• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-12-11 09:44:33 följande:

Igår var jag på en gravidSPAbehandling! Det var hur skönt som helst.

Fick det i present av min familj. Först simmade jag lite, sen var det dags för själva behandlingen. Hon började med att massera ryggen, svanken, nacken och axlarna, jätteskönt, jag fick sitta i en sån special stol o luta framåt fast utan att det var nåt för magen :)

Sen fick jag lägga mig på rygg och så smorde hon magen med olja och masserade lite, pluppen sparkade på hennes händer :)

Sen täckte hon magen med en varm handduk!

Och så fick jag en jätteskön ansiktsbehandling och så fotmassage på det! Behöver jag säga att jag mådde som en prinsessa när jag gick därifrån! Helt underbart var det.

Ååååh vad härligt det lät!

Jag älskar att bli ompysslad, och det vore extra skönt nu när jag har ont och känner mig lite deppig. Så in i helsike trött hela tiden, trots bra järnvärde, så semester och spa vore fantastiskt.
  • Kpax

Jag har ju inte haft så mycket problem med hormonerna tidigare, men senaste veckan har jag hatat andra människor. Herregud, helt orimliga känslor! Avskyr verkligen folk! De är i vägen när jag jobbar, handlar, kör bil and what not.

Inte optimalt som butiksmedarbetare i julruschen. Hoppas det går över nu i helgen.

• Kpax
    Pojkmamma01 skrev 2014-12-11 19:07:44 följande:

Hur många av er har sökt gravidpenning och kommer att gå hem tidigare?

Om ni kommer att gå hem, hur långt innan Bf?

Jag skickade ansökan förra onsdagen, men har inte hört något än. Det var nog i senaste laget, jag har sökt från andra veckan i januari (6 eller 9 eller vad det nu blev), och jag antar att hela försäkringskassan stannar upp nästa fredag och inte kommer igång förrän jag vill gå. Tänkte inte på att jag borde haft två veckor till godo pga helgerna :S
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-12 19:53:54 följande:

Usch då!

Känner igen mig, men om det är till någon tröst så brukar det inte sitta i så jättelänge för mig :)

Skönt att höra! Hoppas det gäller för mig också :)

Bara ett par veckor kvar, sen får jag förhoppningsvis vara hemma, och i annat fall blir det lugnt på jobbet efter nyårsinventeringen :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-12 21:03:18 följande:

Skönt att få vara hemma grav.penning!

Jag är ju sjukskriven nu så jag är ju hemma, men det är jäkligt svårt att vara hemma och det enda jag får göra är att ligga i soffan eller sängen mest hela dagen. Men jag ska verkligen försöka ge min kropp vila nu så kan blodtrycket förhoppningsvis stabilisera sig med medicinen

Ja, om det nu blir beviljat, det vet jag ju inte än. Men jag har verkligen otroligt svårt att göra ett bra jobb. Usch, ingen rolig känsla alls.

Jag skulle inte vilja byta med dig, fy för att må så risigt och behöva vara orolig. Det brukar ju kunna bli värre med oron när man inte har ett jobb att fokusera på, oavsett om oron är befogad eller inte.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-12-12 21:27:52 följande:

Jag har hormonsvängningar lite då och då. I veckan fick jag världens jävla utskällning av en sur gubbe, hade det varit fel dag hade jag gråtit men nu var det tvärtom och jag skrattade åt gubben så han blev ännu galnare. Men däremot så var jag idag till stallet och för sista gången klappade på hästen jag ridit i 10 år. Sen när jag fick ett sms att hon fått trava vidare så brast det totalt för mig.

Jamen gud, jag är superblödig när det gäller djur, så det där hade jag brutit ihop av även om jag inte var gravid. Stackare :(
  • Kpax
    Astilbe skrev 2014-12-13 18:32:01 följande:

Måste fråga någon. Har i kväll plötsligt fått sammandragningar supertätt. Nog var tredje-fjärde minut den senaste timmen. De gör inte ont. Är det normalt att de kommer så tätt när livmodern tränar? De känns kusligt regelbundna men detta är min första graviditet så jag har ingen susning om vad som är normalt och vad som bör kollas upp. Någon som vet?

Min barnmorska sa att om jag var orolig skulle jag ringa förlossningen. Typ om jag fick "mensvärk", om sammandragningarna kommer tätt eller om de inte släpper på 30 sekunder eller vad hon nu sa.

Så ring dit och förklara och fråga, det är säkert ingen fara, men det är ju skönt att höra proffsen säga det :)
  • Kpax
    Pojkmamma01 skrev 2014-12-14 10:45:00 följande:

Jag jobbar som flygvärdinna och har marktjänst nu.

Fick besked i torsdags att jag blivit beviljad hel graviditetspenning!

Isf jobbar jag min sista dag 12 jan. Bf 14/3

Känns skönt att få gå hem och vila och tänka på mig själv samtidigt så känns det konstigt att inte vara på jobbet och lite vemodigt.. :-/

Härligt! Hur lång tid tog det från ansökan tills du fick beskedet?
  • Kpax

Hur ska man bädda i vagnen i början av mars?

Jag har ingen aning! Fårskinn i botten? Har man det även om man har åkpåse, eller är det bortkastat då?

Eller ska man ha skinn men inte åkpåse? Hur mycket kläder ska bebisen ha med åkpåse respektive filt /täcke och liggdelslocket?

Usch, jag vet inte vad jag gett mig in på...

• Kpax

Ja, verkligen skönt att få barn i mars! Jag är också sjukt peppad inför barnvagnspromenaderna, så jag hoppas att bebisen kommer tycka om att åka vagn :)

Täcke och kudde säger flera alltså... Är det samma grejer som till spjälsäng /vagga då?

Jag håller ju på att virka en filt, så jag tänker att när det blir lite varmare kanske fleeceoverall, filt och lock blir lagom? Åkpåse ser så jäkla mysigt ut, och jag tänker att det skulle vara skönt att slippa bylta på så mycket kläder. Men då får man förstås problem om bebisen behöver lyftas upp under promenaden. Men hur mycket brukar de behöva lyftas upp?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?