den är nästan 6 år gammal ska vi först kolla skick annars vill min make gärna att vi köper ny. Bärsjal har vi hittat en begagnad men i övrigt känns det som jag har hamnat i något stadie där jag hoppar mellan att tänka att det löser sig och att känna oro över att vi inte har allt och inte veta vad som behövs. Såsom vad behövs till vagnen. Åkpåse eller någon typ av overall eller bara en massa filtar? Är det bra eller bara slöseri att köpa lammull att ha på golvet (som kan bli kallt) och i vagnen. Kanske funkar filt lika bra.

Jag tänkte satsa på lammskinn, filt, vagntäcke och liggdelslocket + klä på barnet därefter. Men så hittade jag åkpåsen jag ville ha (och tänkte köpa till nästa säsong) nedsatt med drygt 50%, så jag beställde den också...

Eftersom vi får barn i mars kommer det inte vara kallt så länge, och första två veckorna kanske man inte är ute så värst länge åt gången? Det verkar bli lite trångt med åkpåse i liggdelen (om man inte köper en åkpåse anpassad till det, men då hinner man väl bara använda den ett par veckor), och en bebis känns så pytteliten i en åkpåse.

Tänkte också att om lammskinn inte isolerar tillräckligt underifrån skulle man kunna klippa till liggunderlag att ha under skinnet. Antagligen overkill för Västmanland i mars -april, hehe.

Äh jag har ingen aning!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?