• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nixe skrev 2014-12-31 17:19:46 följande:

Jobbar som sjuksköterska med för tidigt födda och nyfödda svårt sjuka barn. Visst väger inte patienterna lika mkt som vuxna men jobbet innebär ju gå/stå hela arbetsdagen, arbete i trånga utrymmen, noll möjlighet till rast många dagar (får ofta äta lunch eller middag efter arbetspassets slut dvs ingen mat från 8-15 osv. Dessutom har vi ju nysmittade mammor att stödja och förflytta samt en hel del maskiner som inte väger fjäder om man säger så. Vi är otroligt underbemannade och överbelastade patientmässigt så det är tufft nu. Fick jobba kvar hela julafton då en annan blev sjuk, med sen lunch och ingen middag. Förstår dock inte varför de har rutor för trånga arbetsmiljöer och mycket gå/stå för enligt min kollegas beslut verkar ju bara just tunga lyft i x antal kilon räknas över huvud taget. Då kan man ju tycka att ansökningsblanketten bara borde säga det och inget annat. Min chef var ju ingen direkt stjärna på att fylla i sin del heller så jag är garanterat körd. Kommer vara helt förstörd lagom till bf, förra veckan stod tre kollegor och grät på jobbet av all stress...

Ja visst ja, det är ju du! Låter vansinnigt att du inte skulle få gå hem, det är ju fler som blir drabbade om du plötsligt ramlar ihop eller inte kan ta dig till jobbet också. Kan ju bli riktigt ruggigt. Det är ju inte bara det där med lyft, du utsätts säkert för väldigt jobbiga arbetspositioner mellan varven.

Jag tycker isf att du ska försöka få till en sjukskrivning.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-31 15:33:33 följande:

Hämtade ut en liten nyårspresent idag. Bebissakerna som jag beställt från Ellos hade kommit :)

Skötbädd, mysfilt, vagnfilt och sängmobil

Åh vad fint! Älskar elefantmönster.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-12-31 18:18:31 följande: