BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jobbar som sjuksköterska med för tidigt födda och nyfödda svårt sjuka barn. Visst väger inte patienterna lika mkt som vuxna men jobbet innebär ju gå/stå hela arbetsdagen, arbete i trånga utrymmen, noll möjlighet till rast många dagar (får ofta äta lunch eller middag efter arbetspassets slut dvs ingen mat från 8-15 osv. Dessutom har vi ju nysmittade mammor att stödja och förflytta samt en hel del maskiner som inte väger fjäder om man säger så. Vi är otroligt underbemannade och överbelastade patientmässigt så det är tufft nu. Fick jobba kvar hela julafton då en annan blev sjuk, med sen lunch och ingen middag. Förstår dock inte varför de har rutor för trånga arbetsmiljöer och mycket gå/stå för enligt min kollegas beslut verkar ju bara just tunga lyft i x antal kilon räknas över huvud taget. Då kan man ju tycka att ansökningsblanketten bara borde säga det och inget annat. Min chef var ju ingen direkt stjärna på att fylla i sin del heller så jag är garanterat körd. Kommer vara helt förstörd lagom till bf, förra veckan stod tre kollegor och grät på jobbet av all stress...
Jag tycker isf att du ska försöka få till en sjukskrivning.