• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91
    tovemaja skrev 2016-03-03 11:28:22 följande:

Folke sover fortfarande bara Max 4 timmar i egen säng :)

Han ska få en lillebror förresten! Vi tjuvkikade på Rul nu i veckan och allt såg fint ut!

Grattis till lillebror! :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-03-03 07:29:18 följande:

Igår rensade jag Bosses garderob, det mesta i stl 74 åkte ut och jag packade in en stor hög nya kläder (fick en beställning från h&m). Men fasiken allt i stl 80 är ju jättestort på han! Kanske blir bättre efter någon tvätt, haha! Vi ska på 1-års koll 22 mars, men vägde han förra veckan då vi var in på sjukhuset - 8825g så han är inte så stor har jag förstått :)

Och detdär med att sova i egen säng i eget rum går inte så bra.... Jag kan inte slita mig från han. När han var sjuk sov han givetvis med oss, men nu när han är frisk hade vi ju tänkt få in han till sitt rum. Han är väldigt lättväckt så tills lillasyster är här är det bäst om han sover i eget rum för att inte störas. Men ikväll jobbar jag och är inte hemma förrän ca 22:30-23, så då kommer säkert sambon ha lagt honom i sitt rum och mitt mammahjärta kommer värka ännu mer av saknad...

Nä, han är inte så stor då :) Min dotter har legat mitt på normalkurvan från födsel och gör det fortfarande (6 år nu) och hon vägde 10 375 g när hon var 1 år. Tage lär väga nånstans mellan 12-12,5 kg nu när han blir 1 år ;)
    Här går vi snart över till strl 86 som är just från 1 år, så klädmässigt ligger han precis inom "åldersspannet"

Tage sover hela nätter i egen säng, har alltid gjort, och nu i helgen ska han få flytta i eget rum. Vi har precis gjort klart målning och tapetsering där inne och på lördag åker vi till Ikea och köper lite inredning till hans rum.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-03-03 07:29:18 följande:

Igår rensade jag Bosses garderob, det mesta i stl 74 åkte ut och jag packade in en stor hög nya kläder (fick en beställning från h&m). Men fasiken allt i stl 80 är ju jättestort på han! Kanske blir bättre efter någon tvätt, haha! Vi ska på 1-års koll 22 mars, men vägde han förra veckan då vi var in på sjukhuset - 8825g så han är inte så stor har jag förstått :)

Och detdär med att sova i egen säng i eget rum går inte så bra.... Jag kan inte slita mig från han. När han var sjuk sov han givetvis med oss, men nu när han är frisk hade vi ju tänkt få in han till sitt rum. Han är väldigt lättväckt så tills lillasyster är här är det bäst om han sover i eget rum för att inte störas. Men ikväll jobbar jag och är inte hemma förrän ca 22:30-23, så då kommer säkert sambon ha lagt honom i sitt rum och mitt mammahjärta kommer värka ännu mer av saknad...

Oj här har vi plockat bort storlek 80 och kör mest 86, på hm kläder 92. Fast ytterkläder har vi fortfarande 74 på overaller.

W delar rum med storasyster och de sover hela nätterna om de är friska.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2016-03-03 11:28:22 följande:

Folke sover fortfarande bara Max 4 timmar i egen säng :)

Han ska få en lillebror förresten! Vi tjuvkikade på Rul nu i veckan och allt såg fint ut!

Vad kul, grattis!

Vi tjuvkikade med första, men nu tänkte vi att det skulle bli en överraskning, tvärt emot hur många andra gjort har jag hört :)
  • Kpax

Jag vill gärna baka en tårta till ettårskalaset, men jag har aldrig gjort det, och är inte speciellt bra på att baka... Är det någon av er som har tips på en fin och/eller god tårta som inte är så svår?

Helst inte för mycket grädde!

• LillLouise84
    Kpax skrev 2016-03-03 17:25:25 följande:

Jag vill gärna baka en tårta till ettårskalaset, men jag har aldrig gjort det, och är inte speciellt bra på att baka... Är det någon av er som har tips på en fin och/eller god tårta som inte är så svår?

Helst inte för mycket grädde!

Det finns många fina oblater att lägga på tårtor om du vill göra en barntårta. Det går att köpa färdiga bottnar, sen mosa frukt eller bär på ett lager och tex vaniljkräm på andra lagret och grädde runt om. Inte alls svårt och lätt att styra mängden grädde och socker. Jag personligen avskyr jag sylt i tårta då det blir så sött.
  • josanl

Jag bakade tårtor till sonens ett årskalas idag :)
    Fyllde tårtan med färska hallon,hallonmousse mixad med banan.
    Ett tips på tårtbotten som man inte bara kan misslyckas med och är supergott:

4 st ägg
    2 dl socker
    1 dl vetemjöl
    1 dl potatismjöl
    2 tsk bakpulver
    Vispa ägg och socker pösigt i c 10 minuter,efter de läss resten av torringredienserna i. 165 grader 45 min iugnen.

jl
  • josanl

tårta med phileadlpihaost-florsocker  är ju ett alternativ istället för grädde :)

• Kpax

Tack för tipsen!

Rätt mycket hallon och banan låter gott, och vaniljkräm gillar jag (och förhoppningsvis i alla fall barnen som kommer på kalaset, hehe). Men det måste nog bli köpt botten...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?