• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-12-28 12:43:23 följande:

Idag har jag tillbringat en hel del tid i tvättstugan. Tvättat, sorterat, vikt och burit upp till garderoberna. Då slog det mig att lyckan som tvåbarnsmamma är att alla är friska, ha en tom tvättkorg och tomt på ren tvätt i tvättstugan.

Jag spenderade också gårdagen i tvättstugan. Mycket tvätt efter några dagar julledigt från den sysslan och så blev det ju en del nya kläder i julklapp till barnen som behövde tvättas. Drygt att hålla på med men så skönt att ha tomt i tvättstugan och påfyllt med rena kläder i garderoberna:)
  • Mimipig

Hur har era barn det med den SJ åttamånadersångesten? W är just nio månader fyllda och han visar inga tecken på att komma över sin mammighet. Förut satt han glatt i famnen på vem som helst, nu duger bara jag eller pappa, fast helst jag. Min mamma var barnvakt en stund i jul, men vi fick åka hem och ta över för han slutade inte gråta. När är den här fasen över?

• Mimipig

Ang mat så äter w i princip all burkmat och smakar glatt på vår mat, även sånt med mer smak, som vitlök. Han älskar gröt och ännu hellre fruktmos och banan. Däremot avskyr han välling. Vi kan blanda lite i bröstmjölksersättningen, men inte för mkt, då ratar han den. Vi har däremot inte orkat med att laga egna puréer eller låta honom äta själv, mest pga kladd. Vid vilken ålder anses de kunna äta själva med sked?

• LillLouise84

En fråga till er med större barn. Dottern på 2,5 år har bajsat gul/grönt och löst två gånger i eftermiddag. Jag har inte varit med om liknande innan, är det så magsjukor startar eller är det någon allergi då hon flera gånger senaste tiden klagat över magont?

• Villhaenbebbe

Min lilla skrutt har fått vattkoppor :( han fick första prickarna igår och nu har det kommit supermånga, dom verkar inte klia (än) iaf! Hade nyss 38,2 så feber har han med. Har inte varit på någon öppen förskola eller så men verkar lyckats fått det ändå.. Skönt att få det överstökat ändå innan nästa kotte kommer!

Men ikväll så hände något som inte hänt förut, han satt i sin matstol och när jag plockade upp han märkte jag att han var blöt längs hela benet, då har han bajsat ner sig (han har ALDRIG bajsat på kvällen och aldrig heller bajsat genom blöjan) och bajset var grått. Någon som vet vad detta kan va och om det beror på att han är sjuk? :( han har inte ätit något annorlunda..

• ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-29 18:49:27 följande:

Min lilla skrutt har fått vattkoppor :( han fick första prickarna igår och nu har det kommit supermånga, dom verkar inte klia (än) iaf! Hade nyss 38,2 så feber har han med. Har inte varit på någon öppen förskola eller så men verkar lyckats fått det ändå.. Skönt att få det överstökat ändå innan nästa kotte kommer!

Men ikväll så hände något som inte hänt förut, han satt i sin matstol och när jag plockade upp han märkte jag att han var blöt längs hela benet, då har han bajsat ner sig (han har ALDRIG bajsat på kvällen och aldrig heller bajsat genom blöjan) och bajset var grått. Någon som vet vad detta kan va och om det beror på att han är sjuk? :( han har inte ätit något annorlunda..

Åh, jobbigt med vattkoppor! Vi tänker vaccinera Bosse till våren...
  • LillLouise84
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-29 20:39:47 följande:

Ja så här ser han ut nu, men fler dyker upp hela tiden :(

Stackars liten. Men skönt att få det överstökat i tidig ålder.
  • ebe91

Sist var det min noublesse-ask ungen kom åt, idag paradis-asken.... Kan ju tillägga att han ratade middagen efteråt, den var tydligen inte lika god som chokladen jag grävde ur hans mun...

• snö 81
    ebe91 skrev 2015-12-30 17:31:40 följande:

Sist var det min noublesse-ask ungen kom åt, idag paradis-asken.... Kan ju tillägga att han ratade middagen efteråt, den var tydligen inte lika god som chokladen jag grävde ur hans mun...

Choklad är ju gott ju!! ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?