Lavish skrev 2016-01-23 16:38:17 följande:
Här försöker vi nu avsluta nattamningen.
Mitt tuttofila barn är ju mer som en ettåring än en bebis numera, går ganska bra och har börja säga några ord. Men tutten vill hon inte släppa. Det första hon ropar när jag kommer hem från jobbet är "Tutte!" och sen tittar hon någon annanstans än i ögonen, drar i kläderna och smackar med munnen som hon sett en marsipangris.
Har fortsatt nattamma henne eftersom det känns som att när jag jobbar är det den tryggheten och närheten jag kan ge henne. Men nu orkar jag inte mer. Klockade hennes uppvak efter att jag gått och lagt mig, hon vaknade för att få bröstet 21.30,22,22.30, 23, 23.30, 1, 2, 3.30, 4.30, 5, 5.30, 6, 6.30 och sen ville hon inte somna om. Ungefär så har det sett ut de flesta nätter.
Så vi försökte inatt att sambon tog henne och jag sov på soffan. Hon skrek typ hela natten. Stackars grannarna lär inte ha sovit. Får se hur det går inatt.
Oj, det låter fruktansvärt jobbigt. Josefin hade också en period när hon skulle amma konstant (men inte lika ofta som din...), men det var strax innan jag började jobba och sambon började ta nätterna, så det löste sig rätt bra faktiskt. Hon var ledsen ett par kvällar/nätter, sen sov hon så mycket bättre än tidigare.