• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nixe skrev 2014-12-31 17:19:46 följande:

Jobbar som sjuksköterska med för tidigt födda och nyfödda svårt sjuka barn. Visst väger inte patienterna lika mkt som vuxna men jobbet innebär ju gå/stå hela arbetsdagen, arbete i trånga utrymmen, noll möjlighet till rast många dagar (får ofta äta lunch eller middag efter arbetspassets slut dvs ingen mat från 8-15 osv. Dessutom har vi ju nysmittade mammor att stödja och förflytta samt en hel del maskiner som inte väger fjäder om man säger så. Vi är otroligt underbemannade och överbelastade patientmässigt så det är tufft nu. Fick jobba kvar hela julafton då en annan blev sjuk, med sen lunch och ingen middag. Förstår dock inte varför de har rutor för trånga arbetsmiljöer och mycket gå/stå för enligt min kollegas beslut verkar ju bara just tunga lyft i x antal kilon räknas över huvud taget. Då kan man ju tycka att ansökningsblanketten bara borde säga det och inget annat. Min chef var ju ingen direkt stjärna på att fylla i sin del heller så jag är garanterat körd. Kommer vara helt förstörd lagom till bf, förra veckan stod tre kollegor och grät på jobbet av all stress...

Ja visst ja, det är ju du! Låter vansinnigt att du inte skulle få gå hem, det är ju fler som blir drabbade om du plötsligt ramlar ihop eller inte kan ta dig till jobbet också. Kan ju bli riktigt ruggigt. Det är ju inte bara det där med lyft, du utsätts säkert för väldigt jobbiga arbetspositioner mellan varven.

Jag tycker isf att du ska försöka få till en sjukskrivning.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-31 15:33:33 följande:

Hämtade ut en liten nyårspresent idag. Bebissakerna som jag beställt från Ellos hade kommit :)

Skötbädd, mysfilt, vagnfilt och sängmobil

Åh vad fint! Älskar elefantmönster.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-12-31 18:18:31 följande:

Jo de jobbar väl inte direkt arslet av sig på försäkringskassan så här i jultider. Däremot fick jag brev om att jag skulle lämna in inkomstuppgifter inför föräldraledigheten. Tre gånger har de nu fått inkomstuppgifter på lika många veckor, snacka om att de jobbar mycket i onödan.

Tror fan att de är långsamma om vissa grejer ska göras tre gånger...
  • Kpax

Jamen gott nytt år då!

När tror ni första bebisen i tråden kommer? Jag gissar på första veckan i februari, 5/2 om jag ska vara exakt. Känns som en ganska blygsam gissning med tanke på att vi har en tvillinggraviditet och Lejonhierta som antagligen ska snittas den veckan eller veckan efter. :)

• Kpax
    Mimipig skrev 2015-01-01 23:33:16 följande:

Gott nytt år! Jag börjar också bli lite less på vissa graviditetseffekter nu. Jag står ut med foglossning och att vara en långsam stel pingvin, men jag klarar inte den nya tröttheten och oförmågan att sova. Fattar inte hur jag ska fixa att jobba till 20/3 (bf 22/3 - naivt va?) som jag sagt. Jag har inget fysiskt jobb, mest stillasittande kontorsjobb/kundmöten, men jag är chef och märker att jag gör saker jag glömmer, har somnat på jobbet flera ggr och har svårare att arbeta effektivt och vara så där högpresterande och duktig som jag måste. Blir det värre med tröttheten så går det inte.

I morse hade jag och min man sex (sällsynt företeelse nu för tiden) och efter det har jag haft sammandragningar av och till hela dagen och dessutom resulterade det i en helpigg och speedad bäbis i magen som levt rövare utan paus. Nu vågar jag nog inte ha sex mer, de där sammandragningarna var så många, om än inte smärtsamma. Någon mer som känt så här?

Jag förstår dig. Jag har själv varit virrig och gjort klantiga misstag länge, hjärnan fungerar inte alls som den brukar, jag tycker det är lite obehagligt. Jag är så glad att jag får gå hem nästa vecka, både för virrigheten och den förbannade foglossningen.
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-01-02 15:23:31 följande:

Ska köpa en yllefilt idag tänkte jag men har heeelt fastnat på färgvalet! Vilket i-landsproblem, jag vet. Men ändå :) Vagnen är ju grågrön typ. Beige eller grå är frågan?

Vilka fina! Jag vet inte riktigt hur vagnen ser ut, men beige låter som att det skulle kunna passa.
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-01-02 15:23:31 följande:

Ska köpa en yllefilt idag tänkte jag men har heeelt fastnat på färgvalet! Vilket i-landsproblem, jag vet. Men ändå :) Vagnen är ju grågrön typ. Beige eller grå är frågan?

Vilka fina! Jag vet inte riktigt hur vagnen ser ut, men beige låter som att det skulle kunna passa.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-01-03 09:53:20 följande:

Jag börjar på allvar fundera på att köpa en sån där gigantisk gravidkudde att ha i sängen, en sån som ser ut som en ostkrok för jättar, som jag skrattat åt fram till nu. Någon som har någon erfarenhet av de olika? Jag kan inte ligga skönt och sova längre trots kuddar här och var och sömntablett (lergigan), börjar bli riktigt desperat. Lite läcker inspiration:

Haha, den där ostkroken som tjejen i lila pyjamas ligger och kramar ser verkligen festlig ut! Jag har också svårt att sova, måste byta sida ofta och det gör rätt ont. Jag har tittat lite på den där grå kudden, men jag känner mig tveksam till att den skulle lösa problemet.
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-01-02 17:42:34 följande:

Jag hade bestämt mig för beige lagom tills jag i såg hur lätt den lör vara att fläcka ner :-/ vill ju inte behöva ha säkerhetsavstånd till bebisen för filtens skull, haha. Så det fick bli en grå ändå. Vagnen är ju mest grön så det borde funka tänker jag :)

Ja visst fan, det var ju därför jag inte skulle köpa en ljus åkpåse... Minnet alltså.
  • Kpax

Jag köpte en byrå som jag ska måla, men så påpekade min mamma att det kanske inte alls är lämpligt att som gravid stå i färgångor. Någon som vet nåt om det? Ska fråga när jag tittar på färg också.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?