• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2016-03-06 14:09:59 följande:

Amningen gör att man får sköra slemhinnor. Har det själv även om jag tycker det har blivit lite bättre än tidigare. Tyvärr hinns inte supermycket förspel med eftersom vi aldrig vet när H vaknar så jag tar det för vad det är. Vi har kanske sex en ibland om vi har tur två gånger i månaden. Har med hur bra H sover, hur mycket annat som behöver göras samt om vi är sjuka eller bara vill prioritera sömnen. Eftersom jag vill ha syskon nån gång så hjälper det till att driva på sexlivet men eftersom jag inte verkar få nån mens (förutom några mikroskopiska blödningar förra året) så lär det kanske dröja tills jag ger upp amningen helt och då hoppas jag att även slemhinnorna är bättre och därmed även sexet

Egentligen vet jag att jag inte behöver känna någon stress. Vi har ju varit tillsammans länge nu och gått igenom så mycket. Han KOMMER inte vara otrogen och han KOMMER inte lämna mig för att vi inte har sex just nu. Men jag VILL ju så gärna. Inte så att jag egentligen vill ha sex men jag vill ha den närheten som blir vid sex. En massa glidmedel och lååångt förspel gör det bättre men NÄR hittar man den tiden som behövs för det?
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2016-03-06 14:29:06 följande:
    Egentligen vet jag att jag inte behöver känna någon stress. Vi har ju varit tillsammans länge nu och gått igenom så mycket. Han KOMMER inte vara otrogen och han KOMMER inte lämna mig för att vi inte har sex just nu. Men jag VILL ju så gärna. Inte så att jag egentligen vill ha sex men jag vill ha den närheten som blir vid sex. En massa glidmedel och lååångt förspel gör det bättre men NÄR hittar man den tiden som behövs för det?
    Jadu, när barnen flyttat? ;) Tid är svårt att skaffa sig men jag hoppas man får mer tid efterhand. Just nu låter jag det vara som det är men uppstår det en chans och båda vill så tar vi den alltid även om jag efteråt känner att det inte var det bästa jag gjort. Men jag vill inte sluta amma bara för sexlivets skull. Nu när lillkillen har vänt vid 41 graders feber och då tappat matlusten är jag glad att vi har amningen för det behöver jag inte tvinga i honom.
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-03-06 13:57:03 följande:

Lite pinsamt ämne nu men.. nu har det ju gått ett år sen vi fick våra små. Hur ofta har ni sex?

Vi har kanske haft sex 4 gånger sen Selina föddes och ingen av gångerna har direkt gått bra:( senast var nog ett halvår sen och jag känner mig som världens sämsta sambo. Jag tycker inte alls om min kropp och det gör ju sitt. Har ingen ork eller tid att tänka på sex och då finns det ju ingen lust heller plus att amningen säkert gör det värre. Sambon försöker att inte pressa mig men visar förstås att han vill och längtar. Jag känner en enorm press, att hitta någon slags lust som inte finns där och att när vi väl ska ha sex så måste det blir perfekt eftersom det är så länge sen nu. Vi försökte tidigare idag men jag har så sjuuukt ont där nere att bara han tar i mig vill jag gråta. Hur fasen ska man då hitta någon lust?

Det är alltid jag som haft störst sexdrift av oss två så nu känner jag inte alls igen mig själv! Bör jag kolla upp smärtan eller är det normalt i och med att jag ammar än? Fick ju inga skador alls under förlossningen men ändå gör det så ont :(

Kan börja med att säga att jag har aldrig haft någon större sexlust så vet att sambon aldrig varit direkt nöjd, men vi har pratat öppet om det så det har gått ändå. När vi bestämde oss för att skaffa barn låg vi som djur, men blev gravid snabbt och ganska direkt jag plusade försvann min lust igen. Efter förlossningen när vi väl provade ligga (tror vi väntade ca 7 veckor då jag klipptes och var lite öm och rädd) var det som att lusten kom från ingenstans. Mitt i allt ville jag ligga, och ofta! Skämtade till o med om att vi inte hade tid för barnet för han hindrade oss att ligga. Alltså, så långt ifrån mig. Nu i efterhand har jag insett att jag är extremt känslig för hormoner. Innan graviditeten åt jag p-piller villet tog bort min lust helt, och när jag blev gravid med Bosse försvann lusten igen. Amningshormoner verkar dock inte ha påverkat mig (fick ju ändå mensen efter typ 8 veckor trots helamning). Samma nu när jag blev oplanerat gravid igen. Lusten minskade direkt, men nu förstår vi ju varför. Jag kommer aldrig mer ta hormoner som preventivmedel, iallafall inte p-piller. Det var inte bara det att hormonerna påverkade slemhinnorna negativt, utan hela lusten i kroppen. Huvudet. Tyckte mest det var jobbigt och tidskrävande att ligga. Nu ser jag fram emot att få tillbaka vårat sexliv efter denna graviditet (hur man nu ska hinna med två små?!) och vet att det inte är omöjligt och föralltid denna avsaknad av sexlust.
  • Villhaenbebbe

Lite pinsamt ämne nu men.. nu har det ju gått ett år sen vi fick våra små. Hur ofta har ni sex?

Vi har kanske haft sex 4 gånger sen Selina föddes och ingen av gångerna har direkt gått bra:( senast var nog ett halvår sen och jag känner mig som världens sämsta sambo. Jag tycker inte alls om min kropp och det gör ju sitt. Har ingen ork eller tid att tänka på sex och då finns det ju ingen lust heller plus att amningen säkert gör det värre. Sambon försöker att inte pressa mig men visar förstås att han vill och längtar. Jag känner en enorm press, att hitta någon slags lust som inte finns där och att när vi väl ska ha sex så måste det blir perfekt eftersom det är så länge sen nu. Vi försökte tidigare idag men jag har så sjuuukt ont där nere att bara han tar i mig vill jag gråta. Hur fasen ska man då hitta någon lust?

Det är alltid jag som haft störst sexdrift av oss två så nu känner jag inte alls igen mig själv! Bör jag kolla upp smärtan eller är det normalt i och med att jag ammar än? Fick ju inga skador alls under förlossningen men ändå gör det så ont :(

Vi har sex ganska ofta (kanske 1-3 ggr i veckan) och har haft det sedan 2 veckor efter förlossningen, sprack inget eller så, så kände mig ganska snabbt som vanligt. Olle somnar tidigt på kvällen så vi hinner oftast få till det innan vi blir för trötta. Men helt ärligt så har jag inte så jättemycket lust, utan det är med "ställa upp" för jag vet att det är viktigt för min sambo och jag vill absolut inte att vårt sexliv ska dö ut, men missförstå mig rätt, jag blir alltså sugen när vi börjar hålla på, men är egentligen ganska trött haha!

Är ju också gravid i v 28 så är trött i kroppen och ryggen, så det är ju lite av en process att ha sex..

Men tänker som ebe91 att det kommer nog inte bli lättare att få till det med två små, så får passa på lite nu, för det lär bli mer lidande sen!

Min sambo är dock väldigt duktig på att få mig att känna mig fin och sexig, ger mig ofta komplimanger om det, så då känns det lite lättare när jag vet att han tänder på mig trots en nu jättemage och att jag alltid har mjukiskläder och är osminkad haha!
  • snö 81

Sedan Tage föddes har vi haft sex allt mellan 1-3 ggr/vecka. Jag var helt sagolikt kåt efter förlossningen så vi väntade 10 dagar efter att han var född innan vi körde ;)
    Nu när jag dragit runt här hemma i över ett år utan social och intellektuell stimulans, som jobbet ger, börjar jag känna att lusten inte finns där på samma sätt längre. Men den 30/3 börjar jag äntligen jobba igen!! Det tror jag kommer göra susen för mitt humör på alla sätt och vis.

Efter dottern föddes (levde med en annan man då) tog det nog 5 månader innan vi hade sex och sen kanske det hände 1 gång varannan månad. Så jag vet hur det kan vara!!
  • septemberbarn08

Jag fick som sagt inga skador alls efter förlossningen och kände mig återställd där nere nästan direkt. Nu känns det som att han gnider med sandpapper på ett öppet sår när han tar där nere. Det svider och bränner något vansinnigt!

Hoppas det är amningen som gör det och att det blir bättre sen. Det är ju inte alls likt mig det här. Förut kunde vi ta en snabbis på toan när som helst om ungarna satt med tv-spel eller så men en snabbis är ju inte något som funkar nu. Det krävs långt förspel, mycket avslappning och mycket glidmedel om det ens ska gå. Så dagtid, när de äldre barnen är vakna, är ju uteslutet. Och på kvällarna när de somnat är vi för trötta plus att Selina vaknar efter 5 minuter om jag drar ut tutten ur munnen på henne.

Tur att vi har ett så stabilt förhållande och redan gått igenom två småbarnstider så vi vet vart vi har varandra :)

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-03-07 10:43:39 följande:

Jag fick som sagt inga skador alls efter förlossningen och kände mig återställd där nere nästan direkt. Nu känns det som att han gnider med sandpapper på ett öppet sår när han tar där nere. Det svider och bränner något vansinnigt!

Hoppas det är amningen som gör det och att det blir bättre sen. Det är ju inte alls likt mig det här. Förut kunde vi ta en snabbis på toan när som helst om ungarna satt med tv-spel eller så men en snabbis är ju inte något som funkar nu. Det krävs långt förspel, mycket avslappning och mycket glidmedel om det ens ska gå. Så dagtid, när de äldre barnen är vakna, är ju uteslutet. Och på kvällarna när de somnat är vi för trötta plus att Selina vaknar efter 5 minuter om jag drar ut tutten ur munnen på henne.

Tur att vi har ett så stabilt förhållande och redan gått igenom två småbarnstider så vi vet vart vi har varandra :)

Vi har två små och det är full fart från 5.30-20.30 varje dag. När tusan ska vi hinna med sånt. Säkert en månad sen det blev något. Ungarna och vi har dessutom varit sjuka i omgångar. Så det är tur att vi har varit tillsammans länge och känner varandra ordentligt. Vi har dessutom nästan aldrig barnvakt. Men nu drömmar vi om att åka iväg en natt på hotell utan barn. Dottern har sovit borta 4 nätter under sina 3 år, och W har aldrig sovit utan oss..
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-03-07 10:43:39 följande:

Har du provat behandla för svamp? Jag kände som du under graviditeten, och trodde det var normalt. Sen provade jag en pevaryl och det visade sig att jag lidit i onödan (hade inte klassiska svamp-symtom, bara jävligt ont vid sex).

Min barnmorska tipsade också om att det finns östrogen man kan ta, kanske kan du fråga om det?
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2016-03-07 18:38:48 följande:

Har du provat behandla för svamp? Jag kände som du under graviditeten, och trodde det var normalt. Sen provade jag en pevaryl och det visade sig att jag lidit i onödan (hade inte klassiska svamp-symtom, bara jävligt ont vid sex).

Min barnmorska tipsade också om att det finns östrogen man kan ta, kanske kan du fråga om det?

Tanken slog mig igår när det gjorde så ont, att det kanske är svamp. Aldrig haft det förut och just att det bränner och svider får mig att fundera. Det är inget annat än smärta som tyder på det dock, inga flytningar, ingen klåda.

Har läst om det där med östrogenet under amningen och att det kan ställa till det. Ska nog ringa min barnmorska och höra vad hon tror.

Ibland behöver ju inte lusten finnas där innan för att börja ha sex utan ibland kan den ju komma under tiden.. men lusten uteblir ju helt när det gör så ont att man vill gråta:/ och så blir man ÄNNU mer osugen när det gör ont. Slapp jag smärtan kanske det gick få mer lust igen.
  • Villhaenbebbe

Alltså Olle har nu 4 nätter i rad vaknat kl 3 och vägrat somna om, det har tagit 2-3h för att få han att somna om! Han har inga problem att somna på kvällen och sover djupt fram tills 1-2 då han börjar smågny men somnar om själv snabbt igen, men vid 3 så har han vaknat till och vill inte sova mer. Spelar ingen roll när han lägger sig på kvällen eller hur han sovit på dagen (varit olika alla dagar).. Och jag blir så trött. Han har fått 3 tänder den senaste veckan så kanske vara det eller så är det för att han snart verkar ska börja gå? Någon som upplevt samma runt 11 mån?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?