• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sooli skrev 2014-11-16 10:04:45 följande:

Oj vad ni har skrivit! Har inte varit inne på länge. Kul och se alla fina bilder på magar och bebisar!

Idag gick jag in i v22 och nu har vi äntligen kollat vagn och babyskydd. Är lite besviken att det bara är en vagn som uppfyller våra krav men iof enklare och välja. När tänker ni beställa?

Angående grejer till bebis har vi inte köpt så mkt. En filt, 2 bodys, en mössa och en scarf. Allt på rea så kunde inte motstå :).

Kallpressad olivolja är riktigt bra och smörja in sig med. Även jojoba. Naturligt, prisvärt och återfuktande!

Vilken vagn är det ni har hittat då?

Kollade i butik igår, och där skulle man beställa 8v innan BF. Men har man plats hemma kan jag tänka mig att det är skönt att vara ute i god tid så grejerna hinner vädras ordentligt.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-11-16 15:14:59 följande:

Vi hade kollat på Emmaljunga super nitro på nätet, men i verkligheten gav den inget bra intryck. Detsamma med Kronan Duo S, kändes lite väl rekorderlig och stor :)

Brio Go Next verkar vara jättepopulär, men jag hade vanliga Go till dottern och gillade den inte alls så det känns inte som ett alternativ.

Vad var det du inte gillade med Brio Go?

Vet att jag frågat någon samma sak, hoppas det inte var du :P
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-11-16 20:23:41 följande:

Chassit är för brett så det är svårt att gå i butiker med deb, framhjulen är för små plus att hjulen över lag är dåliga eftersom gummihjul gör att snön fastnar när man rullar den i snö - framförallt i snömodd.

Jag bor ju i den delen av landet där vi har snö och en Brio Go går inte att köra här. Det kändes ibland som att jag lika gärna kunnat gå ut och gå med en köksstol istället när det hade snöat.

Hehe, köksstol... :)

Jag tyckte också att den kändes lite bred, men när jag jämför med andra känns alla rätt breda. Vi har inte så mycket snö här, så jag tror det funkar, plus att Go Next ska ha bättre hjul säger de.

Alltid bra att höra andras åsikter, det är ju en djungel!
  • Kpax
    mizzidus skrev 2014-11-17 00:48:05 följande:

Nu har jag äntligen läst igenom alla sidor jag missat som offline här, har haft annat på agendan liksom så jag har inte tänkt på att gå in på sidan.

Allt fler vet om min situation att jag är gravid och det är många som gärna klappar magen med tanke på att det börjar synas rätt rejält, var på 30-årsfest igår och alla ville absolut hälsa på magen och prata med den haha helt galet :) 

Bebisen sprattlar dagligen mer eller mindre, det är så mysigt att bara ligga still och hålla om magen och känna lilla livet röra sig där inne, min sambo brukar sätta örat emot och prata med bebisen också och det är så mysigt! 

Någon mer än jag som ibland har myrkryp i benen? Väldigt obehagligt när man ska sova när det uppstår :/

Jag är fortfarande 50 % sjukskriven och jobbar 50 % tack vare foglossningen som envisas men jag kämpar på! 

Barnvagn har jag haft tur att ärva av en kompis och det är en Emmaljunga och då var det även en sittdel med också så det är suveränt! Har även köpt lite babykläder, har inte kunnat låta bli faktiskt haha! 

På onsdag 19e ska jag till BM för första kontrollen efter RUL, ska bli spännande att se vad hon har att säga och jag hoppas att jag får lyssna på hjärtljud.

22+4 idag (måndag) :)

Så, det var en liten uppdatering från mig. Kram på er

Jag har också myrkrypningar, oftast när jag ligger i soffan på kvällen. Himla irriterande.
  • Kpax
    I väntans tid eller inte skrev 2014-11-17 16:27:41 följande:

Jag har också problem med nästäppa och i bihålorna. Min barnmorska sa att det kan hålla i sig hela graviditeten men att ha nässpray till hands för att underlätta.

Vi har köpt en Bugaboo Buffalo för att både kunna ha den på landet/ offroad och i stan. Känner mig jättenöjd med valet och har tittat runt hur mycket som helst. Köpte den på underbara barn mässan tidigare i höstas och fick den lite " billigare".

Jag tänker mig att i mars kan det vara väldigt kallt så åkpåse m dun verkar vara ett bra alternativ. Man kan ju köpa både en tunnare samt en tjockare.

Någon som har info om pops vindoverall?

En tanke som jag har är att hur resonerar ni kring stl 44? Eftersom benisen växer så fort att man köper en eller två stl för stort för att spara pengar?

44 är ju yttepytte. Jag har köpt lite kläder i 56, och det kan hända att jag köper ett par plagg i 50 just in case, men tänker att det inte är hela världen med lite för stort, bättre än för litet.
  • Kpax

Namn ja, så jävla svårt.

Det lutar väl åt något vanligt 80-talsnamn, inget superinne, inget crazy.

Trist bara om det där 80-talsnamnet blir "pinsamt" och bara delas med personer i föräldrarnas ålder.

Några fina är iaf Josefine, Alice, Nike, Alde, Ellen, Cornelia, Eveline, Matilda. Ganska olika varandra, och flera av dem får tvärnej av sambon. :)

• Kpax
    Skumbollen skrev 2014-11-18 19:48:13 följande:

Haha! Älskar era referenser :) själv heter jag Emma och vår son heter Karl :)) aldrig Kalle dock, får väl se om det håller när skolan börjar :)

Nu väntar vi en flicka och som det känns nu blir det en Filippa, möjligtvis Julie eller Julia.

Jag heter Emma i andranamn, hade jag inte gjort det (känns krystat att namnge efter sig själv, hehe) hade det absolut varit högt på listan! Jag har aldrig identifierat mig med namnet, och det är klassiskt och tidlöst, precis som Karl. :)

Julia är med på våran lista också.
  • Kpax
    sommarstad skrev 2014-11-18 20:38:50 följande:

Detta moderskapsintyg man får, visst är det mening att man ska skicka in det va? Jag har ett som jag fick inför min bröllopsresa men sen har jag glömt det helt. Vad gör jag nu med detta? Skickar till försäkringskassan va?

Ja jag tror det. Jag håller på med papper om graviditetspenning, och jag är ganska säker på att det stod att jag skulle skicka in dem tillsammans.
  • Kpax
    Nixe skrev 2014-11-18 21:12:14 följande:

Måste de verkligen skickas in tillsammans? Så sa inte min bm men hon kanske har fel :-/ Har skickat in intyget men ska ansöka om graviditetspenning denna veckan tänkte jag.

Som jag fattade det kan man inte skicka in ansökan om graviditetspenning utan att de får in moderskapsintyg, men har du skickat in det först spelar det säkert ingen roll! Antar bara att de inte kan behandla graviditetspenningsärendet innan det är bekräftat att du är gravid.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-11-19 14:22:14 följande:

Finns det fler än jag som håller på att bli galen över den obefintliga sexlusten? Jag är helt oförmögen att uppbringa minsta gnutta lust. Känner mig helt likgiltig och asexuell, precis som vid PMS. Även med det tillhörande humöret... Om det då vore så väl att jag inte brydde mig om att jag är helt avstängd känslomässigt så hade jag ju bara kunnat knalla på som vanligt, men det känns som att jag håller på att bli knäpp :)

Börjar till och med oroa mig att det kommer vara såhär resten av livet, känns som ett permanent tillstånd.

Jaaa!

Inte minsta lust. Känns jäkligt tråkigt, både för mig själv och för sambon (som dock är för snäll och bra för att öht nämna det). Först försökte jag ändå, men nu blir det mer och mer sällan. Det går liksom inte när det gör ont och bara gör mig frustrerad och irriterad.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?