• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-12-22 17:43:28 följande:

Det känns kul och fritt fram att köpa bäbissaker nu - det kommer ju liksom med allra största sannolikhet att bli av nu, de är ju levnadsdugliga små liv även om de kommer för tidigt. Efter jul och nyår kommer jag att gå banans och köpa ALLT. Jag behöver göra det för min egen tillvänjning tror jag, jag har ännu inte fattat att det ska flytta in en bäbis till oss.

Precis så känner jag också! Nu är chansen stor att allt går bra, även om de skulle födas för tidigt. Himla skönt.

Jag tycker också att det känns mer verkligt när man handlar saker. Lyxfällan nästa.. ;)
  • Kpax

Idag fick jag besked från försäkringskassan! De beviljar graviditetspenning från och med 6/1, fan vad skönt!! Utan att prata med min chef, känns lite extra bra att han inte kommer kunna ta så värst mycket cred för det här, hehe.

Nu ska jag bara bestämma med honom när jag verkligen kan gå hem, men skulle tro att det kan funka från den 7/1 i alla fall. Härligt!

• Kpax
    sommarstad skrev 2014-12-22 22:31:20 följande:

Var på jobbet och jobbade idag trots att jag knappt hade någon röst. Alla på jobbet ifråga satte vad jag gjorde där medan när jag pratade med maken på telefon så tyckte han att jag lät mycket piggare än tidigare. Så de får säga vad de vill på jobbet men det var nog bra för mig att komma igång lite. Jag låter nog värre än vad det är. 

Passade på att gå på apoteket och köpa hostmedicin mot slemhosta så fort jag får bukt på den så kommer jag nog må tipp topp igen. (eller ja iaf bättre).

Imorgon fick jag dock inte komma till jobbet utan var tvungen att stanna hemma och vila, enligt min arbetsledare. Ville jag inte anmäla mig som sjuk kunde jag ta ut flextid sa hon. Bästa att lyda. Företaget bjuder dessutom på halva dagen som en julklapp så det bli ändå bara 4 h flex. :) 

Ja passa på då, tycker jag! Skönt med vila före julafton, i alla fall om ni ska fira med andra, jag tycker alltid man blir lite trött.

Jag har bara julafton ledig i år, så våra firanden kör ihop sig ordentligt. Skit samma, får försöka styra upp något bättre till nästa år.
  • Kpax
    Nixe skrev 2014-12-24 15:29:58 följande:

Jag skulle nog säga att de ändå klarar sig ganska bra. Sen kan ju komplikationer alltid tillstöta så som infektioner osv, det är ju väldigt olika men de är ju mkt mer mogna än de små som kommer i v 24. Häftigt vad man kan göra medicinskt numera :)

Verkligen häftigt, och skönt att man kan vara ganska trygg även om de skulle födas nu :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-12-25 15:40:57 följande:

Mot halsbrännan rekommenderar jag starkt omeprazol... Shit va den hjälpt mig! Mycket mycket bättre än gaviscon, Novalucol och liknande...

Håller med! Jag blev nekad att köpa den en gång, apotekstanten sa att hon bara kunde rekommendera Gaviscon till en gravid kvinna. Det var ju fel, min barnmorska rekommenderar Omeprazol.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-12-25 20:11:35 följande:

Jag tar Rennie, men min halsbränna är inte hard core än. Hur har ni det med bristningar, åderbråck, svullna fötter och vatten i kroppen?

Inget än så länge, men det är lite av en skräck. Bristningar och åderbråck alltså. Känns jäkligt jobbigt med saker man inte kan få bort, men det blir väl som det blir... Har hört att man kan få bristningar EFTER förlossningen också, så det gäller väl att inte ropa hej :P
  • Kpax
    sommarstad skrev 2014-12-27 12:08:02 följande:

Tänkte bildbomba lite. Får se hur det går föe bilderna kommer direkt från mobilen.

Magen på julaftons morgon (då 30+1) i julklappen till mig själv. En ny pyjamas :)

Julklappen från svågern och hans sambo.

Babynestet jag sydde ihop innan jul

Och så måste jag även bjuda på en bild på en julklapp jag gjorde till kompisens barn. Han har dock inte fått den ännu så jag vet inte om han kommer gilla den. Mönster enligt Heidi Bears. Gör just nu en egen till vår bebis.

Fin mage, och FANTASTISK flodhäst! Gud vad fin den är, hur lång tid tog det?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2014-12-27 21:43:17 följande:

Magen alldeles nyss, v27+6. Jag tycks bli mindre varje graviditet istället för tvärtom.. tredje barnet nu och jag kan inte begripa hur det får plats en drygt 30cm lång bebis där inne:)

Skönt att höra att det kan gå åt det hållet. Jag är jättestor och det är mitt första barn, att bli ännu större under en efterföljande graviditet känns orimligt!

Känner du dig lättare och mindre otymplig den här gången, eller är det bara utseendemässigt det skiljer?
  • Kpax

Jag hade bestämt mig för att satsa på täcke, filtar och overall i vagnen, det kommer ju inte vara kallt så länge, och lager på lager känns lättare att anpassa. Plus att det absolut får plats i liggdelen.

Men... Jag vill verkligen ha Elodie Details åkpåse Cargo, och det verkar smidigare att ha åkpåse och lite mindre kläder. Tänker absolut köpa åkpåse till hösten, så jag får väl lugna mig lite.

I Cargo -serien finns en skitsnygg skötväska också, skönt med en som inte ser ut som en handväska med tanke på att bebisens pappa också ska gå runt med den.

Är det någon av er som har erfarenheter av Elodie Details?

• Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-28 09:21:53 följande:

Bjuder också på en magbild tagen nu på morgonen, v.29 (28+0)

Fin mage! Byxorna är både snygga och ser sköna ut, finns de att köpa nu?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?