• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-04-12 18:00:38 följande:

Har tagit ett test nu på eftermiddagen och det var negativt! Så skönt!

Samtidigt är det jobbigt för det innebär att allt jag känt ett tag nu är tecken på att jag stressar för mycket (yrsel, trötthet, illamående bla). Det ÄR ju full rulle från morgon till kväll men jag upplever det sällan som NEGATIV stress, det är mer att jag försöker hinna med sånt som jag tycker är kul (renovera är ju en sån grej). Jag har ju en historia med magsår som kommit av stress så jag vet att jag borde ta dessa symtom på allvar och varva ner men hur gör man det när man VILL hålla igång?

Skönt att det inte var en graviditet då.

Jag har det ungefär som dig. Full rulle 6-21 typ och jag försöker hinna med att göra något roligt också utöver att ta hand om barnen. Jag försöker träna 2-3 gånger i veckan och sy lite barnkläder. Men det är så svårt att hinna med. Nu har jag stressat så jag har magkatarr och svårt att sova. Plus stressen jag känner över att barnen konstant är sjuka och då blir jag ännu mer låst.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-04-12 18:23:28 följande:

Då var der dags igen... Magsjuka. Lilleman kräks upp allt. Kom hem från jobbet och möttes av ett hysteriskt skrik/grin och en sambo med lätt panik. Han hade spytt rätt ut på sambon medan han stod och lagade mat. Nu går andra maskinen, har klorinstädar och spritat allt, sängen är renbäddad och planen för natten är färdig... Nu hoppas vi bara att vi klarar oss. Men jag får alltid magsjuka så oddsen är inte på min sida... Jag är ledig imorgon iaf, vilket känns skönt.

Fy fan vad drygt. Magsjuka är min största mardröm. Hoppas att det räcker med att er lilleman får det, så du som gravid slipper
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-04-12 21:53:23 följande:
    Fy fan vad drygt. Magsjuka är min största mardröm. Hoppas att det räcker med att er lilleman får det, så du som gravid slipper
    Jo, min mardröm också... Vi hade ju ett varv för typ en månad sen också, hade sån hemsk träningsvärk i magen dagarna efteråt. Det var den värsta magsjuka jag själv någonsin haft.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-04-13 06:48:09 följande:

Jo, min mardröm också... Vi hade ju ett varv för typ en månad sen också, hade sån hemsk träningsvärk i magen dagarna efteråt. Det var den värsta magsjuka jag själv någonsin haft.

Fy tusan! Ät ett ton vitpeppar och håll tummarna
  • ebe91

Och där gjorde magsjukan entre även hos mig.... Åh, jag orkar inte! Andra varvet iår. Just nu gravid i v 31...

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-04-15 02:31:57 följande:

Och där gjorde magsjukan entre även hos mig.... Åh, jag orkar inte! Andra varvet iår. Just nu gravid i v 31...

Men fy fan! Lider med dig!

Här kom har lillebror haft krupp halva natten. Sen kommer treåringen ner och är dålig i magen. Direkt tänker jag magsjuka och får lätt ångest. Jag orkar inte mer!!!!
  • LillLouise84

Jag har typ gått i väggen tror jag. Alla dessa urusla nätter tär på mig. Jag glömmer allt, jag säger och gör fel saker hela tiden. Hjärnan har liksom slutat fungera och jag är osocial. Jag känner inte igen mig själv. När ska jag få sova. 3 år utan sömn nu. Många dagar vill jag bara lägga mig och gråta.

• KarinIngrid

Hej!
    det var länge sen jag skrev men jag läser varje dag!

Tänk att våra små har blivit över ett år nu! Det är helt galet vad snabbt tiden går.
    Jag tänkte att det börjar bli dags för lite bilder på ettåringarna!!
    Det är så kul att se bilder på de små tycker jag.
    Så jag börjar, här kommer Julian 1 år 27 mars.

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2016-04-15 07:49:47 följande:

Jag har typ gått i väggen tror jag. Alla dessa urusla nätter tär på mig. Jag glömmer allt, jag säger och gör fel saker hela tiden. Hjärnan har liksom slutat fungera och jag är osocial. Jag känner inte igen mig själv. När ska jag få sova. 3 år utan sömn nu. Många dagar vill jag bara lägga mig och gråta.

Jag kände den där paniken för ett tag sedan, och planerade att ta en hotellnatt (och frukost!!!) helt själv, men så blev nätterna bättre och jag la ner.

Men kan du göra det kanske? Komma bort och få vara ifred och sova ikapp lite? Plus att du får fokusera bara på dig själv, skämma bort dig lite?
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2016-04-15 11:20:20 följande:

Jag kände den där paniken för ett tag sedan, och planerade att ta en hotellnatt (och frukost!!!) helt själv, men så blev nätterna bättre och jag la ner.

Men kan du göra det kanske? Komma bort och få vara ifred och sova ikapp lite? Plus att du får fokusera bara på dig själv, skämma bort dig lite?

Jag ska iväg Kristi himmelsfärd helgen till min gamla studentstad och träffa mina gamla studiekamrater. Jag ska antingen bo på hotell eller hos en kompis. Det ska bli såååå skönt
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?