• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-01-31 04:34:18 följande:

Åh ja ett glas vin! Nom nom nom!!

Ligger vaken på bb och har svårt att somna om. Förflyttades från förlossningen igår kväll och ligger nu i ett delat rum vilket känns sådär men rumskompisen verkar iaf vara en ruggigt tyst sovare så jag skall inte klaga, tycker synd om henne dock för jag drar ju timmerstockar nu som gravid när jag sover

Någon mer än jag som har sd trots att man mest vilar? Går och tar mat och sitter upp och äter den men annars mest sängläge :-/

Haha, jag hade en period runt vecka 25 när jag snarkade vansinnigt mycket. Men till sambons stora glädje gick det över igen. Stackars din rumskompis, det är ju fruktansvärt att ligga och lyssna på snarkningar, och hon ju inte gärna knuffa på dig :D

Jag har sammandragningar dagligen, dels om jag anstränger mig (går för fort, till exempel), men även när jag vilat hela dagen. I de fallen känner jag dem alltid kvällstid, det kommer kanske tre stycken inom någon timme, men jag skulle inte säga att de gör ont.
  • Kpax

När man bara har två sidor att ligga på, istället för fyra (mage och rygg går ju bort) känns det jävligt jobbigt om YTTERLIGARE en sida försvinner.

Jag halvlång i soffan igår, och lyckades göra illa mig under vänster skulderblad (tror jag, jag har svårt att lokalisera exakt var det sitter), så nu gör det ont att ligga på vänster sida.

Är det någon annan som känner att benen nästan domnar av ibland? Jag kan ligga på ena sidan någon timme, och sedan känns det som jag legat så en hel natt, det gör liksom ont i benet. Det händer även när jag kör bil, om jag har lagt benet mot kanten på sätet (det är sportstolar med upphöjda kanter - trams) blir det väldigt snabbt obekvämt. Och i soffan måste jag ändra sittställning ofta.

• Kpax

Jag har provat värme och lite massage, men ska prova varm dusch också.

Nåja, det är ingen fara, det ger sig säkert snart!

• Kpax
    Mimipig skrev 2015-01-31 09:51:58 följande:

Jag har också bara en sida kvar att ligga på pga onda axeln. Vaknar nästan varje h och har ont någonstans. Jag fattar att det inte blir några 8 h-nätter med god sömn efter förlossningen men jag längtar ändå till att få sova utan tunga magen som spänner och dra och att få ligga på rygg igen. Det måste vara bättre än det här! Plus att jag inte behöver ha ångest över att jag måste gå och jobba en heldag när jag legat vaken sen fyra.

Den där jobbångesten har ju jag sluppit i tre veckor nu, det gör verkligen jättemycket!
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-31 08:38:53 följande:

Eftersom dom kan vända sig själv till v.36-37 är det inte förrän efter det man gör ett vändningsförsök. Dels för att den inte ska kunna vända sig tillbaka igen, men framförallt för att den ska få en chans att vända sig på egen hand.

Och om det står 36-37 menar dom förmodligen fulla veckor och då är du ju inom spannet. Ligger den fortfarande fel får du förmodligen tid för vändning inom någon dag bara.

Jag hoppas hon vänder sig själv, det vore skönt att slippa krångla. Jag kände stora rörelser i natt, och hoppades att det var en kullerbytta, men nu känns rörelsemönstret som förut, så jag ska väl inte hoppas för mycket :)

De var snabba med att ge mig TUL (morgonen efter), så de är kanske lika snabba med att boka in vändningsförsök!
  • Kpax

Jag pladdrar på här, nu har jag en fråga om bristningar.

Dyker de upp plötsligt, så man vaknar lilarandig, eller smyger det sig på?

• Kpax
    Mimipig skrev 2015-01-31 10:05:10 följande:

Min inhoppare kommer en dag i nästa v och förmodligen heltid från mitten av feb. Min plan är att snabbt delegera de viktigaste ansvaren till henne så jag sen har möjlighet att jobba kanske 75% och bara sitta och göra de lätta, inte lika viktiga uppgifterna fram till det att jag känner att jag vill gå hem helt. Då kan jag liksom slöjobba mot slutet, och då kan det kvitta om hjärnan är ännu trögare än nu.

Det tycker jag att du gör helt rätt i. Det kommer ju antagligen bara att bli jobbigare och jobbigare för dig. Kan säkert vara skönt att känna sig utvilad inför förlossningen och första tiden hemma.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-01-31 15:07:25 följande:

Det är lite olika tror jag. Förra barnet kände jag hur det spännde och att huden gjorde ont så kom några bristningar. Sen sista månaden så bara blev jag lila randig över en natt tror jag, jag blev helt chockad när jag såg mig själv i spegeln en dag.

Uuuuh, jag vill verkligen inte att det ska hända. Men det är väl bara att gilla läget, svårt att göra något åt det...
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-01-31 15:36:30 följande:

Med mina 2 tidigare har jag kanske fått nån liten bristning, lite rödare än skinnet, men inget lila. Men däremot så har jag märkt av bristningarna efter. Dock hudfärgade men man ser ändå att huden brustit. Ser ut lite som ett lite halvvågigt tyg ;)

Menar du att bristningarna liksom inte synts förrän efter att magen dragit ihop sig en del?
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-01-31 16:06:31 följande:

Precis ;) iblanda vill inte gravid hjärna prestera :)

Men mina har aldrig varit knallröda eller lila, inte heller breda utan mer som tunna rispor i huden.

Nixe skrev 2015-01-31 16:27:14 följande:

De jag fått på brösten har inte "känts" alls. Mina bröst har ju knappt växt så de har liksom bara dykt upp någon eller några i taget. Både röda och lite mer lila/blå. På magen där det sträcker mkt kring naveln tycker jag mig ana att det är på g men med tanke på att de på brösten kom bara helt plötsligt utan att huden ens var det minsta spänd har jag hett upp granskandet. Får gråta ut och beställa en burkini när det väl händer sen ;)

tovemaja skrev 2015-01-31 16:47:28 följande:

hahahah, en burkini? Kanske något för framtiden :)

Ser att det fortsätter att öka lite under bröstvårtorna för mig... precis som för dig så känns det ingenting och boobsen har inte växt på ett tag.

Inget på magen än men räknar med att det kommer att komma lite. Men, men.. man får ju en bebis i belöning!

Okej, det verkar inte gå att förutspå... Speciellt inte de rackarna som uppenbarligen är hormonstyrda. Jag får helt enkelt försöka släppa den nojan.

Tovemaja, du har helt rätt. Vad fan är bristningar egentligen när man får en bebis?? :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?