• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84

Vi har nu en period då w vaknar 1 varje natt och är så sjukt ledsen. Det enda som hjälper är att ligga och hålla om honom ordentligt, så det slutar med att han somnar i våran säng i mina armar. Men ändå känns nätterna bättre nu än förut och det finns hopp om bättre sömn.

Med två barn så har vi nu full rulle från 6-20 varje dag. Jag är helt slut när barnen somnar på kvällen. Men efter kvällar som den här känns det så värt allt slit. Barnen lekte "tagen" i säkert en timme utan grin. Lille w på bara sina 10 månader vet redan nu exakt vad han ska göra för att få syrran att jaga honom. De skrattade, brottades,jagade varandra och låg och flämtade av allt bus..Sen badade de och båda slocknade innan 20. Att det bara är 21 månader emellan gör att de blir mer och mer som tvillingar.

• Trollunge85
    Mildamilda skrev 2016-02-11 20:14:38 följande:
    Låter lika våra nätter... O jag började jobba heltid i måndags... Lite trött nu. Hoppas innerligt att det är en dålig fas som snart går över.
    Jag hade tur och har nu haft två bra nätter efter att han blev friskare. Tyvärr blev jag ju sjuk och sovit dåligt pga det. Hoppas att det var för att han började bli frisk men man vet aldrig...
    Hade världens mysigaste upplevelse nu ikväll. Som vanligt vaknade han innan vi hunnit klart med vår tv/te-stund (kanske för att vi vill hinna med en massa annat först oavsett om vi är sjuka eller inte. Så mannen hämtade ner honom tillsammans med goskaninen och fem min senare hade han somnat i sin pappas famn. Sen skulle vi lägga honom i vår säng och när vi skulle göra skiftet mellan mig och pappan, så han kunde göra sig iordning för natten, så vaknade H till, tittade på mig och la armen om min hals och somnade om. Där smälte mitt hjärta <3
  • septemberbarn08

Plötsligt händer det! Idag har våran lilltjej tagit flera steg, flera gånger! Sååå stolt men sååå sorgligt att min sista bebis inte är bebis längre!

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-02-12 22:12:17 följande:

Plötsligt händer det! Idag har våran lilltjej tagit flera steg, flera gånger! Sååå stolt men sååå sorgligt att min sista bebis inte är bebis längre!

Åh vad roligt! Jag tycker också att det är lite sorgligt när bebisen inte är bebis längre. Men w verkar inte ha någon plan på att än på ett tag. Däremot så har vi plockat bort alla bebiskläder, nu plockar vi bort storlek 80 :(
  • Mildamilda

Hur sover era små? Vaknar de och är ledsna mycket? Isak vaknar ofta en timme efter han somnat och är då ledsen. Han brukar stå upp i spjälsängen... Brukar gå bra att bara lägga ner honom o stoppa om honom. Sen samma visa efter en timma igen. Andra eller tredje gången han vaknar går det inte längre lägga ner honom då får jag amma honom tills han somnar. Sen blir det några amningar till per natt. Inatt var han vaken o krånglade mellan 00 - 02. Sen sov han faktiskt resten av natten. Så jag gick upp kl sex och hade då fått fyra timmars sammanhängande sömn vilket är längre än på väldigt länge!! Nyfiken på om fler har så här!

• ebe91
    Mildamilda skrev 2016-02-17 04:00:54 följande:

Hur sover era små? Vaknar de och är ledsna mycket? Isak vaknar ofta en timme efter han somnat och är då ledsen. Han brukar stå upp i spjälsängen... Brukar gå bra att bara lägga ner honom o stoppa om honom. Sen samma visa efter en timma igen. Andra eller tredje gången han vaknar går det inte längre lägga ner honom då får jag amma honom tills han somnar. Sen blir det några amningar till per natt. Inatt var han vaken o krånglade mellan 00 - 02. Sen sov han faktiskt resten av natten. Så jag gick upp kl sex och hade då fått fyra timmars sammanhängande sömn vilket är längre än på väldigt länge!! Nyfiken på om fler har så här!

Nu samsover vi, men han kan gnälla någon gång på natten men då räcker det med att ge tutten. Han somnar kring 20:30-21 och sover till ca 7-7:30. Har faktiskt sovit bättre nu i thailand än hemma, så får se hur det går när vi kommer hem. Hemma vaknade han ofta under kvällen och gnällde, men nu är vi ju i samma rum som han hela kvällen o då sover han bättre än när han är ensam i vårat sovrum hemma. Ätit har han inte gjort på natten på snart 3 månader.
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2016-02-16 22:00:54 följande:

Josefin vaknar ett par gånger varje natt, i snitt två gånger skulle jag tro. Då brukar det räcka med att pappan ger henne nappen och lägger en hand på henne. Är det däremot jag som är ansvarig måste jag ofta lyfta upp henne och bära några minuter.

Hon har inte ätit på natten på flera månader, det gick bra att sluta nattamma utan att gå över till flaska :)
  • snö 81

Tage vaknar oftast till en gång vid 2-tiden på natten, men då behöver vi bara stoppa in nappen. Annars sover han hela natten, mellan 19-06 ungefär.
  • LillLouise84

Walter somnar oftast 20 och sover då till 6-7. Vi har provat att lägga honom 19 då han är trött så han bara gråter, men då vaknar han 4 och är svår att få att somna. Vissa nätter vaknar han vid 1-2 och verkar ha drömt för han är så ledsen, andra nätter sover han hela nätterna. Äntligen!
  • septemberbarn08

Vi har haft 3 katastrofnätter igen:( minst 4 uppvak varje timme (skojar inte), gnällig och bökar runt. Känns som att jag aldrig mer kommer få sova en hel natt. Hur fasen ska jag få bort nattamningen?

Idag har jag äntligen tagit itu med risbusken på huvudet! Typ 2dm rök och nu har jag en frisyr!! Känns så befriande ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?