Trollunge85 skrev 2015-01-20 10:02:23 följande:
Vi har snart köpt en begagnad spjälsäng men babyskydd, sitter, sele och lite annat sånt får vi låna. Ev kommer vi ta över min systers vagn och slipper därmed köpa det men eftersom den är nästan 6 år gammal ska vi först kolla skick annars vill min make gärna att vi köper ny. Bärsjal har vi hittat en begagnad men i övrigt känns det som jag har hamnat i något stadie där jag hoppar mellan att tänka att det löser sig och att känna oro över att vi inte har allt och inte veta vad som behövs. Såsom vad behövs till vagnen. Åkpåse eller någon typ av overall eller bara en massa filtar? Är det bra eller bara slöseri att köpa lammull att ha på golvet (som kan bli kallt) och i vagnen. Kanske funkar filt lika bra.
Jag tänkte satsa på lammskinn, filt, vagntäcke och liggdelslocket + klä på barnet därefter. Men så hittade jag åkpåsen jag ville ha (och tänkte köpa till nästa säsong) nedsatt med drygt 50%, så jag beställde den också...
Eftersom vi får barn i mars kommer det inte vara kallt så länge, och första två veckorna kanske man inte är ute så värst länge åt gången? Det verkar bli lite trångt med åkpåse i liggdelen (om man inte köper en åkpåse anpassad till det, men då hinner man väl bara använda den ett par veckor), och en bebis känns så pytteliten i en åkpåse.
Tänkte också att om lammskinn inte isolerar tillräckligt underifrån skulle man kunna klippa till liggunderlag att ha under skinnet. Antagligen overkill för Västmanland i mars -april, hehe.
Äh jag har ingen aning!