Misty W skrev 2015-01-16 15:40:19 följande:
Jag är en sån som går upp massor under graviditeten och dom rasar väl inte av direkt, men jag har ju alltid slutat röka i samband med +. Dom säger att ämnesomsättningen blir sämre då. Jag har gått upp 16kg med första (räknat från inskrivning) och 26kg med sonen räknat från inskrivning. Han vägde dock 5085g men ändå. Denna gången har jag nog hittills gått upp 15kg och är nu i v.32.
Fick hem mitt snittdatum idag så vi får (om inget annat sker) träffa våran grabb den 10 mars.
Jag ser så mycket fram emot att han kommer. Vi håller på med hans rum. Målar och tapetserar.
Känner ni att ni har koll på allt ni behöver till ert barn? Vi har ärvt det mesta av möblerna från våra vänner eftersom vingade gjort KSS av med allt och inget går i samma färg ;) vi kände att sladdisen får ordentliga grejer när det är dax att byta säng och möbler sen.
Möbelmässigt har vi allt (skötbord, spjälsäng, byrå), och vagnen står här och väntar. Kvar är en del kläder (vi har fått massor, så jag ska tvätta upp och sortera innan jag kompletterar), salvor, blöjor, handdukar, skötväska (har en på g), lakan och babynest (har köpt material men inte sytt än), och fina saker till bebisens rum (matta, lampor, tavlor etc).
Det är nog det. Småkrafs. Men det är ju sånt som brukar ta lite tid!