• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91
    Teresiat skrev 2016-03-27 16:01:43 följande:

Hej! Länge sen jag skrev här. Sonen är ett år och två veckor numera.. Någon som börjar längta efter syskon? ;)

Syskon är redan påväg! Är i v 28 och har en lillasyster i magen, storebror kommer vara 15 månader när hon kommer :)
  • Trollunge85

Hej! Länge sen jag skrev här. Sonen är ett år och två veckor numera.. Någon som börjar längta efter syskon? ;)

Längtat och kört på sen i november (fast vi inte tänkt börja förrän januari). Dock har jag inte fått tillbaka min mens så får se när det blir syskon.
  • Trollunge85

Min lille kille gick helt utan stöd idag. Min syster lurade honom och när han väl kom på att han kunde gå själv så blev han helt överlycklig. <3

• Kpax

Vi har också en på väg, är i v16 nu :)

Ska ni börja försöka?
  • Teresiat

Vi ska börja i höst eller vinter.. Vi gifter oss vinter och jag vill inte vara höggravid då, vill inte heller vara i riskzonen för missfall.. Känns surt att vänta men samtidigt hade vi inte tänkt ha allt för tätt mellan barnen heller... Men oj vad jag längtar.. Beslutsångest :) ska vi börja försöka i sommar ist ?!??! ;D

• Villhaenbebbe

Haha och här i vecka 31, känns som om ungen ska raml ur fiffin vilken dag som helst och har sjuka sammandragningar. Dock får han gärna stanna iaf 6-7 veckor till. Puhhjhh

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-03-28 20:00:34 följande:

Haha och här i vecka 31, känns som om ungen ska raml ur fiffin vilken dag som helst och har sjuka sammandragningar. Dock får han gärna stanna iaf 6-7 veckor till. Puhhjhh

Men gud, tänk att du är så långt gången redan! Du kommer föda innan jag ens hinner sluta jobba (och när jag slutar jobba har jag drygt tre månader till bf), jag som tycker att jag kommer få tätt mellan barnen! :D

Roligt!
  • Villhaenbebbe
    Kpax skrev 2016-03-29 18:55:14 följande:

Men gud, tänk att du är så långt gången redan! Du kommer föda innan jag ens hinner sluta jobba (och när jag slutar jobba har jag drygt tre månader till bf), jag som tycker att jag kommer få tätt mellan barnen! :D

Roligt!

Ja tätt blir det, men jag tror faktiskt det kommer gå bra! Hoppas han är lik storebror och sover mycket i början och äter fort! :) :) men satan vad tungt det börjar bli, tror han nästan fixerat sig, magen har sjukligt och jag har så ont i blygbenet! Ilar och har sig en massa, och sammandragningar 24/7 känns det som. Alla säger åt en att ta det lugnt men hur tusan gör man det med en ett-årig vildpastill?? :D
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-03-29 20:10:17 följande:

Ja tätt blir det, men jag tror faktiskt det kommer gå bra! Hoppas han är lik storebror och sover mycket i början och äter fort! :) :) men satan vad tungt det börjar bli, tror han nästan fixerat sig, magen har sjukligt och jag har så ont i blygbenet! Ilar och har sig en massa, och sammandragningar 24/7 känns det som. Alla säger åt en att ta det lugnt men hur tusan gör man det med en ett-årig vildpastill?? :D

Haha, ja hur tar man det lugnt?? Ser inte så värst mycket fram emot att vara höggravid och jaga barn i sommarvärmen, hehe.

Klart det kommer gå bra! Jag räknar med några tuffa månader (Första hade kolik och sov bara 30min åt gången), men sen blir det nog bra!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?