• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lilj3

V verkar inte ha planer på att gå än på ett tag. Verkar vara ganska nöjd med att krypa.

Imorgon börjar jag jobba igen, tre dagar i veckan till att börja med. Känner mig inte alls redo :( .

• ebe91

Jahapp, idag skulle man ha börjat jobba men jag vabbar. Sonen är äntligen mycket piggare (fick några utslag igår, men febern är borta - känner mig säker på att det är denguefeber han drabbats av). Sambon däremot låg hela gårdagen med migrän och febern steg på kvällen. Han är fortfarande inte återställd, även om huvudvärken minskat sen igår. Så jag blir hemma imorgon också. Sen förhoppningsvis kan jag åka på jobbet på torsdag!

Idag ska jag börja baka lite inför sonens 1årskalas på söndag. Shit, ett år sen redan. Bebis börjar bli stor!

• ebe91

Detdär med att gå är inte intressant här heller, vilket förvånar mig. Bosse lärde sig ju att ställa sig mot möbler när han var prick 6 månader och har gått längs möbler sen han var 7 månader. Men han går och håller sig i möbler, väggen eller skjuter saker framför sig. Vill helt enkelt inte släppa taget. Nåja, det kommer när det kommer :) vet att han kan fast han inte vill.

• snö 81
    ebe91 skrev 2016-03-01 09:46:08 följande:

Jahapp, idag skulle man ha börjat jobba men jag vabbar. Sonen är äntligen mycket piggare (fick några utslag igår, men febern är borta - känner mig säker på att det är denguefeber han drabbats av). Sambon däremot låg hela gårdagen med migrän och febern steg på kvällen. Han är fortfarande inte återställd, även om huvudvärken minskat sen igår. Så jag blir hemma imorgon också. Sen förhoppningsvis kan jag åka på jobbet på torsdag!

Idag ska jag börja baka lite inför sonens 1årskalas på söndag. Shit, ett år sen redan. Bebis börjar bli stor!

Aj då, ingen jättebra start på att gå tillbaka till jobbet. Men skönt att Bosse är piggare nu i alla fall!!
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-03-01 09:46:08 följande:

Men vad tråkigt att börja med att vabba. Inte den bästa starten direkt. Hoppas att både Bosse och sambon piggnar till så du kan gå till jobbet.

Visst är det galet att de redan fyller ett år. Idag var jag och W på leksaksaffären och köpte hans present. Tre veckor kvar, men jag gillar att vara ute i god tid.
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2016-03-01 09:50:53 följande:

Detdär med att gå är inte intressant här heller, vilket förvånar mig. Bosse lärde sig ju att ställa sig mot möbler när han var prick 6 månader och har gått längs möbler sen han var 7 månader. Men han går och håller sig i möbler, väggen eller skjuter saker framför sig. Vill helt enkelt inte släppa taget. Nåja, det kommer när det kommer :) vet att han kan fast han inte vill.

Likadant är det med H. Han står jättebra själv. Kan gå längs med allt möjligt så länge han håller i sig men gå själv vill han inte. Däremot kryper han i flygande fart och klättrar på allt och kan få för sig att ställa sig upp av sig själv utan stöd. Men han börjar väl gå nån dag. Det är egentligen inte så brått ;)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-03-01 11:37:46 följande:
    Men vad tråkigt att börja med att vabba. Inte den bästa starten direkt. Hoppas att både Bosse och sambon piggnar till så du kan gå till jobbet.

Visst är det galet att de redan fyller ett år. Idag var jag och W på leksaksaffären och köpte hans present. Tre veckor kvar, men jag gillar att vara ute i god tid.
    Present ja, det har jag inte ens hunnit fundera över än. Och här är det ju inte ens två veckor kvar till 1-årsdagen.
  • ebe91
    snö 81 skrev 2016-03-01 13:32:29 följande:
    Present ja, det har jag inte ens hunnit fundera över än. Och här är det ju inte ens två veckor kvar till 1-årsdagen.
    Jag ska o köpa presenter imorgon, egentligen är jag den typen som beställer allt på internet men detta tänkte jag faktiskt göra på stan! Åh, ska bli så kul :)
  • ebe91

Igår rensade jag Bosses garderob, det mesta i stl 74 åkte ut och jag packade in en stor hög nya kläder (fick en beställning från h&m). Men fasiken allt i stl 80 är ju jättestort på han! Kanske blir bättre efter någon tvätt, haha! Vi ska på 1-års koll 22 mars, men vägde han förra veckan då vi var in på sjukhuset - 8825g så han är inte så stor har jag förstått :)

Och detdär med att sova i egen säng i eget rum går inte så bra.... Jag kan inte slita mig från han. När han var sjuk sov han givetvis med oss, men nu när han är frisk hade vi ju tänkt få in han till sitt rum. Han är väldigt lättväckt så tills lillasyster är här är det bäst om han sover i eget rum för att inte störas. Men ikväll jobbar jag och är inte hemma förrän ca 22:30-23, så då kommer säkert sambon ha lagt honom i sitt rum och mitt mammahjärta kommer värka ännu mer av saknad...

• Trollunge85
    ebe91 skrev 2016-03-03 07:29:18 följande:

Igår rensade jag Bosses garderob, det mesta i stl 74 åkte ut och jag packade in en stor hög nya kläder (fick en beställning från h&m). Men fasiken allt i stl 80 är ju jättestort på han! Kanske blir bättre efter någon tvätt, haha! Vi ska på 1-års koll 22 mars, men vägde han förra veckan då vi var in på sjukhuset - 8825g så han är inte så stor har jag förstått :)

Och detdär med att sova i egen säng i eget rum går inte så bra.... Jag kan inte slita mig från han. När han var sjuk sov han givetvis med oss, men nu när han är frisk hade vi ju tänkt få in han till sitt rum. Han är väldigt lättväckt så tills lillasyster är här är det bäst om han sover i eget rum för att inte störas. Men ikväll jobbar jag och är inte hemma förrän ca 22:30-23, så då kommer säkert sambon ha lagt honom i sitt rum och mitt mammahjärta kommer värka ännu mer av saknad...

Jag förstår känslan precis. Vi har sen ett tag tillbaka lagt honom i sin spjälsäng i hans rum. Men bara första sovpasset. När han vaknar tidigt efter första passet brukar mannen få honom att somna om och lägger tillbaka honom i sängen. Jag har mycket svårare för det. Vill hellre ha honom nära men vi har fått våra kvällar tillbaka och det behöver vi. Särskilt som jag måste skriva på en artikel till min avhandling på kvällarna. Hade två nätter nyligen då han sov till ungefär midnatt (somnade vid sju åtta) men nu verkar hans första tänder vara på g så mindre tid i spjälsängen och mer tid i vår säng.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?