• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2014-12-03 09:13:20 följande:

skönt att vi är minst 3 i alla fall! Men det står ju på v.28 (på 1177) att man kan/(bör?) ha gått upp 8-11kg eller ännu mer... så varför det i "vänta barn" boken står att normal totaluppgång är ca 12 kg fattar jag inte...?

Men jag tror på fullaste allvar att det mesta ger sig av sig självt efter födseln. Amning, promenader, inte tid för "mys" lika ofta osv. Och sedan är det ju olika när man lägger på sig.

Mitt problem nu är min halsbränna som totalt eskalerat. Vad jag än gör så hjälper ingenting mer än max 30 min! Skitjobbigt, kan inte sova pga. detta!

Jag har normalt inga svårigheter med gå ner i vikt eller bygga muskler, så jag hoppas att kroppen fortsätter vara så praktisk även efter graviditeten. Men om det är svårt hoppas jag att jag orkar kämpa mig igenom det. Jag känner verkligen att jag är svag nu, jag mår bättre och har bättre hållning med färre kilon och mer muskler.

Jag har också halsbränna, kräktes lite i munnen här om dagen, fy fan vad kroppen hittar på nu alltså!
  • Kpax

Uuuuh, vaknade för ett par timmar sedan med magont och illustrationer, och det ger sig inte.

Det är inte livmodern, inga sammandragningar och bebisen sparkar (tack och lov!).

Ville kräkas, men det kom inget direkt. Kan det vara magsjuka ändå? Har ganska rejält ont, och kan för allt i världen inte hitta en ställning som lindrar.

Så länge livmodern inte känns påverkad är det väl ingen fara för bebisen va?

• Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-04 06:59:17 följande:

Att ha ont i magen är ingen fara för bebis, inte heller magsjuka är farligt för bebis.

Ser att jag skrivit "illustrationer", det ska stå illamående.

Jag läste lite mer, och hittade ingenstans att magsjuka skulle vara farligt, som du säger, skönt.

Men konstig magsjuka, nu känns det som att det gått över, men jag kan ju inte gå till jobbet och riskera att smitta kollegorna. Två symtomfria dygn lär jag väl köra om det nu ÄR magsjuka. Känner mig bara så dum som är hemma nu när jag mår ganska bra igen.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-12-04 07:16:41 följande:

Om det är någon som är orolig för att ni INTE läcker mjölk och att det skulle indikera att ni sedan inte kommer att ha tillräckligt med mjölk så kan jag lugna er med att jag läckte inte en droppe när jag väntade dottern och hade ändå mängder med mjölk sen

Skönt att höra! Mina bröst växte i början, men nu tycker jag att de stannat av sedan flera månader. Jag som tänkte mig att de skulle växa jämt tills mjölken kommer, och då explodera i storlek.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-04 10:44:49 följande:

Jag tänker att denna gång när man inte ska amma har man chans att själv styra över vikten. Man behöver inte tänka på att äta för att mjölken inte ska bli för tunn och inga mjölkstinna bröst som gör träning besvärlig.

Inte amma = möjlighet att träna och "banta" :)

Ja, det låter som klara fördelar! Jag är väldigt trött på att inte kunna äta och dricka vad som helst, och jag har kompisar som fått begränsa kosten under amningen väldigt mycket pga allergi hos barnen. Ett jäkla experimenterande verkar det vara. Dessutom ska man ha tillräckligt med mjölk, och det är svårt att få avlastning.

Jag ammar gärna i början, men ser mig inte som en långammare. Vi får väl se hur det blir :)
  • Kpax
    Kentologist skrev 2014-12-04 15:44:57 följande:

Hej tjejer,

Hoppas det är okey att jag hoppar in här, om än väl sent.. Jag har sedan plusset följt de trådar som finns för BF Mars, men inte kunnat ta mod till mig att skriva något förrän nu. 

Det är vår första bebis och jag har i vanlig ordning nojat och inte kunnat fatta riktigt vad som händer. Och framför allt inte inte velat jinxa det hela! 

Nu befinner jag mig i vk 25 och det är inte förrän nyligen jag har kommit till ro med vad som faktiskt händer, även om det var planerat. 

Jag är 27 år, arbetar inom IT och bor strax norr om Stockholm med min underbara make.

Undrar också om det finns en aktiv FB grupp? Eller är det denna tråd som gäller till fullo?

Varma hälsningar!

Välkommen! Hur har du kunnat hålla dig ifrån att skriva så här länge?? ;)

De som är med i någon FB -grupp kan säkert svara på det, vet i alla fall att det är ett gäng i de andra Mars-trådarna som hänger på FB.
  • Kpax

Fin klänning!

Jag tycker det var jättesvårt med julbordskläder, allt var antingen snortight eller tältstort. Jag känner mig väldigt stor överallt, så inget av det kändes bra.

Min nödlösning skulle ha varit svarta byxor, tight svart linne och en svart kavaj. Till det rosa läppar, naglar och scarf. Men nu blev jag ju magsjuk, så jag slipper fundera över eländet, det blir inget julbord imorgon :)

• Kpax
    Trollunge85 skrev 2014-12-05 08:54:10 följande:

Tack! Så det var magsjuka? Tråkigt. Tror annars din nödlösning skulle vara riktigt snyggt. 

Äh, jag vet inte. Magkramper, kräkningar och toabesök (men ingen extrem diarré). Det gick över på 8-10 timmar bara, men jag kör 48h karantän ändå, vill inte riskera att smitta ner en livsmedelsbutik när julruschen drar igång.
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2014-12-05 10:45:28 följande:

Låter väldigt klokt av dig. Tyvärr är inte alla lika hänsynsfulla mot sin omgivning. Vet inte hur många gånger åtminstone en på jobbet tagit med sitt/sina barn för att de är ju inte så sjuka de får bara inte vara på dagis. Nehej, men det kanske beror på att de inte ska smitta och det finns folk här som kan ha nedsatt immunförsvar som inte heller vill bli smittade.

Ja fy, sånt är jäkligt irriterande. Jag vill verkligen inte bli smittad för att någon annan är nonchalant.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-06 08:35:06 följande:

Shit, ställde mig på vågen nu på morgonen. För typ två veckor sedan hade jag gått upp 6 kilo, men i dag var det +9 kg.

Känns som att jag kommer sluta på samma uppgång som sist :(

Vi får köra vidare på träningstema när bebisarna kommit! Jag har ju gått upp över 12 kg.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?