• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-02-25 07:57:51 följande:

Fick åka in en sväng på akuten igårkväll, lilleman hade 40,8 graders feber trots att vi varvat maxdos alvedon och ipren hela dagen (var 1,5 timma efter iprendos han hade 40,8). Snabbsänkan hade gått ner från dagen innan, och läkaren tyckte vi kunde åka hem och fortsätta försöka få ner febern. Lämnade in ett avföringsprov under dagen igår, men läkaren menade att även om det är typ salmonella eller liknande behandlas det inte om inte patienten är dödssjuk. Samma om det är något myggburet, typ dengusfeber. Nu hoppas jag denna feber snart försvinner, lilleman är så trött o slut. Äter nästan inget. Sover dåligt. Gnäller konstant. Är sig inte alls lik...

Kan det vara tredagars feber som han fått? Det hade W förra veckan och var helt slut med hög feber torsdag-lördag och sen helt prickig söndag-måndag.
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-02-25 12:46:21 följande:
    Kan det vara tredagars feber som han fått? Det hade W förra veckan och var helt slut med hög feber torsdag-lördag och sen helt prickig söndag-måndag.
    Läkarna vet inte, men han hade diarre också för någon dag sen och med tanke på att vi kom hem från thailand i söndags tror de att det har koppling med resan. Idag 5e dagen med hög feber. Men jag tror det är påväg att vända nu!

Hade vi bara varit hemma hade jag inte varit lika orolig, tänker bara på all skit han kan ha dragit på sig där borta...
  • Kpax

Usch, oroligt för er som har sjuka barn! :(

Josefin har varit risig i magen ganska länge nu, en vecka tror jag det är. Löst ljust bajs - lite fastare - löst igen. Det bara rullar på.

Bvc är inte oroliga, men jag får för mig att något är fel. Allergi, mask eller bakterie som kräver antibiotika.

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-02-25 13:41:05 följande:

Läkarna vet inte, men han hade diarre också för någon dag sen och med tanke på att vi kom hem från thailand i söndags tror de att det har koppling med resan. Idag 5e dagen med hög feber. Men jag tror det är påväg att vända nu!

Hade vi bara varit hemma hade jag inte varit lika orolig, tänker bara på all skit han kan ha dragit på sig där borta...

Usch det är den stora nackdelen med att resa, all skit som man kan få som vi inte är vana hemma.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2016-02-25 16:26:16 följande:

Usch, oroligt för er som har sjuka barn! :(

Josefin har varit risig i magen ganska länge nu, en vecka tror jag det är. Löst ljust bajs - lite fastare - löst igen. Det bara rullar på.

Bvc är inte oroliga, men jag får för mig att något är fel. Allergi, mask eller bakterie som kräver antibiotika.

W har haft problem med förstoppning i många månader och tagit plommonpure varje dag. Men sen en vecka tillbaka har han fått lite blåbär i gröten istället och nu funkar magen bra men det är väldigt löst. Men mycket tror jag handlar om att tänderna spökar
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2016-02-25 20:50:51 följande:

W har haft problem med förstoppning i många månader och tagit plommonpure varje dag. Men sen en vecka tillbaka har han fått lite blåbär i gröten istället och nu funkar magen bra men det är väldigt löst. Men mycket tror jag handlar om att tänderna spökar

Ja, hon brukar ju få "tandbajs", mjukt och rödbrunt. Men det här är inte alls likadant. Men men... Hon är som vanligt annars, så vi får väl lyssna på BVC och avvakta.
  • ebe91

Nu är vi inlagda på barnkliniken... Han hade 41,4 i temp när vi vakna, stackarn :/ blir att ta massa prover idag och observera till iaf imorgon. Sambon ligger hemma med halsfluss o 40 graders feber till råga på allt. O jag har ångest för att börja jobba på tisdag. Måtte Bosse vara frisk då!

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-02-26 12:57:22 följande:

Nu är vi inlagda på barnkliniken... Han hade 41,4 i temp när vi vakna, stackarn :/ blir att ta massa prover idag och observera till iaf imorgon. Sambon ligger hemma med halsfluss o 40 graders feber till råga på allt. O jag har ångest för att börja jobba på tisdag. Måtte Bosse vara frisk då!

Allt på en gång:( krya på er!
  • Trollunge85

Usch då. Hoppas ni snart blir bättre!
  • Mildamilda

Oj krya på er!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?