BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ja egentligen känner jag också att läkarens ordinationer går före apotekets råd. Hon på apoteket sa att studier gjorts på djur och där har medicinen INTE påverkat foster. På människor har inte nog med studier gjorts för att man ska kunna säga att det är helt ofarligt.
Det var mycket folk bakom mig när jag var dit och då kändes det lite pressat när hon sa "jag bestämmer ju inte vad du ska ta, det är upp till dig. Men jag vill upplysa dig om riskerna och sen får det vara på ditt ansvar om du vill utsätta sig för de riskerna". Tack liksom!
Jag fick Primperan under min senaste graviditet pga kraftigt illamående och det rekommenderas ju INTE till gravida alls. Men läkaren resonerade som så att det gjorde mer skada för mig att inte ta tabletterna och inte kunna äta. Det är lite samma nu, fast den här medicinen är inte lika farlig. Tanken är ju inte att jag ska "riskera något" utan mer att tabletterna ska göra någon nytta.
Tror det blir ett nytt besök på apoteket imorgon. Måtte hon inte ge mig dåligt samvete igen:(