• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-03-12 08:32:17 följande:

Hur ser selinas viktkurva ut? Vet att hon ammar endel men samtidigt får hon ju i sog det hon behöver om hon följer kurvan :)

Såhär ser bosses ut;

Hon har ju sjunkit på kurvan men varken jag eller läkaren tyckte det var något att oroa sig för eftersom hon rör sig så mycket. Det är ju det här med maten som oroar mig. Igår ammade jag bara två gånger under dagen men det var inte särskilt mycket hon fick i sig av annat.

Inatt har jag legat med frossa, förkylning och mjölkstockning! Alla tre barnen är förkylda, har varit det hela lovet :( så det var väl väntat att jag skulle åka dit. Och mjölkstockningen var egentligen också väntad med tanke på hur lite jag ammar på dagarna nu. Önskar vi kunde avsluta nattamningen nu så jag kan få sova lite bättre (blir väckt var 15e minut utan överdrift). Har gärna kvar amningen på dagen som mysstund men det börjar kännas tungt att inte få sova och att ligga så dåligt på nätterna när hon ligger klistrad bredvid:(
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-03-12 07:45:17 följande:
    Bosse äter väl helt okej, trors det hade han ju bara gått upp 50 g på 6-7 veckor när vi kollade sist. O han är ju också rätt liten :) och ännu har han inte börjat gå, då kan de ju stanna av ännu mer!
    Ska bli spännande att se hur mycket Tage gått upp sedan 10-månaderskollen. Han promenerar runt här hemma hela dagarna, men han är ju samtidigt matglad :)
  • ebe91

Vi köpte ju hus i september, har hunnit med att byta golv, dörrar o lister i hela huset och sen tapetsera Bosses rum men sen har renoveringen stannat av... Tapeterna i alla andra rum var vita eller ljusgrå, förutom vårat sovrum där det är fula blå tapeter med en fondvägg som är blommig o går i blått o silver... Och nu har vi äntligen kommit på vad vi ska göra där! Har suttit på ikeas hemsida och försöker planera ihop en vägg med garderober (de vi har nu är fula och saknar inredning - 90% är häng och så mycket kläder hänger vi inte!). Sen blir det ljusgrå tapeter och en vägg med vit liggande panel. Åh, kmr bli så bra att få bort det där blåa. Just nu står det liksom en säng utan ram i ett annars heltomt rum... Tidigare har ju iaf spjälsängen fyllt tomrummet lite ;)

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-03-12 08:32:17 följande:

Hur ser selinas viktkurva ut? Vet att hon ammar endel men samtidigt får hon ju i sog det hon behöver om hon följer kurvan :)

Såhär ser bosses ut;

Vart har du fått viktkurvan ifrån? Är det någon app eller är det från bvc?

W gick bara upp 165 gram på fem veckor. Då gnällde bvc att han var för tunn
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-03-13 10:12:15 följande:
    Vart har du fått viktkurvan ifrån? Är det någon app eller är det från bvc?

W gick bara upp 165 gram på fem veckor. Då gnällde bvc att han var för tunn
    Har en app som heter "baby app", den är grön oså ett bebisansikte. En gratisapp där jag skrivit in alla vikter som är tagna sen han föddes :)
  • snö 81

Idag har vi haft 1-årskalas och imorgon har vi en födelsedagskille här hemma. Jösses så fort detta året gick!!

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-03-13 17:24:01 följande:

Har en app som heter "baby app", den är grön oså ett bebisansikte. En gratisapp där jag skrivit in alla vikter som är tagna sen han föddes :)

Tack då ska jag leta den
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-03-13 19:40:30 följande:

Idag har vi haft 1-årskalas och imorgon har vi en födelsedagskille här hemma. Jösses så fort detta året gick!!

Oj vad fort det går. Nästa vecka är det dags för W att fylla år. Så idag kom jag på att det kanske är dags att baka något
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-03-14 09:38:17 följande:
    Oj vad fort det går. Nästa vecka är det dags för W att fylla år. Så idag kom jag på att det kanske är dags att baka något
    Jag började baka lite smått typ två veckor innan födelsedagen, men det hann ta slut :-/ Så där stod jag kvällen innan kalaset och bakade som en galning :)
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-03-14 21:13:58 följande:

Jag började baka lite smått typ två veckor innan födelsedagen, men det hann ta slut :-/ Så där stod jag kvällen innan kalaset och bakade som en galning :)

Haha så kan det gå. Jag slängde ihop 60 bullar idag så vi har något förberett. Jag vet bara inte vad jag ska baka. Det är tomt på idéer.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?