BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Babynestet får du användning för i spjälsängen. För en liten bebis är spjälsängen stor som ett hav och då är babynestet perfekt, blir lagom stort och mysigt.
Babynestet får du användning för i spjälsängen. För en liten bebis är spjälsängen stor som ett hav och då är babynestet perfekt, blir lagom stort och mysigt.
Vår har en sida så den går att ha precis som en vanlig spjälsäng med. Sidan köper man kanske separat när jag tänker efter. Har maximodellen som är lite större så den går att växa lite i också :) är väldigt nojig för samsovning i själva sängen då det går precis rakt emot allt vi lär våra familjer på jobbet så en sidosäng kändes som en bra kompromiss för oss. Sen blir det pyjamas, pandakudde och filt (som går att lägga dubbelt) i sängen. Inget fluffigt med andra ord, nojigt minst sagt ;)
Gravidhormoner och osmidighet var ingen bra kombo häromdagen. Jag bröt ihop totalt för att jag tyckte det blivit så svårt att resa sig från golvet. Jag hade nämligen lagt mig på golvet för att jag hade så ont i ryggen. När det kändes lite bättre skulle jag försöka ta mig upp, men det var ju inte så enkelt som det tidigare varit. Kände mig som en sköldpadda som hamnat på rygg och inte kan ta sig nånstans. Nu gick det ju att ta sig upp utan hjälp men det var inte smidigt gjort och det var med en kraftansträngning. Maken som hade varit en våning upp kom rusande ner för trappen och trodde nog att jag skadat mig tanke på hur jag grät.Tur att jag har honom som tröstar mig när jag gråter för allt och inget.
Hur sover ni? Jag tror inte jag kan ligga på rygg mer, mår lite illa av det och det börjar kännas obehagligt tungt på magen, som om jag hade staplat telefonkataloger på den. Är det den där nerven eller venen som är i kläm? I övrigt är sömnkvaliteten rätt kass - vaknar många ggr och drömmer mardrömmar nästan varje natt. Hur har ni det?
Tjaa, enligt våra riktlinjer är det fluff och gosedjur och sånt som ökar risken mest. Tekniskt sett kan man ju kvävas av en tunn handduk också men jag tror det är mer det där överdådiga fluffandet med duniga täcken och mjukisdjur och snuttar och sånt man ska undvika. Vissa föräldrar mosar ner så mycket gosiga nallar och grejer att man knappt hittar barnet :p På jobbet använder vi antingen ett örngottsstort påslakan med en tunn handduk i eller bara påslakanet om det är en varm bebis.
Hej och grattis till alla er!
Jag va i er sits för ett år sedan! Födde mitt första barn, en underbar liten tjej 24 mars 2014! Brukar vara inne och läsa i er tråd ibland och tänka tillbaka!
Nu kommer vi fira vår första jul tillsammans som en liten familj och de kommer bli så spännande! Ville bara önska er alla en riktigt god jul och ett fantastiskt nytt år! Grattis igen och lycka till!
Kramisar
Bikinilinjen ja, fy fan...
Jag är också en sån som gärna rakar för min egen del, sambon bryr sig inte, men jag känner mig fräschare utan så mycket päls. Nu ser jag inte vad jag gör, och jag vill inte skära mig. Har funderat på att gå och vaxa, men det känns sådär att ligga där som en skäggig valross. Jag har aldrig vaxat på salong förut, det har inte blivit av! Verkar skitbra dock, och förr eller senare ska jag pallra mig iväg.
Jag vaxar på salong - blir bara rött och tradigt när jag rakar mig. Superbra och håller länge nästan två månader. Ska gå efter jul och sen en gång till ett par veckor innan vår tjej kommer. Ska även lägga till vaxning av benen eftersom även det är störtomöjligt att fixa själv numera. Så det blir tjugo minuters plåga för två månaders löst problem - helt klart värt det!
Känner mig riktigt vaxningstaggad, jag ska kolla upp salonger och boka tid i januari!
Jag fick åka hem från jobbet med magkramper och kräkningar idag. Fan också, det är exakt två veckor sedan sist! Jag ringde 1177, och hon var rätt säker på att det var magsjuka. Åååh, nu missar jag jullunchen imorgon, och jag har verkligen skitmycket att göra. Mår redan i princip bra, har lite ont i magen efter att ha kräkts så mycket bara.
Nåja, det är som det är
Hälsan är viktigast.
Årets nyårsoutfit, återanvänder klänningen jag hade under graviditeten med dottern