• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Trollunge85

Konstaterade att det var inte feber inför tandsprickning som vi fått (när kommer hans första tänder egentligen?) utan det var nog tredagarsfebern som vi fått. Så nu är febern borta men han är ganska tagen. Är glad att han äter lite vanlig mat igen. Igår ammade han bara och det varvades med sömn och att jag skulle bära. Närheten är fortfarande viktig men det behöver inte vara tätt inpå varenda minut vilket jag tycker är skönt. Är helt slut efter gårdagen som jag var själv med honom från 06 till 22.

Nu har min lilla sjukling upptäckt hur man blåser "fisljud" mot min mage. Charmtroll :)

• LillLouise84

Jag har just varit på mitt livs värsta bvc besök. Ett årskontroll med läkarundersökning. Så frågade läkaren om en liten fläck han har under armen, om han haft den länge.

Jag svarade: ja någon vecka, och han är väldigt torr och behöver mini derm.

Läkaren: mini derm är ditt minsta bekymmer i det här läget!

Sen började hon prata en massa latin med sin tyska brytning och jag fattade inget. Sen började hon prata om cancertumörer och allt möjligt. Till slut gick hon och hämtade en grej och kollade och konstaterade att det var början till ett födelsemärke. Men att vi måste hålla koll på det. Men sättet hon sa att mini derm var mitt minsta bekymmer var så sjukt hemskt. Hon skrämde verkligen skiten ur mig.

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-03-07 20:47:17 följande:

Tanken slog mig igår när det gjorde så ont, att det kanske är svamp. Aldrig haft det förut och just att det bränner och svider får mig att fundera. Det är inget annat än smärta som tyder på det dock, inga flytningar, ingen klåda.

Har läst om det där med östrogenet under amningen och att det kan ställa till det. Ska nog ringa min barnmorska och höra vad hon tror.

Ibland behöver ju inte lusten finnas där innan för att börja ha sex utan ibland kan den ju komma under tiden.. men lusten uteblir ju helt när det gör så ont att man vill gråta:/ och så blir man ÄNNU mer osugen när det gör ont. Slapp jag smärtan kanske det gick få mer lust igen.

Ja ring och fråga, det är ju dumt att lida i onödan. Såg nyss reklam för lokalverkande östrogen, femi...nånting. Receptfritt.

Förstår precis det där med lusten och smärtan. Jag hade som sagt sjukt ont under graviditeten (svamp), och till slut fick jag typ ångest av bara tanken på sex.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2016-03-08 16:19:34 följande:

Jag har just varit på mitt livs värsta bvc besök. Ett årskontroll med läkarundersökning. Så frågade läkaren om en liten fläck han har under armen, om han haft den länge.

Jag svarade: ja någon vecka, och han är väldigt torr och behöver mini derm.

Läkaren: mini derm är ditt minsta bekymmer i det här läget!

Sen började hon prata en massa latin med sin tyska brytning och jag fattade inget. Sen började hon prata om cancertumörer och allt möjligt. Till slut gick hon och hämtade en grej och kollade och konstaterade att det var början till ett födelsemärke. Men att vi måste hålla koll på det. Men sättet hon sa att mini derm var mitt minsta bekymmer var så sjukt hemskt. Hon skrämde verkligen skiten ur mig.

Men gud, hyfsat dramatisk läkare...
  • ebe91

Fyfan, man är inte van att arbeta! Jobbade till 22 i måndags och sen började jag 7 igår igen. Sen direkt hem efter jobbet för att ha 1årskalas igårkväll. Bosse har vaknat o grinat varje halvtimma hela natten förutom mellan 3-5 då han sov. Sen började jag 7 imorse igen. Allt detta resulterade till att jag höll på att svimma under ronden imorse (är ju ssk). Fick gå ut ur salen o lägga mig på golvet... Efter några minuters vila och några dextrosol var jag som ny igen. Haha. Hjälper ju inte att trycket på avdelningen är högre än någonsin (är 7 sköterskor och ska vara 17). Kan ni gissa om jag längtar efter att gå på gravpenning igen? Jobbar till 21 april.... Yeeey...

• Astilbe

Hur mycket äter era nu? Hur stora mängder och hur ofta? Tycker alltid att det ser så himla lite ut på tallriken, men då är ju mina referenser bara till hur vuxnas tallrikar brukar se ut.. Liten verkar nöjd just nu som det är men tackar heller ALDRIG nej till mat, så det är så svårt att veta vad som är lagom...

• septemberbarn08
    Astilbe skrev 2016-03-10 11:51:57 följande:

Hur mycket äter era nu? Hur stora mängder och hur ofta? Tycker alltid att det ser så himla lite ut på tallriken, men då är ju mina referenser bara till hur vuxnas tallrikar brukar se ut.. Liten verkar nöjd just nu som det är men tackar heller ALDRIG nej till mat, så det är så svårt att veta vad som är lagom...

Vi ammar just nu heeela nätterna känns det som så när vi kliver upp är hon inte ett dugg hungrig men jag serverar ändå en smörgås och lite mjölk i nappflaskan medan vi andra fikar. Sen brukar det bli en snabbamning på förmiddagen (ibland 2 men då beror det mer på närhetsbehov och tröst än att hon är hungrig). Sen äter hon lunch med oss, plockar i sig men det blir inte överdrivet jättemycket. Sen får hon en klämmis och en smörgås till mellis och sen hinner det bli någon amning till innan middagen. Plockar i sig lite bättre då än till lunchen för det mesta. Erbjuder välling innan läggdags och nu får vi faktiskt i henne lite (50-100ml) av det. Sen ammas hon till sömns och ammar hela nätterna som sagt.

Så för att sammanfatta, någon tugga smörgås på morgonen, lite mat till lunch (vi pratar några få bitar), en klämmis och en halv smörgås till mellanmål, lite mat till middag och max 100 ml välling på kvällen. Inte konstigt egentligen att hon vill amma hela nätterna:P
  • ebe91
    Astilbe skrev 2016-03-10 11:51:57 följande:

Frukost; 1-1,5 dl gröt eller en smörgås och yoghurt

Mellis; halv frukt, en klämmis eller liknande

Lunch; 0,5-1 dl mat av det vi äter

Mellis; frukt, bit smörgås eller liknande

Middag; 0,5-1 dl mat av det vi äter

Kvällsfika; 200ml välling

Inte alltid han äter 2 mellis utan brukar oftast bli antingen förmiddag eller eftermiddag.
  • Kpax

Josefin äter två burkar barnmat (8-månaders, sällan två hela 1-års), två portioner välling (a 200-250ml), en frukt och lite småplock. Första målet vid sju, och sista klockan åtta. Inget på natten.

Ibland äter hon hemlagad mat istället för burk, men mängden är jämförbar, och ibland äter hon lite mer (smörgås, mer frukt, mer småplock). Sällan mindre.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?