• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2016-01-09 19:48:41 följande:

Jag hade hellre slutat amma. Det går såklart (alla KAN ju inte amma så länge de vill), även om det inte känns så.

Att göra din kropp fri från mjölkprotein tar flera veckor, och det är jäkligt jobbigt att läsa på allt. Har du dessutom problem med din egen kropp tycker jag inte du ska försvåra ännu mer... Men det är jag det :)

Jag hade slutat amma för länge sen (åtminstone dagtid) om det bara gick. Men hon vägrar ju allt annat och det känns inte rätt att neka henne bröstet och TVINGA henne att äta.
  • ebe91
    SMA87 skrev 2016-01-09 21:12:00 följande:

Hej på er var så länge sedan jag skrev så får börja med Grattis all som är gravida igen! Själv är jag lite kluven... Mannen är sugen men jag har mått lite sisådär de senaste månaderna så ska försöka förhala försöken till att starta i sommar. Men är samtidigt så himla rädd att det inte ska gå att bli gravid igen och varje månad som går känns som att vi går miste om en chans... Så jobbiga tankar hela tiden tyvärr.

Ebe så härligt med resa men tufft av dig att våga åka både med bebis och bebismage! Kommer gå galant!

Kpax haha v2, är det inte då befruktningen sker? Tiden får väl utvisa om det är supertidiga symtom !

Hos oss rullar vardagen på. Lillan var 71cm lång och vägde knappt 8kg här i veckan när vi var på BVC (9,5månad). Gud va stora de börjar bli... Jag har tänkt att vara hemma till september. Jobbar 8h i veckan nu fördelat på en eftermiddag borta från lillan och en kväll hemifrån i veckan. Skönt med ett flexibelt jobb.

Jo, ska bli väldigt skönt att komma till värmen! Jag är så fruktansvärt flygrädd så min plan när vi bokade resan för ett år sen var att få lugnande utskrivet, meeen med bebis i magen var ju den iden bara att glömma. O sprit funkar ju inte riktigt det heller ;) vi far med sambons familj, totalt 16 st så kommer ha hjälp av bland annat farmor o farfar :) har bara varit till turkiet en gång och mallorca en gång så ska bli spännande att se thailand, kommer vara borta totalt 24 dagar!

Vi hade ju pratat om att försöka på syskon först nu efter nyår men bebis i magen ville annat. Fick ni försöka länge med dottern eller vad är det som gör dig så orolig?

Har också en liten plutt, 70,5 cm och 8,7kg nu vid 10 månader :)
  • SMA87
    ebe91 skrev 2016-01-09 22:16:26 följande:

Jo, ska bli väldigt skönt att komma till värmen! Jag är så fruktansvärt flygrädd så min plan när vi bokade resan för ett år sen var att få lugnande utskrivet, meeen med bebis i magen var ju den iden bara att glömma. O sprit funkar ju inte riktigt det heller ;) vi far med sambons familj, totalt 16 st så kommer ha hjälp av bland annat farmor o farfar :) har bara varit till turkiet en gång och mallorca en gång så ska bli spännande att se thailand, kommer vara borta totalt 24 dagar!

Vi hade ju pratat om att försöka på syskon först nu efter nyår men bebis i magen ville annat. Fick ni försöka länge med dottern eller vad är det som gör dig så orolig?

Det tog 5 eller 6 försök med lillan... Och hade ett väldigt tidigt missfall månaden innan (börja blöda samma dag som jag tog testet) Men jag var helt övertygad om att jag aldrig skulle kunna bli gravid... Hoppas och tror det kommer gå bra när jag känner mig redo... Har inget skydd nu heller...

Ja har fått höra att hon är liten men har tjockat på sig rejält det sista från 7,2 till 8 kg på 6 veckor är nog hennes största uppgång hittills i livet. Vi har kört helt mjölkproteinfritt nu de veckorna då jag hela hennes liv trott det men inte fått gehör av BVC. Men efter några jobbiga månader med magont på nätterna så bestämde vi vid 8 månader att testa! Får se nästa vägning om det bara var en tillfällighet men hon sover mycket bättre nu.
  • tovemaja

Hoppas på graviditet :) hade varit roligt att följas åt igen! När är bim?

Kpax skrev 2016-01-09 19:50:28 följande:

Jag är så jävla gasig i magen. Är jag gravid eller laktosintolerant tro? Enda symtomet på graviditet är gasig mage, det hade jag sist också, men minns inte när det började. Inte i vecka 2 i alla fall (eller vad jag nu skulle vara i).

• LillLouise84
    SMA87 skrev 2016-01-09 21:12:00 följande:

Hej på er var så länge sedan jag skrev så får börja med Grattis all som är gravida igen! Själv är jag lite kluven... Mannen är sugen men jag har mått lite sisådär de senaste månaderna så ska försöka förhala försöken till att starta i sommar. Men är samtidigt så himla rädd att det inte ska gå att bli gravid igen och varje månad som går känns som att vi går miste om en chans... Så jobbiga tankar hela tiden tyvärr.

Ebe så härligt med resa men tufft av dig att våga åka både med bebis och bebismage! Kommer gå galant!

Kpax haha v2, är det inte då befruktningen sker? Tiden får väl utvisa om det är supertidiga symtom !

Hos oss rullar vardagen på. Lillan var 71cm lång och vägde knappt 8kg här i veckan när vi var på BVC (9,5månad). Gud va stora de börjar bli... Jag har tänkt att vara hemma till september. Jobbar 8h i veckan nu fördelat på en eftermiddag borta från lillan och en kväll hemifrån i veckan. Skönt med ett flexibelt jobb.

Oj vilka små barn ni har. Jag hinner inte med, min sista bebis vägde 8,5 och var 71 cm vid 7,5 månad. Och nu har han dragit iväg ordentligt. Lite ångest att det är min sista, men vi varken har tid, plats eller ork med fler barn. Vi kämpar dagligen med att vi bor för trångt redan nu, fyra personer plus hund på 64 kvadrat.
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-01-09 23:22:30 följande:

Oj vilka små barn ni har. Jag hinner inte med, min sista bebis vägde 8,5 och var 71 cm vid 7,5 månad. Och nu har han dragit iväg ordentligt. Lite ångest att det är min sista, men vi varken har tid, plats eller ork med fler barn. Vi kämpar dagligen med att vi bor för trångt redan nu, fyra personer plus hund på 64 kvadrat.
    Jo, har insett att han är av de mindre slaget! Och ändå får jag jämt höra hur rund han är?! Ligger 1 under både på längd och vikt men det har han alltid gjort. Hans pappa vägde 10kg när han var ett halvår, haha, så han har då inte ärvt honom storleksmässigt!
  • Lilj3
    ebe91 skrev 2016-01-09 23:28:45 följande:

Jo, har insett att han är av de mindre slaget! Och ändå får jag jämt höra hur rund han är?! Ligger 1 under både på längd och vikt men det har han alltid gjort. Hans pappa vägde 10kg när han var ett halvår, haha, så han har då inte ärvt honom storleksmässigt!

Får också höra att V är rund och då vägde han 8750 g och var 72 lång på 10-månaderskontrollen. Själv tycker jag att han ser pytteliten ut jämfört med andra i hans ålder när jag är på öppna förskolan.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2016-01-09 22:50:07 följande:

Hoppas på graviditet :) hade varit roligt att följas åt igen! När är bim?

Ja det hade varit kul! Men nu har jag mensvärk, så jag tror inte mycket på det (bim igår, men har ju haft mycket strul med blödningar när jag haft spiral, så det är svårt att veta säkert) :)

Känns inte jobbigt eller som en besvikelse direkt, vi har vara haft sex två gånger, och ingen av dem borde varit speciellt nära ÄL.

Jag är fortfarande nervös, jag trivdes inte så bra som gravid, och är rädd att jag inte ska klara två barn. Samma rädsla som inför första alltså. Men det gör man ju, fixar det alltså. Är inte du nervös?
  • tovemaja

Av och till är jag det, absolut! Hade ju inte tänkt oss såhär tätt. Men samtidigt har vi väldigt bra förutsättningar för att det ska gå bra,.. Bor stort, har ett väldigt bra förhållande, inga ambitioner att jobba heltid någon av oss och möjlighet att vara hemma tillsammans i 5-6 månader i början.

Men som nu, när Folke är sjuk igen (40 i feber) fattar man ju inte hur man fixar två!

Kpax skrev 2016-01-10 08:06:28 följande:

Ja det hade varit kul! Men nu har jag mensvärk, så jag tror inte mycket på det (bim igår, men har ju haft mycket strul med blödningar när jag haft spiral, så det är svårt att veta säkert) :)

Känns inte jobbigt eller som en besvikelse direkt, vi har vara haft sex två gånger, och ingen av dem borde varit speciellt nära ÄL.

Jag är fortfarande nervös, jag trivdes inte så bra som gravid, och är rädd att jag inte ska klara två barn. Samma rädsla som inför första alltså. Men det gör man ju, fixar det alltså. Är inte du nervös?

• Trollunge85

Vi hade tänkt satsa på riktigt nu efter nyår med syskon men med förkylningar, halsont och klängiga perioder som avlöser varandra så är det svårt att få till ens försök till syskonproduktion. Just nu känns det som det inte kommer bli på ett bra tag. Samtidigt är det skönt på sitt sätt. Fast ändå inte. Lite kluvet helt enkelt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?