Villhaenbebbe skrev 2016-05-18 21:18:35 följande:
Vi har fått problem på kvällarna med O, och jag tycker det är så svårt när man inte blir klok på vad som är tokigt. Han lägger sig vid 19 för att sen vakna och skrika som en tok vid ca 21, och inget annat hjälper än att ta upp honom. Då blir han pigg och är vaken till 23-00 för att sen somna med mig i sängen och sova ostört till morgonen. Han har säkert i 9 mån sovit utan problem på kvällarna så det här något nytt.
Jag börjar tänka att han kanske sover för mycket på dagen nu? Dagarna ser ut som följande
Nångång mellan 5:30-6:30 - morgon
9-10:30 sova förmiddag
13:30-15:00 sova eftermiddag
19 - lägga sig för kvällen
Alltså ca 13,5h per dyng? Eller räknar jag fel? *gravidhjärna*
Hur sover era nu? Jag är ju gravid i v 38 och sover med Olle på dagarna nu för att orka, känns också jättejobbigt att hålla på å peta i detta då vi när som helst ska få lillebror. Så typiskt att det ska börja strula med sömnen nu. Han har fått två nya tänder nu i dagarna så kanske kan vara det också? Någon som har liknande problem?
Selina sover till nån gång mellan 6-8 (beroende på om vi är lediga eller om storebror ska till skolan). Sen sover hon middag mellan 11.30-13 (på ett ungefär, är det helg och storebror är ledig behöver jag inte väcka henne så då kan hon sova längre). Sen har vi alltid gjort kväll vid 19 men numera försöker jag lägga henne i spjälsängen när hon somnat så jag ska få lite tid för mig själv på kvällen, problemet blir bara att hon vaknar och sedan är vaken till 21 :/ sen sover vi, om möjligt, ännu sämre än förut just nu. Miljarder uppvak varje natt. Gissar att det beror på att jag börjat lägga ner henne, så nu är hon orolig när hon sover att jag ska vara borta. Men men det vänder väl nån gång :)
På fredag ska jag lämna henne för första gången, hos mina föräldrar. Ska färga håret då. Gruvar ihjäl mig! :(