• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-01-29 09:01:38 följande:

Fy vad jag känner mig arg och egoistisk idag:( förstår mig inte på folk som inte kan sätta sig in i andras situation! Folk i min omgivning V-E-T hur risigt jag mår och att jag knappt får i mig mat, dom V-E-T att jag sover som en kratta.. ändå är det sååå konstigt att jag behöver få vila på förmiddagarna när barnen är på skola/dagis och det är sååå konstigt att jag inte orkar med besök förrän på eftermiddagen. Och det är ju dessutom väldigt oartigt att inte ha frysen fylld med massa bakverk att bjuda på när de hälsar på!:(

Samma personer vet om att jag lagt ner mycket pengar på att få helt nya bebisgrejer den här gången. Jag kunde lagt ner mindre pengar och köpt begagnat men ville gärna ha nytt. Då har dom mage att fråga om dom inte kan få låna ditten och datten till sina barn. Jamen hemskt gärna! Jag packar gärna upp våra nya, inplastade grejer och skruvar ihop dem så erat barn kan sitta och skita ner dem innan jag själv ens hunnit använda dem. HEMSKT gärna!

Ja jag är en egoist och en surpuppa idag!

Haha, vad är det för folk?? Kan inte tänka mig att någon i min närhet skulle bete sig så, och inte heller jag hade ens drömt om det. Tänk inte att det är dig det är fel på, du behöver inte försvara dig mot sånt trams :)
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-01-29 09:22:35 följande:

Nja, jag tycker det är svårt för det är ju så individuellt vad man vill ha och vad man är nöjd med. Södra BB ska ju vara himla fint medan södersjukhusets förlossning ska vara ganska risig på många sätt. Huddinge och Solna har jag inte så bra koll på. Danderyd hade nog varit mitt förstaval egentligen men jag vill inte riskera att hamna på jobbet sen :p så jag valde ju BB Sophia. Men de flesta sjuksköterskor jag känner som väljer mellan BB Stockholm och DS förlossning väljer det senare (närmare neo, tycker nog de är lite mer uppmärksamma när bebisar behöver behandling osv) medan mina vänner utanför sjukvården i större majoritet väljer BB Stockholm. Så det är verkligen jättesvårt. För min del styr lite vilket som ligger närmast näst efter Danderyd och eftersom jag ville ha snitt och min bm-mottagning samarbetar med bb Sophia blev det bara så. Dock är mitt val av sjukhus och förlossningssätt ngt jag behöver hålla hemligt på jobbet så enligt mina kollegor har jag ju valt helt galet totalt fel ;) så ja, det är nog bäst att kolla upp varje ställe och jämföra med sina förväntningar tror jag :)

Oj vad jobbigt det lät. Här är det enkelt, det finns bara ett ställe! :D
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-01-29 10:06:07 följande:

Haha får mig att tänka på i lördags när jag på allvar trodde vi skulle behöva åka in pga förvärkarna. Första tanken var att jag hade ju inte ens skruvat ihop spjälsäng och babysitter än, paniiik! Sen lugnade jag mig och tänkte att det var väl inte hela världen. Skulle bebisen födas skulle vi ju ändå inte få åka hem på ett bra tag och då har ju sambon gott om tid på sig att skruva ihop det tills vi kommer hem. Andra tanken var att jag inte ens packat väskan och inte hunnit tvätta upp några som helst kläder till bebisen.. Och hos oss är sambon portad från tvättstugan så jag kan inte be han göra det heller. Det var liksom det som gjorde mig panikslagen, att stackaren inte skulle ha några rena kläder! Var nästan grinfärdig ett tag, haha. Dagen efteråt insåg jag ju att om bebisen skulle födas efter bara 32 veckor skulle den med största sannolikhet inte kunna ha kläder i storlek 50 ändå så det kvittade ju:P

Jag lär nog inte packa väskan förrän efter 37-38 veckor men det gör mig lite stressad när delar av slemproppen verkar ha gått, jag småblöder lite då och då och förvärkarna tar i så hemskt. Men packar jag den nu kommer jag få gå över till v45 så jag väntar nog ändå;)

Till vecka 45, fy fasen! Haha :)

Vi har inte heller skruvat ihop sängen, och det vill jag gärna göra den här veckan. Kläderna är tvättade (utom lite nytt vi fick igår, och lite jag behöver köpa till), likaså sängkläderna.

Jag tror jag ska ta tag i apoteksgrejerna idag. Salvor, det där tommee tippee kitet någon tipsade om, tops och blöjor. Ska även skriva lista på BB -grejerna, det skulle kännas skönt att vara förberedd!

Men ja, vi har bara kläder i strl 56 och uppåt, så kommer hon nu sitter ju vi också utan kläder! Både jag och sambon var små, så jag borde nog köpa i alla fall en uppsättning i strl 50 :)
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-01-29 10:37:57 följande:

Nä nu måste gå nog packa den där väskan bara för att ;)

Hämtade min babybox som skickats från babyland. Va inget kul i alls, utom möjligtvis nappen.

Va det någon här i gruppen som hade hämtat nån Box någonstans med en MAM flaska? Den skulle jag gärna vilja ha :) nån som vet vart? Tror det va något apotek.

Var det inte Kronan? Vi pratade om det för ett par dagar sedan?
  • Kpax

Nu fick jag också en avi! Åkpåsen jag beställde på Campare, den skulle ju inte komma förrän 9-12/2 :)

Skötväska nr 2 fick jag ett mail om igår, den kommer nog imorgon. Kul!

• Kpax

Jag var duktig och köpte billigaste babysittern, och den är väldigt upprätt ser jag nu när den är ihopmonterad. Säkert uppskattar hon det när hon blir lite större, vi får helt enkelt vänta lite innan vi använder den :)

• Kpax
    tovemaja skrev 2015-01-29 15:45:35 följande:

hu, fick ett "skov" "mensvärk" igen nu på eftermiddagen som höll i sig en timme. INTE skönt! Hoppas inte detta håller på en månad nu! Bitar av slemproppen lossnade ju i lördags så NÅGOT händer i alla fall!

Jag vill att något ska hända här också! Gud vad spännande!! :)
  • Kpax

Jaha, det spårade ur igen. Skulle köpa två bodys i strl 50 (Septemberbarn08, det här är alltså ditt fel), och kom hem med följande:

Köpte lite grejer på apoteket (Kronan) och fick en sån där babybox, så här ser innehållet ut.

• Kpax

Det förbannade babynestet som fick mig att börja gråta igår är klart nu, inte så välsytt, men det duger! :)

Hämtade ut åkpåsen också, och den var inte alls så klumpig som jag trodde i liggdelen! Pillar man dessutom ner lammskinnet måste man ju kunna vara ute i -50, haha. Ja, då kanske den kommer till användning redan den här säsongen :)

• Kpax
    sommarstad skrev 2015-01-29 17:52:44 följande:

mycket fint du hittade :)

Ang babyboxar. Går man in och frågar efter dem eller hur funkar det?

Ja jag frågade, och då sa hon att hon precis hade tänkt fråga om jag ville ha en sån. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?