septemberbarn08 skrev 2016-03-06 13:57:03 följande:
Lite pinsamt ämne nu men.. nu har det ju gått ett år sen vi fick våra små. Hur ofta har ni sex?
Vi har kanske haft sex 4 gånger sen Selina föddes och ingen av gångerna har direkt gått bra:( senast var nog ett halvår sen och jag känner mig som världens sämsta sambo. Jag tycker inte alls om min kropp och det gör ju sitt. Har ingen ork eller tid att tänka på sex och då finns det ju ingen lust heller plus att amningen säkert gör det värre. Sambon försöker att inte pressa mig men visar förstås att han vill och längtar. Jag känner en enorm press, att hitta någon slags lust som inte finns där och att när vi väl ska ha sex så måste det blir perfekt eftersom det är så länge sen nu. Vi försökte tidigare idag men jag har så sjuuukt ont där nere att bara han tar i mig vill jag gråta. Hur fasen ska man då hitta någon lust?
Det är alltid jag som haft störst sexdrift av oss två så nu känner jag inte alls igen mig själv! Bör jag kolla upp smärtan eller är det normalt i och med att jag ammar än? Fick ju inga skador alls under förlossningen men ändå gör det så ont :(
Vi har sex ganska ofta (kanske 1-3 ggr i veckan) och har haft det sedan 2 veckor efter förlossningen, sprack inget eller så, så kände mig ganska snabbt som vanligt. Olle somnar tidigt på kvällen så vi hinner oftast få till det innan vi blir för trötta. Men helt ärligt så har jag inte så jättemycket lust, utan det är med "ställa upp" för jag vet att det är viktigt för min sambo och jag vill absolut inte att vårt sexliv ska dö ut, men missförstå mig rätt, jag blir alltså sugen när vi börjar hålla på, men är egentligen ganska trött haha!
Är ju också gravid i v 28 så är trött i kroppen och ryggen, så det är ju lite av en process att ha sex..
Men tänker som ebe91 att det kommer nog inte bli lättare att få till det med två små, så får passa på lite nu, för det lär bli mer lidande sen!
Min sambo är dock väldigt duktig på att få mig att känna mig fin och sexig, ger mig ofta komplimanger om det, så då känns det lite lättare när jag vet att han tänder på mig trots en nu jättemage och att jag alltid har mjukiskläder och är osminkad haha!