• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-15 05:21:50 följande:

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Någon högre makt måste ju hata mig och tycka att det inte är nog som det är!

Nu när det är nog kaotiskt och jobbigt så vaknar äldre dottern upp och kräks! Har varit hemma nästan två månader från dagis för att vi ska slippa skiten, började i tisdags igen och har gått 9 timmar den här veckan. Nu kräks hon!

Fanfanfan! Jag ber till gudarna att Selina ska klara sig! Och helst att jag också ska klara mig! Har redan gått ner till 46kg nu och är nog slutkörd av all stress den här veckan.. det sista jag behöver nu är en magsjuka, dessutom när Selina är så mammig och inte vill vara hos någon annan!

Giv mig styrka!

Åh nej! Jag lider med dig. Magsjuka är min största mardröm. Hoppas att det räcker med att dottern får det så ni andra klarar er. Håller tummarna för er
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2016-01-15 09:21:15 följande:

Åh nej! Jag lider med dig. Magsjuka är min största mardröm. Hoppas att det räcker med att dottern får det så ni andra klarar er. Håller tummarna för er

Min största mardröm med. Är livrädd skiten, trots att jag sällan åker på det. Vet ju att jag inte har något att ta utav så jag blir ju jättedålig:(

Hon kräktes ordentligt kvart över 4, sen blev det lugnt så vi tänkte att det kanske bara var för att hon var törstig en halvtimme innan och drack för fort och för mycket. Men exakt 5 timmar senare var hon på toa och bajsade vatten och en halvtimme efter det kom det lite galla i spybaljan. Suck! Känns som en väldigt "lugn" magsjuka än så länge iaf..hoppas hon inte behöver spy något mer!
  • snö 81

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Någon högre makt måste ju hata mig och tycka att det inte är nog som det är!

Nu när det är nog kaotiskt och jobbigt så vaknar äldre dottern upp och kräks! Har varit hemma nästan två månader från dagis för att vi ska slippa skiten, började i tisdags igen och har gått 9 timmar den här veckan. Nu kräks hon!

Fanfanfan! Jag ber till gudarna att Selina ska klara sig! Och helst att jag också ska klara mig! Har redan gått ner till 46kg nu och är nog slutkörd av all stress den här veckan.. det sista jag behöver nu är en magsjuka, dessutom när Selina är så mammig och inte vill vara hos någon annan!

Giv mig styrka!

Neej!!
    Jag håller alla tummar här hos oss att vi ska klara oss. Dottern kom nämligen hem från skolan igår och berättade att en klasskompis kräkts i klassrummet. Man kan ju hålla sig för skratt, minst sagt!
  • ebe91

Från ingenstans har Bosse börjat rata burkmaten... Lägligt med knappt 2v kvar till thailand... Nog tycker jag han äter skapligt av vanlig mat, men burkmat har varit så enkelt... Speciellt när man är på språng.

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2016-01-15 12:47:39 följande:

Neej!!

Jag håller alla tummar här hos oss att vi ska klara oss. Dottern kom nämligen hem från skolan igår och berättade att en klasskompis kräkts i klassrummet. Man kan ju hålla sig för skratt, minst sagt!

Ja roligare finns ju! Jag har verkligen NOLL energi efter måndagens händelse och såg liksom fram emot en lugn helg med lite sovmorgon och mys med familjen. Nåja.. nu har det gått över 3,5 timme sen sista spyan igen så vi får väl se hur det blir framöver. Bara två kräkningar och ett toabesök sen 4 imorse.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-15 10:23:45 följande:

Min största mardröm med. Är livrädd skiten, trots att jag sällan åker på det. Vet ju att jag inte har något att ta utav så jag blir ju jättedålig:(

Hon kräktes ordentligt kvart över 4, sen blev det lugnt så vi tänkte att det kanske bara var för att hon var törstig en halvtimme innan och drack för fort och för mycket. Men exakt 5 timmar senare var hon på toa och bajsade vatten och en halvtimme efter det kom det lite galla i spybaljan. Suck! Känns som en väldigt "lugn" magsjuka än så länge iaf..hoppas hon inte behöver spy något mer!

Usch. Jag undrar om det är något på gång här också 7!!! Bajsblöjor idag, fördelat fyra på den lille och tre på den stora. Jag vill inte ha in det i huset och jag ska på kurs i morgon. Vore inte kul att åka på magsjuka där.
  • Kpax

Giv mig styrka!

Stackare, hur går det för er? :(

Har Selina varit som vanligt nu?
  • Kpax

Tog ett test idag, och jag är gravid :)

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2016-01-16 11:14:14 följande:

Stackare, hur går det för er? :(

Har Selina varit som vanligt nu?

Blev bara två kräkningar och en diarré för dottern igår, sista "symtom" strax före 10 igårmorse. Har dock inte alls varit pigg utan sovit i princip konstant. Nu först orkar hon sitta och spela lite tv-spel med brorsan.

Vi andra har klarat oss än men värsta tiden är ju 30-34 timmar efter smitta så jag går bara och väntar. Önskar så att Selina slipper det men med tanke på att hon kryper runt och sen stoppar fingrarna i munnen hela tiden så krävs det nog ett mirakel. För min del håller jag väl hoppet uppe än. Har bara haft det en gång på 22 år så.. men det skulle nog vara typiskt om jag fick det nu, vägde mig nyss och har gått ner över ett kilo till den här veckan när det varit som det varit. Finns ju verkligen inget att ta av nu men jag försöker hålla mig positiv.. på nåt vis tar man sig ju igenom det och om en vecka bör vi ju allihop vara friska igen :)
  • Villhaenbebbe
    Kpax skrev 2016-01-16 11:19:32 följande:

Tog ett test idag, och jag är gravid :)

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

GRATTIS!! Vad kul med en till bebis!

Jag har bf 2/6 :) v 21 nu!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?