• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2016-01-04 12:27:09 följande:

Walter slutade äta på nätterna vid sex månader. Men nu sista veckan han har börjat igen. Igår till middag åt han 1 1/2 burk 8 månaders mat, en extra flaska välling som mellis och sen en flaska välling för ettåringar vid 8 då sov han till 4.30 då pappans klocka ringde. Så han har nog fått för lite att äta, han är väldigt rörlig nu så han förbrukar nog mycket.

Jag blir så avundsjuk på er som har barn som äter så bra! Idag: barnmat = 1/2 sked, frukt = 2 skedar, ersättning = 70ml (ja hör och häpna, HELA 70ml). Utöver det 3 amningar! Hejja!
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-04 22:10:17 följande:

Jag blir så avundsjuk på er som har barn som äter så bra! Idag: barnmat = 1/2 sked, frukt = 2 skedar, ersättning = 70ml (ja hör och häpna, HELA 70ml). Utöver det 3 amningar! Hejja!

Oj vad lite hon äter! Här är det bottenlöst tror jag. Idag har han äter en 3 flaskor välling, 1 1/2 burk mat, en potatis och en dl kokta grönsaker, en portion gröt, lite tomat och gurka och lite bröd. Men det syns inte direkt på honom att han äter så mycket.
  • Villhaenbebbe
    LillLouise84 skrev 2016-01-04 22:27:42 följande:

Oj vad lite hon äter! Här är det bottenlöst tror jag. Idag har han äter en 3 flaskor välling, 1 1/2 burk mat, en potatis och en dl kokta grönsaker, en portion gröt, lite tomat och gurka och lite bröd. Men det syns inte direkt på honom att han äter så mycket.

det är lika för oss, Olle äter mycket men hade tappat lite på kurvan sist, dock inget jag fick oroa mig för sa min BVC sköterska, och det gör jag inte heller! Beror nog på att han ALDRIG är still.

Olle äter så här:

6:00 frukost gröt på 150 ml vatten, med lite blåbärpure på

9:00 frukost nummer 2 då vi somnar om efter första, antingen samma som ovan eller banan + smörgås med smör/leverpastej

12:00 lunch en hel 8-månaders burk + lite puré/banan

15:00 middag (sommar så tidigt så blir middag då) samma som lunch

18:30 gröt på 150 ml vatten med puré på

Mellan får han smaka lite macka av mig och nån grönsak/frukt att tugga på, rån eller majskrok slinker också ner ibland :)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2016-01-04 22:27:42 följande:

Alltså det låter ju sjukt mycket men jag vill minnas att mina andra två åt ungefär sådär mycket när de var i den här åldern så det är nog normalt. Selina är ju istället gaaalet seg på att komma igång med maten. Finns verkligen NOLL intresse! Varje gång jag börjar ge henne något och hon gapar efter sked nr 2 tänker jag "nu jäklar ska jag få i henne allt jag hällt upp i skålen".. och så kniper hon igen munnen efter andra skeden. Suck!

Hennes utslag hänger förresten kvar än. 6 veckor med starkare kortisonsalva nu och nä, det vill inte försvinna. Så nu gissar jag att det blir mjölkproteinfri kost vi måste prova och det vill jag ju inte:( hade varit så mycket enklare att ta bort mjölkprotein om hon ätit något annat än bröstmjölk.. då hade det ju inte påverkat mig (fy vad egoistiskt det lät)
  • LillLouise84

Walter är så grymt vild nu mera så han kan inte ens slappa av på nätterna verkar det som. Han har krypit, rullat och farit runt i sängen hela natten. Han väcker sig själv när han håller på. Så jag har nog varit uppe fyra gånger i timmen och lagt honom till rätta eftersom han kör fast.

• ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-01-04 23:55:11 följande:
    Alltså det låter ju sjukt mycket men jag vill minnas att mina andra två åt ungefär sådär mycket när de var i den här åldern så det är nog normalt. Selina är ju istället gaaalet seg på att komma igång med maten. Finns verkligen NOLL intresse! Varje gång jag börjar ge henne något och hon gapar efter sked nr 2 tänker jag "nu jäklar ska jag få i henne allt jag hällt upp i skålen".. och så kniper hon igen munnen efter andra skeden. Suck!

Hennes utslag hänger förresten kvar än. 6 veckor med starkare kortisonsalva nu och nä, det vill inte försvinna. Så nu gissar jag att det blir mjölkproteinfri kost vi måste prova och det vill jag ju inte:( hade varit så mycket enklare att ta bort mjölkprotein om hon ätit något annat än bröstmjölk.. då hade det ju inte påverkat mig (fy vad egoistiskt det lät)
    Bosse är tvärtom, tigger precis som en hund. Direkt någon äter något kryper han dit o klänger i benet och stirrat ut personen. När jag äter sitter han nedanför på golvet och äter upp alla ev smulor... Verkligen bottenlös!

Ska åka till bvc nu, 10-månaders kontroll ink 18-månaders vaccin (eftersom vi ska utomlands). Tror han kommer ligga kring 69-70 cm o 8,5 kg :)
  • ebe91
    ebe91 skrev 2016-01-05 09:40:19 följande:
    Bosse är tvärtom, tigger precis som en hund. Direkt någon äter något kryper han dit o klänger i benet och stirrat ut personen. När jag äter sitter han nedanför på golvet och äter upp alla ev smulor... Verkligen bottenlös!

Ska åka till bvc nu, 10-månaders kontroll ink 18-månaders vaccin (eftersom vi ska utomlands). Tror han kommer ligga kring 69-70 cm o 8,5 kg :)
    Nära var jag iallafall;

8775gram och 70,5cm lång, hans kurva pekar nu lite uppåt :)

Sprutan gick jättebra! Gnällde till i typ 1 sek men behövde inte ens ge nappen (är tydligen en lindrigare spruta än de tidigare). Nu håller vi tummarna att han inte får så mycket biverkningar, men de kommer först 1-2 veckor efteråt isåfall!
  • Villhaenbebbe

Imorse var vi på ultraljud och fick veta att Olle ska få en lillebror, så himla fint och jag är så glad att allt såg bra ut! :) hade moderkakan i framvägg så det förklarar varför jag inte känt något än!

• ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-05 11:51:24 följande:

Imorse var vi på ultraljud och fick veta att Olle ska få en lillebror, så himla fint och jag är så glad att allt såg bra ut! :) hade moderkakan i framvägg så det förklarar varför jag inte känt något än!

Vad roligt! Behövde lite positiva historier nu, en av mina bästa vänner var på ultraljud idag och det såg inte alls bra ut... Blev inget barn där. Jag har tid för ulj 25 januari, är såklart snornervös nu...
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2016-01-05 13:07:50 följande:

Vad roligt! Behövde lite positiva historier nu, en av mina bästa vänner var på ultraljud idag och det såg inte alls bra ut... Blev inget barn där. Jag har tid för ulj 25 januari, är såklart snornervös nu...

Åh fy vad jobbigt! Jag håller alla mina tummar att ditt ska gå bra, vilket jag tror också :) känner du av bebisen än?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?