• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-05 13:50:27 följande:
    Åh fy vad jobbigt! Jag håller alla mina tummar att ditt ska gå bra, vilket jag tror också :) känner du av bebisen än?
    Pratade med vännen nyss, var tydligen inte fostret det var "fel" på utan hur den hade fäst i livmodern. Hon har genomgått 3 kejsarsnitt (sista för snart 10 månader sedan) och livmodern klarar inte av en graviditet till, inte just nu iallafall..

Jag har haft positiv inställning hela tiden till typ förra veckan, när jag o sambon sexade fick jag så konstigt tryck i rumpan o sammandragningar så tänkte direkt "jaha, nu är det kört". Haft mer flytningar också så var säker på att det var typ slemproppen... Men inget har ju hänt sen dess så förmodligen bara hjärnspöken. Jag tror att jag känt av den någon gång! Men det har försvunnit lika snabbt som det kommit så svårt att avgöra. Är i v 15+6 nu.
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2016-01-05 14:05:10 följande:

Pratade med vännen nyss, var tydligen inte fostret det var "fel" på utan hur den hade fäst i livmodern. Hon har genomgått 3 kejsarsnitt (sista för snart 10 månader sedan) och livmodern klarar inte av en graviditet till, inte just nu iallafall..

Jag har haft positiv inställning hela tiden till typ förra veckan, när jag o sambon sexade fick jag så konstigt tryck i rumpan o sammandragningar så tänkte direkt "jaha, nu är det kört". Haft mer flytningar också så var säker på att det var typ slemproppen... Men inget har ju hänt sen dess så förmodligen bara hjärnspöken. Jag tror att jag känt av den någon gång! Men det har försvunnit lika snabbt som det kommit så svårt att avgöra. Är i v 15+6 nu.

Gud vad jobbigt! Stackarns din vän :(

Nä man är bra på att få för sig saker, jag var också helt säker på att något var fel ett tag, men nu efter ul ska jag försöka slappna av lite! Hoppas ditt rul ska gå toppenbra! Ska ni ta reda på kön?

Så lustigt för förra gången så kände jag Olle samma dag som vi gjorde rul och nu tycker jag att jag känt bebis flera gånger idag, men med Olle kände jag som ryckningar och nu känns det mer som direkta sparkar!
  • ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-05 19:58:59 följande:
    Gud vad jobbigt! Stackarns din vän :(

Nä man är bra på att få för sig saker, jag var också helt säker på att något var fel ett tag, men nu efter ul ska jag försöka slappna av lite! Hoppas ditt rul ska gå toppenbra! Ska ni ta reda på kön?

Så lustigt för förra gången så kände jag Olle samma dag som vi gjorde rul och nu tycker jag att jag känt bebis flera gånger idag, men med Olle kände jag som ryckningar och nu känns det mer som direkta sparkar!
    Jag vet inte om vi ska tjuvkika! Först var det självklart, men nu börjar jag bli mer o mer tveksam. Skulle vara kul att kunna säga "bosse ska få en lillasyster/lillebror" men samtidigt känns det kul om det blir en överraskning på förlossningen. Vi visste ju inte vad Bosse var heller, vi har alla kläder i stl 50 neutralt redan så... Tål att funderas på ;)
  • Kpax
    Lavish skrev 2016-01-01 21:26:52 följande:

Idag tog Linnea sina första steg!

Sen några veckor tillbaka har hon kunnat stå utan stöd, ofta reser hon sig bara rakt upp från sittande utan att hålla i något, och står sen och kaxar upp sig och hoppas på beröm en liten stund innan hon sätter sig igen. Man har också kunnat ställa ner henne på fötterna så står hon kvar själv en stund sen. Men hon har inte försökt gå tidigare.

Idag kom jag på henne med handen i en av lådorna i badrummet där hon hittat en deodorant hon tänkt äta upp. Kom in för att skälla och ta den, då släppte hon kanten och gick tre steg fram till mitt ben och klängde sig fast! Utan någon annan uppmuntran än "Nej Linnea!!!" (Hon blir alltid lika glad när man säger så, hon verkar ta det som ett kvitto på att hon gjort något rätt). 

Hon blir tio månader på måndag, så det är ju mycket tidigare än sonen som tog första steget några dagar före ettårsdagen. 

Oj vad duktig!

Josefin reser sig mot saker och tränar på att släppa, men att resa sig själv eller gå utan stöd känns avlägset :)

Hon fick en gåvagn i julklapp, och den används flitigt!
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-01-06 10:03:03 följande:
    Oj vad duktig!

Josefin reser sig mot saker och tränar på att släppa, men att resa sig själv eller gå utan stöd känns avlägset :)

Hon fick en gåvagn i julklapp, och den används flitigt!
    Såhär används Bosses gåvagn xD
  • ebe91

Var och köpte en vagn idag, bugaboo donkey (?) tror jag den hette! En syskonvagn iallafall (v 17 idag!). Ett par bekanta skulle sälja den så passade på att köpa en begad. Till min sorg har jag dock lovat sambon att sälja våran brio smile istället, men det blir när vi kommer hem från thailand då den ska följa med oss dit :)

Gissa förresten om jag längtar nå till thailand? Vi har -30 idag... Tack o lov ser det ut att bli lite varmare redan till helgen, är så jobbigt att klä på sig varje gång bosse ska sova o heva sig ut (han sover alltid ute på förmiddagen). Jaja, 3 veckor sen har vi +30 grader istället!

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-01-04 00:03:06 följande:

Här ammar vi ju hela nätterna och hon äter med andra ord det sista hon gör innan vi kliver upp. Så någon frukost behöver hon således inte.. hon brukar kunna få ett halvt smörgåsrån men är inte så värst intresserad.

Till lunch provar vi någon burkmat men även om det är något hon tycker om så vill hon inte ha mer än 3-4 små skedar, sen kniper hon igen munnen och viftar bort skeden. Ibland ger vi lite fruktpuré antingen direkt efter lunchen eller senare på eftermiddagen, det går bättre än maten men ändå inte mer än max 10 skedar. På kvällen blandar jag ersättning (65ml blir det väl med vatten och pulver), hon dricker kanske 20-30 av det och sen puttar hon bort flaskan. Utöver det ammas hon på dagarna men försöker få det att gå typ 2 timmar från amning till vi provar med något annat i hopp om att hon ska vara hungrig. Det är alltså inte så mycket vi får i henne.

Jag vet inte om du tycker att det är ett problem, men isf fick vi tipset att vänta längre mellan måltiderna. Hon var inte tillräckligt hungrig för att böka med mat, även om hon mycket väl kunde tänka sig amning. Funkade för oss att vänta längre tid :)
  • Kpax
    ebe91 skrev 2016-01-06 10:08:57 följande:

Hahaha, gulle!
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-01-06 10:08:57 följande:

Haha så där gjorde min dotter också, hon började sparka med ena benet så det blev som en sparkcykel.
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-06 15:31:17 följande:

Var och köpte en vagn idag, bugaboo donkey (?) tror jag den hette! En syskonvagn iallafall (v 17 idag!). Ett par bekanta skulle sälja den så passade på att köpa en begad. Till min sorg har jag dock lovat sambon att sälja våran brio smile istället, men det blir när vi kommer hem från thailand då den ska följa med oss dit :)

Gissa förresten om jag längtar nå till thailand? Vi har -30 idag... Tack o lov ser det ut att bli lite varmare redan till helgen, är så jobbigt att klä på sig varje gång bosse ska sova o heva sig ut (han sover alltid ute på förmiddagen). Jaja, 3 veckor sen har vi +30 grader istället!

Jag förstår att Thailand lockar extra mycket nu, -30.3 här nu på morgonkvisten :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?