• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2016-04-10 21:10:03 följande:

Gah va trött jag är på vår killes dåliga sömn. Jag ammar till sömns och försöker sen lägga honom i spjälsängen, ofta vaknar han då och man får börja om från början. Går liksom inte lugna ner honom utan han måste ammas till sömns igen. På nätterna använder han mig som napp... Minst fyra fem ggr per natt ammar jag honom o så har det varit sen oktober. Hoppas varje kväll att det ska vända. Ursäkta för gnäll. Nån mer som har det så här?

Jodå det är likadant här! På dagarna är det nemas problemas att få henne somna i vagnen med napp i munnen. På kvällarna är det BARA bröstet som duger. Spjälsängen står fortfarande oanvänd, lägger jag henne där vaknar hon direkt och så får jag börja om. Vi har satt vyssan lull-tassar på sängen men det hjälper inte. Nappen vägrar hon under kväll och natt hur mycket man än försöker lura henne att ta den. Hon väcker mig för att snutta MINST 8 gånger per natt. En BRA natt blir jag "bara" väckt 5 gånger men det är extremt sällan det händer :( även om jag knappt behöver vakna till varje gång och inte förlorar så mycket sömn så är det sjukt jobbigt att bli väckt så ofta och aldrig få någon riktig djupsömn.
  • Kpax

Septemberbarn08: Ska du inte ta ett test så du vet då? Tänker att om det var jag skulle jag spekulera och antagligen till slut intala mig att jag ville vara gravid, även om jag från början inte alls ville det, och sedan bli besviken när mensen kom. Eller tvärtom! Ska du vänta på mensen kan du ju få vänta länge även om du inte är gravid :)

Förstår att du är sliten med era nätter, otroligt att du fixar det, jag hade varit ett vrak. Vi hade det sådär innan jag började jobba (2/11), men det bröts ju när vi bytte och pappan tog nätterna. Gick strålande, och det var så himla skönt!

Nu sover hon till och med i eget rum, och hon sover bättre där, antar att vi störde henne.

Kan sakna att ha henne i sängen såklart, men jag sover verkligen hundra gånger bättre nu.

• Kpax

Ultraljud idag. Allt såg bra ut, men blev flyttad fem dagar åt fel håll den här gången också. Nåja, vad är väl fem dagar när bebisarna ändå inte passar sina BF-dagar.

Könet får bli en överraskning, men gissar på en tjej till :)

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2016-04-11 20:43:24 följande:

Septemberbarn08: Ska du inte ta ett test så du vet då? Tänker att om det var jag skulle jag spekulera och antagligen till slut intala mig att jag ville vara gravid, även om jag från början inte alls ville det, och sedan bli besviken när mensen kom. Eller tvärtom! Ska du vänta på mensen kan du ju få vänta länge även om du inte är gravid :)

Förstår att du är sliten med era nätter, otroligt att du fixar det, jag hade varit ett vrak. Vi hade det sådär innan jag började jobba (2/11), men det bröts ju när vi bytte och pappan tog nätterna. Gick strålande, och det var så himla skönt!

Nu sover hon till och med i eget rum, och hon sover bättre där, antar att vi störde henne.

Kan sakna att ha henne i sängen såklart, men jag sover verkligen hundra gånger bättre nu.

Jo jag har beställt hem tester så jag borde få dem idag och ska väl ta ett imorgon. Dels för att slippa gå och fundera och dels för att jag inte vill låta det gå ännu längre OM det skulle vara något, OM vi bestämmer oss för att avsluta det.

Det här med sömnen har blivit lite av en ond cirkel tror jag. Borde ta itu med det och försöka oftare att få henne somna i spjälsängen men är för trött.. och blir ännu tröttare av att ha det som nu :/ men jag känner mig ändå positiv.. det kommer ju inte vara såhär för alltid ;)
  • Villhaenbebbe
    Kpax skrev 2016-04-11 20:45:45 följande:

Ultraljud idag. Allt såg bra ut, men blev flyttad fem dagar åt fel håll den här gången också. Nåja, vad är väl fem dagar när bebisarna ändå inte passar sina BF-dagar.

Könet får bli en överraskning, men gissar på en tjej till :)

Åh vad kul, och skönt att allt såg bra ut! :) när har du bf?

Valde ni att inte kolla kön eller gick det inte se? Jag önskar nästan att det inte skulle gått att kolla, hade varit kul att få en överraskning! Men är alldeles för nyfiken!
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-04-12 10:28:48 följande:

Åh vad kul, och skönt att allt såg bra ut! :) när har du bf?

Valde ni att inte kolla kön eller gick det inte se? Jag önskar nästan att det inte skulle gått att kolla, hade varit kul att få en överraskning! Men är alldeles för nyfiken!

Vi valde att inte kolla, det får bli en överraskning den här gången! :)

Jag har bf 20/9.
  • septemberbarn08

Har tagit ett test nu på eftermiddagen och det var negativt! Så skönt!

Samtidigt är det jobbigt för det innebär att allt jag känt ett tag nu är tecken på att jag stressar för mycket (yrsel, trötthet, illamående bla). Det ÄR ju full rulle från morgon till kväll men jag upplever det sällan som NEGATIV stress, det är mer att jag försöker hinna med sånt som jag tycker är kul (renovera är ju en sån grej). Jag har ju en historia med magsår som kommit av stress så jag vet att jag borde ta dessa symtom på allvar och varva ner men hur gör man det när man VILL hålla igång?

• ebe91

Då var der dags igen... Magsjuka. Lilleman kräks upp allt. Kom hem från jobbet och möttes av ett hysteriskt skrik/grin och en sambo med lätt panik. Han hade spytt rätt ut på sambon medan han stod och lagade mat. Nu går andra maskinen, har klorinstädar och spritat allt, sängen är renbäddad och planen för natten är färdig... Nu hoppas vi bara att vi klarar oss. Men jag får alltid magsjuka så oddsen är inte på min sida... Jag är ledig imorgon iaf, vilket känns skönt.

• snö 81
    septemberbarn08 skrev 2016-04-08 13:52:58 följande:

Ekar tomt här inne, antar att fler än jag har fullt upp? :)

Här är det full rulle från 6 på morgonen och till 8 på kvällen. Hinner inte pausa ens fem minuter utan springer konstant. Renoveringen går framåt och nu är det bara en dörr som ska in, tapeter och lister ska upp och sen kan vi flytta ner och påbörja de äldre barnens rum :)

Utöver renoveringen är det full rulle på barnen. Äldre dottern är i någon riktig trotsålder och bråkar hela dagarna, jag blir gråhårig! Selina river ut ALLT hon kommer åt och drar runt och lägger på helt andra ställen, vilket gör att vi kan hitta påsklämmor i strumplådan och mössor i kökslådorna. Charmigt men fruktansvärt jobbigt!

Jag har fortfarande inte fått tillbaka min mens än förresten, trots att jag numera ammar max 3 gånger per dag (men fortfarande oftare på natten). Vi fick äntligen till det med liggat för tre veckor sedan men sambon skrämde upp mig och sa att han inte vet om han hann dra sig ur i tid, mest troligt INTE! Känns ju som att risken för en graviditet är minimal men vem vet? Och nu har jag haft smått molande värk i en veckas tid, yrsel på morgonen, illamående, extrem hunger och extrem trötthet. En del av dessa symtom viftar jag bort som tecken på att jag stressar för mycket men andra grejer vet jag inte. BORDE köpa ett test och kolla men jag vill och vågar inte. Vet ju inte vad jag vill att det ska visa? Jag kan inte ha fler barn men samtidigt finns ju den där gnagande sorgen kvar över att Selina är sista bebisen.. nåja, fortsätter molvärken utan att mensen dyker upp måste jag väl ta itu med det :/

Jag började jobba för två veckor sedan så nu rullar vardagen på för fullt här. Tage är färdigt inskolad på förskolan och trivs som fisken i vattnet.
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-04-12 18:23:28 följande:

Då var der dags igen... Magsjuka. Lilleman kräks upp allt. Kom hem från jobbet och möttes av ett hysteriskt skrik/grin och en sambo med lätt panik. Han hade spytt rätt ut på sambon medan han stod och lagade mat. Nu går andra maskinen, har klorinstädar och spritat allt, sängen är renbäddad och planen för natten är färdig... Nu hoppas vi bara att vi klarar oss. Men jag får alltid magsjuka så oddsen är inte på min sida... Jag är ledig imorgon iaf, vilket känns skönt.

Fy faaan! Hoppas ni klarar er och att lillen kryar på sig snabbt! Tycker den här vintern varit överjävlig! Det sägs att varannan vinter är värre när det gäller magsjuka så jag trodde den här vintern skulle bli lugnare eftersom det gick här hela förra våren. Nu har det gått här sen slutet av september och verkar aldrig ta slut. Så fort jag börjar slappna av börjar det om igen och jag med min fobi går som på nålar och bara väntar på skiten :(
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?