• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2014-12-20 08:14:21 följande:

Jag skickade in tisdag förra veckan. För mig verkar det vara inkomsten som är problemet då. Några andra papper har de inte frågat efter. Jag har för mig att det stod att om det behövdes kompletterande uppgifter skulle de höra av sig inom en vecka. Men nu måste de utreda vilken inkomst de ska gå på. Jag tycker det är lite larvigt då jag har en löneökning på 6000-7000 per år. Alltså drygt 500 i månaden.

Jag blev lite osäker på hur jag skulle räkna, så jag la mig nog lite lägre än jag ska. Men det får jag väl justera sen isf, hellre det än att lägga sig för högt och bli anklagad för bidragsfusk.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-12-20 10:11:55 följande:

vi fortsätter att följas åt! v.30 igår och jag står nu på totalt +13kg. Ska försöka vara liiiite återhållsam med sött under julen nu men har inga stora förhoppningar på att viktökningen kommer att stanna av. Får nog räkna med 20+ kg innan BF är här. Mår dock fortfarande bra. Trött på kommentarer nu bara om hur stooooor jag är (vilket inte ens stämmer).

Härligt att vi följs åt även viktmässigt! Jag får också kommentarer om hur stor jag är, men jag håller med, känner mig som en strandad val. Hehe :)
  • Kpax
    sommarstad skrev 2014-12-20 10:33:27 följande:

Det är riktigt svårt med vagn. Vi köpte en Emmaljunga Edge begagnat. Vi ville ha en stor och stabil vagn. Vi bor ju i villa med gott om plats samt har en v70 så vi kunde slå på en stor. Fasta luft hjul ville vi också ha tanke på att de verkar klara snön bäst. 

Just nu håller vi på att funderar över babyskyddet. Där blir det att köpa ett nytt, då vi inte vill riskera att få en som varit med i en krock. Men så svårt att veta vad som är bäst och tryggast.

Vi vill också ha nytt babyskydd pga krockrisken, barnvagn skulle jag gärna köpa begagnad om jag hittade den jag ville ha.

Eftersom vi tittar mycket på Brio Go Next kommer vi antagligen köpa paketet där babyskydd och bas ingår, och då är det en Brio Go Carrier som gäller.
  • Kpax
    pink76 skrev 2014-12-20 13:50:42 följande:

Jag är i vecka 28+0 i morgon, dvs vecka 29. Men när jag kollar i graviditetskalendern så står det både månad 7 o 8.

Vad svarar ni när folk frågar vilken månad ni är i?

Jag vet aldrig vad jag ska svara, och ofta glömmer jag vilken vecka jag är i också, så jag måste ta fram appen och kolla för säkerhets skull. Fattar inte det där med kalendermånad och graviditetsmånad.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-12-20 14:24:34 följande:

Jag räknar inte själv, det gör vår administration på jobbet så blir det rätt.

Det är ju det optimala, men det var ingen som hade tid att göra det, och jag ville inte vänta en vecka med tanke på att fsk inte är snabbast i världen heller.
  • Kpax
    Nixe skrev 2014-12-20 20:40:46 följande:

Min kompis har brio go next och köpte paketet med babyskydd och hon är supernöjd med allt så det verkar vara en kanonfinvagn + skydd. Vi köpte en bugaboo buffalo men den modelen som kommer i februari så det blir att hoppas att som håller sitt löfte om snabb leverans sen :)

Skönt att höra! Den är så fin tycker jag :)

Ja, då får vi hoppas på snabb leverans för er!
  • Kpax
    Nixe skrev 2014-12-21 06:36:07 följande:

Det kommer en specialversion i februari som vi fastnade för :) bugaboo buffalo escape heter den. Jag gillar ju inte riktigt svart eller deras sandfärgade bas så denna blev räddningen ;)

Oj vad snyggt det var med det gröna och bruna!
  • Kpax
    sommarstad skrev 2014-12-21 13:07:30 följande:

Jag hatar att vara förkyld. Det har verkligen tagit på krafterna. Nu är problemet att slemhostan har kommit och jag klarar verkligen inte av det. Jag hostar alltid så mycket så att jag till slut kräks. Det jag kan trösta mig med är att det är alltid så i slutet av mina förkylningar så snart är jag förhoppningsvis frisk. 

Åh vad jobbigt! Hur tycker du det funkar att hosta och kräkas som gravid? Jag har knappt hostat, men tyckte att det var skitjobbigt att kräkas nu när jag är gravid.
  • Kpax

Ha! Nu har jag precis beställt vagn, babyskydd + bas, pandakudde, fårskinn, täcke, filt och blöjhink. Vad kul det var, jag vill beställa mer saker!

Här i veckan köpte jag en byrå också, tänkte måla den ljust turkos, tror den kan bli fin då.

• Kpax

Men gud vad häftigt att få följa bebisar i samma vecka på utsidan av magen! Hur klarar de sig när de föds i v 28 -30, generellt?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?