BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Fick massor av bilder så det är kul även om hon fick pressa rätt bra på magen för att få bebisen att visa upp sig lite :) en liten vinkande hand! Hur häftigt som helst :D
Fick massor av bilder så det är kul även om hon fick pressa rätt bra på magen för att få bebisen att visa upp sig lite :) en liten vinkande hand! Hur häftigt som helst :D
O
Vårat troll från ul i dag:). BF 20 mars.
Jag har ju tidigare beklagat mig över att det inte syns att jag är gravid. Senaste två-tre veckorna har jag växt, och nu känner jag mig enorm.
Har en ny mobil, så jag ger det här med bifogad bild ett nytt försök. :)
Jag känner rörelser i stort sett dagligen, men bara om jag är väldigt stilla. Jag tolkar ungen som lugn och sansad, kanske lite önsketänkande, men det är verkligen inte full fart där inne, det var det heller inte på RUL.
Vi har fortfarande inte köpt något till henne, får gå och kika lite snart tror jag :)
Urs är så less å besviken på min familj. Jag hade helt naivt förväntat mig grattis och positiv respons på ultraljudbilden och att jag ska få barn.
Men får bara ett ironiskt grattis av min mor efterföljt av "Ska man säga grattis till något som man vet bara kommer bli skitjobbigt?" Och efter allt dåligt jag får höra börjar ja gråta och bli sårad såklart. Då skrattar en annan i min familj åt mig.
Så inget grattis för min del eftersom att jag blev lämnad av sambon i vecka 9 så ska jag helt enkelt inte förvänta mig stöd och positiv respons från familj och omgivningen tydligen.
Vad tråkigt att höra om alla olyckskorpar. Fattar inte att folk har mage att vädra sina negativa åsikter när någon berättar att ett barn är på väg.
Min pappas reaktion var "usch då ", men jag har inte växt upp med honom, vi står inte varandra nära, han kan inte uttrycka känslor, och hans åsikt är inte viktig för mig. Så det är inget jag tog åt mig av :)
Det är så himla roligt att alla som har barn själva reagerar så positivt! Det var verkligen en glad överraskning för mig, och jag känner att jag blir inbjuden i en ny gemenskap.
Jaha, nu ska jag släpa mig iväg till Ikea och köpa en lampsladd, får se om jag hittar någon bebissak /-plagg också, vi har inte köpt NÅGONTING än.
Åh, har vi samma bf? 21a? Jag har fått värsta magen typ sista veckan, hann inte ens märka att den kom men nu är naveln till och med på väg bort :-/ är det någon som har tips på bra olja att smörja in sig med? Magen då alltså
Men att smörja mot bristningar i huden är väl bara en myt, eller? :)
Med sonen fick jag lite bristningar i vecka 39... Det var surt... Jag hade liksom ropat hej då :)
Mm... Den där tjockis teorin hade jag med... Men när mina bristningar dök upp förra gången var inte ens skinnet superspänt... De bara var där en kväll...
Man kanske skulle ha en stor stödstrumpa till magen ;)
Haha ja det var ju också en metod, Kanske jag kör på den nu då ;D
Det sägs ju också att bristningar och sådant som hur svår en graviditet är ligger i generna. Men skulle det gå i arv borde jag haft det väldigt lätt då mamma hade en jätte lätt förlossning och inga bristningar och min mormor kunde bland annat gå ner i brygga i 9:onde månaden
Gick och smorde in mig med bio oljan tidigare idag.
Har redan fått nån ny bristning på ena bröstet :/ Hade hoppats till gudarna att mina bröst skulle bli skonade denna gång men verkar redan som jag fått ge upp den önskedrömmen!
Se ev bristningar som något fint. De visar att du burit barn och skapat en ny människa, det finaste i världen
Jag har lite kring naveln och några på brösten men tänker verkligen inte på dem och när jag väl gör det så försöker jag tänka positiva tankar . Dessutom bleknar bristningar med åren och syns mindre och mindre och får man fruktansvärt mycket så får man väl spara ihop till en bukplastik, haha